February 3, 2003
DexiL wrote: Illustrerad Vetenskaps "fråga oss" någon? 🙂
Vi kan skicka in frågan till dom och kolla vad dom svarar.
Tycker det låter som en bra ide 😛 ska börja prenumerera nu bara för det :P´
Ifall någon skickar in det så kommer dom nog tro att man är lite korkad men visst 😛
March 15, 2002
LorD_Kvadd wrote: [quote=DexiL]Illustrerad Vetenskaps "fråga oss" någon? 🙂
Ifall någon skickar in det så kommer dom nog tro att man är lite korkad men visst 😛
Har sett värre frågor. 🙂 Vi lär ju knappast få något exakt svar men om inte annat en kvalificerad gissning. .)
May 7, 2004
AMD_RULEZ wrote: [quote=DexiL]Illustrerad Vetenskaps "fråga oss" någon? 🙂
Ja, alla som läst den här tråden tar och gör det... Har du address till de?
Klart jag har adressen 🙂
http://www.illvet.com/fragaoss
February 12, 2003
sPaZz wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=DexiL]Illustrerad Vetenskaps "fråga oss" någon? 🙂
Har sett värre frågor. 🙂 Vi lär ju knappast få något exakt svar men om inte annat en kvalificerad gissning. .)
Vi kanske inspirerar en rik cs-spelande fjortis till att prova? 😛
February 3, 2003
AMD_RULEZ wrote: [quote=sPaZz][quote=LorD_Kvadd][quote=DexiL]Illustrerad Vetenskaps "fråga oss" någon? 🙂
Mjaa dom kan vara genier ibland.. Kanske tar över nasa eller så skickar dom en kärn vapen missil till månen genom att hacka presidenten 😛
fan vad jag måste sova 😛
May 7, 2004
LorD_Kvadd wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=sPaZz][quote=LorD_Kvadd][quote=DexiL]Illustrerad Vetenskaps "fråga oss" någon? 🙂
Mjaa dom kan vara genier ibland.. Kanske tar över nasa eller så skickar dom en kärn vapen missil till månen genom att hacka presidenten 😛
fan vad jag måste sova 😛
Haha, skojjar du eller? 😛 Sov människa!
February 3, 2003
ruf an wrote: Vem har tid att bry sig om detta???
Vad skulle hända om USA och Ryssland detonerar sina stridspetsar (på jordens yta?)
nu varför ska vi bry oss om det då?
vad som skulle hända är väl ganska logiskt.. det skulle itne fan finnas mycket liv kvar här på jorden det är säkert!
Klart man kan filosofera om vad som skulle hända om man slängde in en 100 ton bomber i månen, det är ju när man tänker på sånna här saker som man kommer på dom stora sakerna..
vad dom kan vara i detta fallet det vet jag inte men jag vet att jag är helt borta och mycket trött 😛
May 17, 2004
den lär nog splittras i flera fragmänt. ändå för att kunna svara helt här måste man nog vara expert av extremaste nivån för att veta. gu vet vad. att den delas är omöjligt i mina ögon och jag är ändå totalt ute och seglar när det gäller sånt här (som alla andra dödliga).
railgun teorin är nog omöjlig. såklart så kommer mäst energi komma ur hålet som kommer. dock så tror jag att man måste förstärka gången kraftigt för att motstå kraften från explotionen på rätt sätt för kanonen ska fungera.
enligt min bvegränsade logik lät det fint
November 22, 2001
Om du tar en sten och borrar ett hål i den och fyller ett utrymme i mitten med sprängämne som du sedan detonerar, vad händer då?
Månen kan garanterat sprängas på diverse olika sätt bara man har tillräckligt stor kraft.
I fallet med en helt centrerad explosion borde den gå i flera delar, förutsatt att det inte är sprickor genom den som explosionen kan trycka isär. Om så är fallet går den i två delar istället.
February 3, 2004
har gått naturvetenskap i snart 6 år på chalmers (har gått om för jag tycker det är intressant)
enligt lite snabba beräkningar (x*-^3=a)
så borde det bli en evenskanteli alltså blir det 3-4 större ekvansdelar av månen, hm.. skall fila mer på det.
[EDIT] evens == ekvans
July 19, 2001
100 megaton lär ju knappast räcka då kommunisternas största bomb var på 50 megaton.. Man lär ju behöva en hel del mer. Det som händer är väl att det bildas sprickor över hela månen och att yttre delar kanske skjuts iväg.. Annars håller väl månen ihop sig i en fast men lös klump..
February 11, 2004
kfo wrote: har gått naturvetenskap i snart 6 år på chalmers (har gått om för jag tycker det är intressant)
så borde det bli en evenskanteli alltså blir det 3-4 större ekvansdelar av månen, hm.. skall fila mer på det.
[EDIT] evens == ekvans
du glömde "ENSTORJÄ*LASMÄLL" i din evans 😛 lr är ^3 smällen? :bgrin:
February 11, 2004
HELIX wrote: 100 megaton lär ju knappast räcka då kommunisternas största bomb var på 50 megaton.. Man lär ju behöva en hel del mer. Det som händer är väl att det bildas sprickor över hela månen och att yttre delar kanske skjuts iväg.. Annars håller väl månen ihop sig i en fast men lös klump..
är du 100 på det? för enligt discovery var deras kraftigaste "tsaren" som var på en jävla massa megaton, (om det är den du menar) men jag tror nog att en explosion från kärnan skulle spräcka den även fast den inte är på 100 megaton
March 20, 2003
kfo wrote: har gått naturvetenskap i snart 6 år på chalmers (har gått om för jag tycker det är intressant)
[EDIT] evens == ekvans
6år på chalmers o det tog dig 2 månader att komma fram till den slutsatsen? Jag tror nog inte att du gått om för att du tycker det är intressant 😉
2 Guest(s)