October 9, 2001
On 2001-11-24 01:17, Defcon wrote:
"TAGS" är nånting som graffare måste ha för att överleva... Många använder tagen som ett slags respekt märke. Taga mycket, och du får mycket respekt. Andra använder den bara som en signatur under sin målning. Att bomba byggnader med tags tycker jag är rätt fult. Men även väldigt grymmt!
Tags måste man ha för att överleva ett så kallat "graffiti krig". (orkar inte skriva vad det är)
Graffiti är otroligt snyggt om det är en skicklig artist som målat.
Men saker som "kuk" och "fitta" på väggar dvs klotter är så j**la ruttet.
Jag håller själv på med mycket graffiti, och även om folk tycker det är fult med tags så känns det otroligt bra med sin feta tag sprayad på en betong vägg. Folk reagerar. Det är bra.
Graffiti är konst och borde legaliseras med vissa restriktioner...
hmm, var har du fått dessa värderingar ifrån?
September 7, 2001
Som gammal graffitimålare så måste jag göra ett inlägg i den här tråden. Små tags kan användas för att bli stor i den stad man målar i. Om man har sitt namn över hela staden så kommer folk att lägga märke till det, vare sig de vill eller ej. Dock så finns det enormt många som bara "klottrar" för att de tycker att det är häftigt. Dessa har jag inte mycket till övers för. Sen så tycker jag att folk borde skaffa sig information innan de häver ur sig en massa skit. Graffiti är en KONST som människor tvingas se på och det skapar reaktioner. Bra eller dåliga. Det spelar ingen roll. Graffitimålare går sin egen väg ändå.
Förresten. Nån som lagt märke till tagen RAE i Uppsala?
September 18, 2001
December 22, 2000
On 2001-11-23 14:49, Slampa wrote:
grafitti - konst
klotter - skit
tags - skit[ Detta Inlägg ändrades av: Slampa den 2001-11-23 14:50 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Slampa den 2001-11-23 14:50 ]
Kunde inte sagt de bättre själv!
OBS! De är mycket viktigt att skilja på grafitti och klotter! Grafitti är konst, klotter är bajs!
December 19, 2000
On 2001-11-23 15:43, [Molotov] wrote:
On 2001-11-23 14:49, Slampa wrote:
grafitti - konst
klotter - skit
tags - skit[ Detta Inlägg ändrades av: Slampa den 2001-11-23 14:50 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Slampa den 2001-11-23 14:50 ]
Måste hålla med där också
håller med
December 21, 2000
On 2001-11-23 16:33, nidas wrote:
Graffiti är en drös med j**la tattarfasoner.. riktiga korkade idioter med för mkt THC i skallen å för för mkt tid på händerna.. skjut dom j**larna!
--------------------------
Vad i helvette vet du om det din dumme j**el?
Är själv målare fast ingen klottrare....
http://www.carneone.com
Sucker.......................
December 21, 2000
On 2001-11-24 03:35, TheGeorgeEscape wrote:
Som gammal graffitimålare så måste jag göra ett inlägg i den här tråden. Små tags kan användas för att bli stor i den stad man målar i. Om man har sitt namn över hela staden så kommer folk att lägga märke till det, vare sig de vill eller ej. Dock så finns det enormt många som bara "klottrar" för att de tycker att det är häftigt. Dessa har jag inte mycket till övers för. Sen så tycker jag att folk borde skaffa sig information innan de häver ur sig en massa skit. Graffiti är en KONST som människor tvingas se på och det skapar reaktioner. Bra eller dåliga. Det spelar ingen roll. Graffitimålare går sin egen väg ändå.Förresten. Nån som lagt märke till tagen RAE i Uppsala?
---------------------------------
Kunde inte sagt det bättre!!
WORD UP!
December 22, 2000
Som gammal graffitimålare så måste jag göra ett inlägg i den här tråden. Små tags kan användas för att bli stor i den stad man målar i. Om man har sitt namn över hela staden så kommer folk att lägga märke till det, vare sig de vill eller ej. Dock så finns det enormt många som bara "klottrar" för att de tycker att det är häftigt. Dessa har jag inte mycket till övers för. Sen så tycker jag att folk borde skaffa sig information innan de häver ur sig en massa skit. Graffiti är en KONST som människor tvingas se på och det skapar reaktioner. Bra eller dåliga. Det spelar ingen roll. Graffitimålare går sin egen väg ändå.Förresten. Nån som lagt märke till tagen RAE i Uppsala?
är det du som kör den?
October 9, 2001
On 2001-11-24 16:24, -((CaRn3))- wrote:
On 2001-11-23 16:33, nidas wrote:
Graffiti är en drös med j**la tattarfasoner.. riktiga korkade idioter med för mkt THC i skallen å för för mkt tid på händerna.. skjut dom j**larna!DU kör?
--------------------------
Vad i helvette vet du om det din dumme j**el?Är själv målare fast ingen klottrare....
http://www.carneone.com
Sucker.......................
October 9, 2001
Har du sett MinK''VF i uppsala?
May 8, 2001
Jag tycker att det borde vara höga straff för de som klottrar.. Det är ren skadegörelse ! Kostar oss skattebetalare många miljoner varje år ! Om jag ägde en fastighet någonstans så skulle inte jag vilja se min fasad nersprayad av ngn sk "graffittikonstnär"!! Oavsett om "verket" i sig hade varit ganska snyggt faktiskt !
Mvh..
December 21, 2000
Biters Gissa?
[ Detta Inlägg ändrades av: -((CaRn3))- den 2001-11-24 23:41 ]
September 20, 2001
haha fan vad alla "målare" blev lacka då.. klart som fan jag avskyr alla j**la kräk som målar överallt.. fan riktigt irriterande när man traskar runt i sina vackra söderförtorten å nån klåfingrig j**el har vart i farten å målat överallt.. å jag känner en del målare d kan jag fan inte förneka heller.. men inte fan gillar jag skiten mer för det.. nej för fan.. Ska dom så j**la gärna kladda kan d väl fan vara nått vettigt iaf.. dom flesta j**la sprayburksdårar målar ju bara idiotprylar iaf.. kör nått fett budskap istället.. då har man ju iaf nått å klura på när man tar tuben ut i ghettoland när man ska te skolan.. nej .. jag gillar inte graffare å graffare gillar inte mig.. kunde inte vara bättre.. med vissa undantag då.. undantaget som bekräftar regeln.. typ..
October 9, 2001
On 2001-11-24 23:39, -((CaRn3))- wrote:
Biters Gissa?[ Detta Inlägg ändrades av: -((CaRn3))- den 2001-11-24 23:41 ]
Carne??... okänt..
September 20, 2001
On 2001-11-25 15:47, -((CaRn3))- wrote:
Nidas ::::: Vart bor du så drar jag ihop ett gäng så målar vi hela din förort....
Blir du arg då??
*lol* Sugare
hahaha du skulle inte överleva länge i min förort.. zigenarna blir fett lacka när nån målar i deras h00d.. hehe.. om det inte nån av deras ungar som gör d alltså.. plus att jag inte kunde bry mig mindre om nån inrest lantis får för sig å kladda ner min förort för att han tror jag blir mkt surare för det
2 Guest(s)