July 18, 2003
Var en aning irriterad igår, hann dock inte skriva varför då. Så jag gör det nu istället.
Jag slutar jobbet vid 22.30 och då sätter jag mig i min bil och åker ca 1 mil, men när jag har åkt halvägs så kommer ett samhälle. Där det tydligen finns ett par ungar som tycker att det är roligt att kasta snöbollar på bilar som åker förbi, och det var inte 1 lr 2 utan närmare 10 st som kastade på min bil. Vilken gjorde en aningen trött och lätt irriterad person som mig förbannad.
Det är ju väldigt lätt att det blir en olycka av sådan saker.
Så jag bara ställde mig på bromsen och vände, och efter en stund så fick jag tag i en av ungarna som hade kastat.
Tog tag i honom och skällde lite, det jag ångrar idag är att jag inte följde med honom till hans föräldrar så de fick skälla lite på honom.
Observera jag slog inte honom lr något, bara höll fast honom och sa ett och annat.
Fick dock lite dåligt samvete eftersom han blev skit rädd, han stog och störtlipade när jag gick. Han var kanske 11-12 år gammal.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
July 18, 2003
Callister wrote: Ähh inge o ha dåligt samvete för. Det är ju farligt ifall man blir chockad av en snöboll o kör av vägen.. 🙂
Det var ju därför jag vart så förbannad. Men ändå...
Fast han lär ju inte göra om det ;D
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
September 5, 2001
Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.
Tänk på att du kanske räddad någons liv? (garanterat en tjejs)
Jag skällde ut en unge som hade kul med laserpenna. Först började han springa men så sprang jag ikapp och gav han värsta utskällningen ala militär, hade lite bråttom och han stod där och grät så jag gav han mitt mobilnummer ifall hans folks skulle vilja prata med mig.
June 5, 2004
hawkie wrote: Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.
Tänk på att du kanske räddad någons liv? (garanterat en tjejs)Jag skällde ut en unge som hade kul med laserpenna. Först började han springa men så sprang jag ikapp och gav han värsta utskällningen ala militär, hade lite bråttom och han stod där och grät så jag gav han mitt mobilnummer ifall hans folks skulle vilja prata med mig.
Nä nu jävlar!
Vad är det för fel med en laserpenna nudå? :arg:
July 4, 2003
azN- wrote: [quote=hawkie]Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.
Tänk på att du kanske räddad någons liv? (garanterat en tjejs)Jag skällde ut en unge som hade kul med laserpenna. Först började han springa men så sprang jag ikapp och gav han värsta utskällningen ala militär, hade lite bråttom och han stod där och grät så jag gav han mitt mobilnummer ifall hans folks skulle vilja prata med mig.
Nä nu j**lar!
De är satans jobbiga att få i ögonen etc.
June 5, 2004
GatriC wrote: [quote=azN-][quote=hawkie]Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.
Nä nu j**lar!
Jahaja,det kan jag väl gå med på då, trodde du menade att han typ lös i på dig bara...
November 29, 2003
Sluta förstör för smågrabbarna.
Minns själv när mavr i den där åldern, roligast var det att kasta på bussarna för dom stannade typ aldrig.
Bilisterna fick man se uppför, kastade man på "fel" bil var det bara att lägga benen på ryggem. Sen har jag lärt mig att man INTE ska kasta stora kastanjer med taggar på bilar då blir dom arga.
Du gjorde rätt i som sa ifrån åt grabben, men tänk på att han är/var 11-12 år, så du kanske skulle ha tagit det med en lugnare ton.
September 5, 2001
azN- wrote: [quote=hawkie]Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.
Nä nu j**lar!
Alltså, en penna som pekar en synlig stråle som man använder istället för pinnar vid visningar,presentationer etc. Just denna var den som finns på hobbex och ser ut som en patron, vad syftet med den är vet jag inte.
Men ja, att lysa på folk är inte så häftigt speciellt inte i ansiktet!
May 17, 2002
azN- wrote: [quote=GatriC][quote=azN-][quote=hawkie]Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.
Nä nu j**lar!
Jahaja,det kan jag väl gå med på då, trodde du menade att han typ lös i på dig bara...
kanske inte så kul att bli laserpekad, du kanske inte mins det direkt men för en massa år sedan så sprang det omkirng en snubbe och skjöt invandrare till höger och vänster med ett lasersiktebestyckat vapen. Det kanske finns folk som är rädda för att något sådant ska hända igen.
June 5, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=azN-][quote=GatriC][quote=azN-][quote=hawkie]Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.
Nä nu j**lar!
kanske inte så kul att bli laserpekad, du kanske inte mins det direkt men för en massa år sedan så sprang det omkirng en snubbe och skjöt invandrare till höger och vänster med ett lasersiktebestyckat vapen. Det kanske finns folk som är rädda för att något sådant ska hända igen.
Jo iofs,men har du en sådan prick på dig är du nog redan ganska körd om det nu är ett riktigt lasersikte...
Ursäkta mina inlägg men är riktigt trött nu så jag tänker inte klart...
November 4, 2001
Kan ju dra en rolig historia från min ungdom =)
Vi satt vid en busshållplats efter ett pajtaj......
Varpå en brandbil kommer (mini van variant) ena killen kastar en chokladbit som träffar brandbilen och den stannar.. av killen kutar iväg och av någon anledning gör jag och min andra kompis det med...
Vi drar upp i bushen men efter nån minut tänker vi "vafan drog vi för vi har ju inte gjort nått" och går ner... bussen kommer lägligt och vi går in
Kilen som kastade sitter kvar och missar sista bussen hem.. det blev "långpromenad" kl sent på natten om man säger så för honom...:p
Otroligt idiotiskt men fattar fortfarande inte varför vi kutade..
September 5, 2001
Pierre C wrote: Jag älskade att kasta snöboll på bilar förut 😛 haha men det är klart fan ungar som gör det ska bli utskällda. 😉 men tänk på att bli jagade är halva grejen 😛
Tänkte du inte längre än så? Typ "om hawkie kommer då kommer han ju springa ifatt mig och slå mig" eller "tänk om det är HIV mannen vars bil vi kastar på, tänk om vi blir våldtagna".
När jag var mindre tyckte jag det var kul med fotboll och datorer. Inte göra livet surt för andra. Fast, jag förlåter er för jag förstår er!
kram
March 20, 2003
SuperNova wrote: Kan ju dra en rolig historia från min ungdom =)
Vi satt vid en busshållplats efter ett pajtaj......
Varpå en brandbil kommer (mini van variant) ena killen kastar en chokladbit som träffar brandbilen och den stannar.. av killen kutar iväg och av någon anledning gör jag och min andra kompis det med...Vi drar upp i bushen men efter nån minut tänker vi "vafan drog vi för vi har ju inte gjort nått" och går ner... bussen kommer lägligt och vi går in
Kilen som kastade sitter kvar och missar sista bussen hem.. det blev "långpromenad" kl sent på natten om man säger så för honom...:p
Otroligt idiotiskt men fattar fortfarande inte varför vi kutade..
För att det är lättara att INTE förklara läget än att förklara läget....
2 Guest(s)