June 28, 2001
om jag gör armhävningar så knakar min axel lite lätt, men när jag ska träna triceps genom att ha att har händerna på på stolen och röven i golvet o häva upp o ner ( ni vet ) så knakar det som bara Fan i ena axeln. och efter några omgångar så började det göra ont oxå.
riktigt ont 😡
ingen som råkar ha en aning om vad sådant kan bero på ?
January 22, 2002
Att leder knäcker så under belastning kan ofta bero på att du har för lite ledvätska. Får du ont i några andra leder när du belastar em mer än under daglig användning? Får du ont i axlarna när det e kallt ute? Skulle det vara ledvätskan som e problemet så finns det inte så mycket man kan göra åt det tyvärr. Men som några andra har skrivit, gå till läkaren och kolla upp det!
June 28, 2001
hmm, well det är vänsteraxeln så det är ju inte musarm, den har inte gjort ont under några andra omständigheter förutom att det knakar lite lätt ibland när jag gör armhävningar, men just igår så sket jag i det o pumpa på tills det inte gick mer.
och nu 12 timmar senare gör det rätt ont.
läkarn tar tid, nh är snabbare 😉
August 20, 2001
Mind wrote: hmm, well det är vänsteraxeln så det är ju inte musarm, den har inte gjort ont under några andra omständigheter förutom att det knakar lite lätt ibland när jag gör armhävningar, men just igår så sket jag i det o pumpa på tills det inte gick mer.
och nu 12 timmar senare gör det rätt ont.
läkarn tar tid, nh är snabbare 😉
Det kan vara musarm om du har ont i vänsteraxeln också... Musarm är ett genemsamt ord för att du har överbelastat rygg, nacke, axlar, armar, händer... Alltså att du har suttit fel framför datorn alltför länge som jag gjort ;(
March 1, 2003
Mind wrote: gula sidorna , sök ; ryggknäckare : resultat är 0 träffar.
får la vänta några dar o se om det går över då, var ju nära att ramma en ny bil på parkeringen för att jag inte orkade hålla imot ratten med vänstern, j**la tur att man har servo 😮
tips... kolla under "Naprapater"...
September 13, 2002
DiDi wrote: [quote=heimdal]jag kan "knäcka min handled" genom att trycka handen neråt. ungefär som man gör med fingrarna.
jobbets fel 🙁
Ja kan knäcka min handled genom att snurra på handen... ;(
Och gå till en naprapat... en kiropraktor är lite overkill...
orka.. satsar på å bli sjukskriven om 4 veckor istället, har ett sabbat knä.
July 18, 2001
i båda mina handleder knakar det om jag spänner musklerna och vinklar handen nedåt, det är ett läge där (på mej iaf) som det tar stopp vid och när jag trycker förbi så smäller det till.. i början hade jag bara så på högerhanden men nu är det likadant för vänsterhanden..
btw, är det "fel" på stortån om man kan vicka den i sidled? jag kan det med högertån, men inte vänstertån 😉
1 Guest(s)