March 13, 2008
Leser denne siden av økonomiske årsaker, men denne saken tar kaka.
http://globaleconomicanalysis......-scam.html
Står i NYTimes også:
December 16, 2003
Hmm.. ett klimatlabb. Skummade igenom artiklarna.
I forskarvärlden kan man inte fuska fram resultat ostraffat. En massa andra forskare kommer att försöka peta hål och ifrågasätta teser, teorier och resultat. Bland förståsigpåarna råder i det närmaste koncensus att uppvärmningen existerar. Alla kan inte enas att i vilken grad. Några få är kritiska eller förnekare. Har svårt att tro att de flesta skulle fabricera eller förstora fynden för att kunna driva in pengar för fortsatt forskning.
Å andra sidan så är väl ingen immun mot hysteri och flockmentalitet.
Om jag fattade det jag läste och det är sant, så kommer inte dessa forskare att vinna i status och ingen kommer att ta notis om deras fynd.
De är döda som forskare en bra tid framöver om andra forskare bedömmer det som fiffel.
I vilket fall: Sopsorterar, åker till återvinningsstation, har alltid kört bensinsnåla bilar (ibland på etanol eller RME), nästan alla lampor hemma är av lågenergityp. Gör det som är bra för plånboken - sammanfaller ofta med det som är bra för miljön och det är det jag känner att jag kan göra i nuläget.
Människan har det med sig att hon anpassningsbar.
Jag gör det jag kan, resten är utanför min kontroll. Det som blir får bli och sen får man göra det bästa av det. Global uppvärning eller "juks".
December 16, 2003
Delph1 wrote: Global uppvärmning är nog rätt mycket en överdrift och att Gore tjänat så mycket pengar på det, och fått pris för det, är bara jävligt sorgligt.
Visst är det rätt satsa på miljön, men det han sysslar med är nog ren FUD.//Andreas
Framför allt så lever inte predikanten som han predikar. Bara att värma upp hans bauta-pool kräver ett mindre kraftverk.
1 Guest(s)