January 22, 2003
Delph1 wrote: [quote=NES_Boy]10an var ju inte att leka med... Får sätta mig och tänka lite sen när jag orkar.
"Dorothy... I don't think we're in Kansas anymore..." Som tittel och en karta över Chicago, kanske är lättare än jag tror =)
*visslar* wizard of oz *visslar*
//Andreas
Jo, det har jag oxo kommit fram till men sen vet jag inte riktigt vad det har med kartan att göra, om det ens har det.
July 4, 2003
NES_Boy wrote: [quote=Delph1][quote=NES_Boy]10an var ju inte att leka med... Får sätta mig och tänka lite sen när jag orkar.
"Dorothy... I don't think we're in Kansas anymore..." Som tittel och en karta över Chicago, kanske är lättare än jag tror =)
*visslar* wizard of oz *visslar*
//Andreas
Jo, det har jag oxo kommit fram till men sen vet jag inte riktigt vad det har med kartan att göra, om det ens har det.
Du kan få två ledtrådar 🙂
University of Chicago markeras till och från med en röd kvadrat och om du kollar källkoden så ser du att bilden heter 10a.gif.
November 23, 2001
Alltså det jag kommit fram till är följande:
*SPOILER*
Staden på bilden är Chicago (med sitt Universitet), citatet är från Wizard of Oz, men det är lite omvänt för det verkar som om någon (Toto) säger det till Dorothy och inte hon som säger till hunden. Bilden 10b.gif visar en zipper. Får inte in zipper i sammanhanget.
Det är troligen hunden som säger citatet till Dorothy (istället för tvärtom). Hunden heter Toto. Toto och Chicago är två kända rockgrupper.
Ett annat spår är att författaren till Wizard of Oz bodde i Chicago. Han hette Baum, hjälper inget.
Jag kommer fortfarande inte på ordet. Har provat väldigt många hittils.
July 4, 2003
jarlen wrote: Alltså det jag kommit fram till är följande:
*SPOILER*
Staden på bilden är Chicago (med sitt Universitet), citatet är från Wizard of Oz, men det är lite omvänt för det verkar som om någon (Toto) säger det till Dorothy och inte hon som säger till hunden. Bilden 10b.gif visar en zipper. Får inte in zipper i sammanhanget.
Det är troligen hunden som säger citatet till Dorothy (istället för tvärtom). Hunden heter Toto. Toto och Chicago är två kända rockgrupper.Ett annat spår är att författaren till Wizard of Oz bodde i Chicago. Han hette Baum, hjälper inget.
Wizard of Oz citatet har inget med den nivån att göra.
Kolla 10c.gif också, lägg ihop b+c och du får zipcode=postkod.
Svaret är University of Chicago's postkod.
November 23, 2001
GatriC wrote: [quote=jarlen]Alltså det jag kommit fram till är följande:
*SPOILER*
Det är troligen hunden som säger citatet till Dorothy (istället för tvärtom). Hunden heter Toto. Toto och Chicago är två kända rockgrupper.Ett annat spår är att författaren till Wizard of Oz bodde i Chicago. Han hette Baum, hjälper inget.
Wizard of Oz citatet har inget med den nivån att göra.
Kolla 10c.gif också, lägg ihop b+c och du får zipcode=postkod.
Svaret är University of Chicago's postkod.
Awwwww... varför varför.. Vad jobbiga dom är. Jag som googlade ihjäl mig. Fanns ju inget som avslöjade en tredje bild 🙁
1 Guest(s)