November 5, 2001
Hur ska man enklast få bort klister som sitter på bilen? Typ sånt klister som blir kvar om man tar bort styling osv. Har testat med varmt vatten och T-sprit men det hjälpte inte. Har även varit på Micro och frågat dom men de hade inget som det inte fanns risk för lackskador. Hjälper det att rubba? Har även fått tips om varmluftspistol och en vass skrapa men det låter för farligt för mig.
March 27, 2003
Jag har tagit bort gammal text på en buss. Varmluftspistol, inte för nära, sen pillade jag med fingrarna just för att inte repa lacken. Plåten blir varm som fan men fingrarna vänjer sig. 😉
Efter det är en cleaner nästan nödvändig, annars ser man dekalernas konturer... (Och efter cleaner givetvis vax).
Thinner och mjuk trasa. Men inte för länge..Du ser ju ganska snabbt om färgen löser sej.
Mattheten tar du sedan bort med rubbing och vax.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 29, 2003
Arny wrote: Hur ska man enklast få bort klister som sitter på bilen? Typ sånt klister som blir kvar om man tar bort styling osv. Har testat med varmt vatten och T-sprit men det hjälpte inte. Har även varit på Micro och frågat dom men de hade inget som det inte fanns risk för lackskador. Hjälper det att rubba? Har även fått tips om varmluftspistol och en vass skrapa men det låter för farligt för mig.
Det första jag tänkte på var varmluftspistol + rakblad.
January 20, 2002
Köp en gummipuck på Biltema som du sätter på borrmaskinen. Fungerar prima!
De är gjorda för sådant.
Hittade inte på den nu på hemsidan, har för mig att den hette dekorborttagare eller liknande.
whak wrote: [quote=Arny]Hur ska man enklast få bort klister som sitter på bilen? Typ sånt klister som blir kvar om man tar bort styling osv. Har testat med varmt vatten och T-sprit men det hjälpte inte. Har även varit på Micro och frågat dom men de hade inget som det inte fanns risk för lackskador. Hjälper det att rubba? Har även fått tips om varmluftspistol och en vass skrapa men det låter för farligt för mig.
Det första jag tänkte på var varmluftspistol + rakblad.
Rakblad ska man absolut inte använda om man inte tar bort en dekor från en ruta och då ska man även spraya på massa fönsterputs annars blir det repor!
:bok:
1 Guest(s)