March 29, 2003
Zunk wrote: ingen som har några bra tips till nån som vill sluta då?? knäcker med det mesta jag oxå... en del blir riktit rädda när man knackar till med nacken 😉 kan fan inte vara bra.....
Använd nackkrage 😉
Skämtåsido, finns inget bra sätt än att ta sitt sunda förnuft till fånga 🙂
June 16, 2004
Jag själv har "lindrig" överrörlighet, när jag gick i mellanstadiet (går första året på gymnasiet nu) så knäckte jag väldigt mycket med alla fingrar, minst 3-4 gånger om dagen. Sen slutade jag med det, försöker jag nu knäcka med fingrarna så gör det ont och tar emot, även om jag med lite våld kan knäcka dom 😀
Min axel har gått ur led ett antal gånger, så jag kan också ja.. alltså det är inte riktigt UR LED, men jag kan liksom dra ut kulan ur axeln en bit och dra in och ur den ur "hålan", det skapar dova och höglåtande knäckar som jag kan knäcka de flesta personer med 😉
Kan även sätta ihop fingerspetsarna (me alla fingrar utom tummen :P) bakom ryggen med båda händerna och ta de över huvudet och fram och ändå ha fingerspetsarna ihop.. ingen jag känner kan göra det förutom jag :bgrin:
Ontopic: Man har nån ledvätska i lederna (stod om det i Illustrerad Vetenskap för något år sen) som skapar det där "knäcket", jag har hört att om knakar med ryggen för mycket så kan det bildas brosk som ger komplikationer senare i livet (det handlar inte om 1 år fram eller så), man ska inte låta någon lyfta upp en och ruska om en, det kan vara skadligt, utan ska man knäcka ryggen ska man ligga ner och låta nån trycka längs ryggraden eller nåt (om du inte har tillgång till en kunnig person, så välj inte biffen i klassen....)
Ajja, har snackat tillräckligt mycket skräp nu 😛
Mvh roXer
December 5, 2002
Jag kan få mina fingrar att knäcka om jag bara rätar ut som så mycket det går sen böjer ihop dom om jag spänner musklerna i dom.
Fast det funkar bara en gång, sen tar det ett tag innan jag kan göra om det.
Jag är säker på att det inte är farligt.
Gör jag inte så på ett tag kan jag få lite ont i lederna, så jag fortsätter.
En lärare i skolan sa att smällarna berodde på att man hade lite gas i ledvätskan som samlades ihop till en bubbla som sprack och blev massa små bubblor när man böjde leden och det blev lite tryck.
September 17, 2003
July 27, 2002
Var hos min läkare idag och frågade om det, och det är inte bra alls sa han. I vissa fall gör man det för att "räta ut" men då händer det inte ofta, gör man det mer än 5 ggr per vecka så gör man det av "lust" för det ska inte behövas så mkt.
Han är överläkare på Huddinge universitetssjukhus
January 4, 2001
obelix wrote: [quote=Mind]ibland är det förjävla skönt när någon lyfter upp än så det knakar i ryggen.
går och kollar på himlen hela dagen efter det.
Halv orgasm kallas det... :D/ O:)
Ja, det är förjävla härligt.
Knäcker fingrar, tår och nacke frekvent. Går inte att sluta. Var mycket lättare att sluta snusa... 🙂
1 Guest(s)