October 14, 2001
On 2001-11-24 01:42, Biters wrote:
On 2001-11-24 01:17, Defcon wrote:
"TAGS" är nånting som graffare måste ha för att överleva... Många använder tagen som ett slags respekt märke. Taga mycket, och du får mycket respekt. Andra använder den bara som en signatur under sin målning. Att bomba byggnader med tags tycker jag är rätt fult. Men även väldigt grymmt!
Tags måste man ha för att överleva ett så kallat "graffiti krig". (orkar inte skriva vad det är)
Graffiti är otroligt snyggt om det är en skicklig artist som målat.
Men saker som "kuk" och "fitta" på väggar dvs klotter är så j**la ruttet.
Jag håller själv på med mycket graffiti, och även om folk tycker det är fult med tags så känns det otroligt bra med sin feta tag sprayad på en betong vägg. Folk reagerar. Det är bra.
Graffiti är konst och borde legaliseras med vissa restriktioner...hmm, var har du fått dessa värderingar ifrån?
från hjärtat... har forskat en del om graffiti också...
October 9, 2001
On 2001-11-27 11:02, Defcon wrote:
"TAGS" är nånting som graffare måste ha för att överleva... Många använder tagen som ett slags respekt märke. Taga mycket, och du får mycket respekt. Andra använder den bara som en signatur under sin målning. Att bomba byggnader med tags tycker jag är rätt fult. Men även väldigt grymmt!
Tags måste man ha för att överleva ett så kallat "graffiti krig". (orkar inte skriva vad det är)
Jag håller själv på med mycket graffiti, och även om folk tycker det är fult med tags så känns det otroligt bra med sin feta tag sprayad på en betong vägg. Folk reagerar. Det är bra.
Graffiti är konst och borde legaliseras med vissa restriktioner...hmm, var har du fått dessa värderingar ifrån?
forskat?? låter intressant... berätta...
October 14, 2001
On 2001-11-27 15:06, Biters wrote:
On 2001-11-27 11:02, Defcon wrote:
forskat?? låter intressant... berätta...
har haft föredrag i skolan om det... läst böcker som circle vart med och gjort, osv.. jag fick nästan chansen att göra graffiti målningar i matsalen i skolan, men dom vile inte ta in spraycans till skolan för dom trodde folk skulle sno! typiskt... det hade vart fett!
December 22, 2000
ja du..... det här var juh som vanligt ett känsligt ämne för att ge någon lite mer postningar. tags kan vara okej om dom är snygga o gjorda på coola ställen. på säten på en buss så slipper jag dom helst dock..... graffitti är för övrigt nått som jag beudrar och önskar att jag själv hade varit lika duktig med kannan....
May 29, 2001
bor i uppsala och älskar alla gamla byggnader där, men jag blir skitlack när jag ser att nåt litet j*vla "fjun" har vart där å kladdat dit en massa taggar å skit, gör inget om nån kör lite schysst grafitti i nån grå å tråkig gångtunnel, men ser jag nån sån där liten sopa spraya en fin gammal kåk..då hehehehe.....
August 4, 2001
September 12, 2001
On 2001-11-29 23:48, squarepusher wrote:
bor i uppsala och älskar alla gamla byggnader där, men jag blir skitlack när jag ser att nåt litet j*vla "fjun" har vart där å kladdat dit en massa taggar å skit, gör inget om nån kör lite schysst grafitti i nån grå å tråkig gångtunnel, men ser jag nån sån där liten sopa spraya en fin gammal kåk..då hehehehe.....
Du har fattat ett och ett annat mannen..alldeles riktigt sagt.
September 20, 2001
HAhahahaha Carne var d sorgligaste jag stött på länge.. du är fullt välkommen å säga d personligen te mig om du vågar.. kan med all rätt säga att inte kommer gå därifrån.. I sann förortsanda så kommer d stå ett per 3-4 st hårdrockare å safta på dig tills du kommer på bättre tankar än å dra ur dig vad som helst .. hehe
1 Guest(s)