Knappt förbannad!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Knappt förbannad!
*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 22, 2004 - 10:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Var en aning irriterad igår, hann dock inte skriva varför då. Så jag gör det nu istället.
Jag slutar jobbet vid 22.30 och då sätter jag mig i min bil och åker ca 1 mil, men när jag har åkt halvägs så kommer ett samhälle. Där det tydligen finns ett par ungar som tycker att det är roligt att kasta snöbollar på bilar som åker förbi, och det var inte 1 lr 2 utan närmare 10 st som kastade på min bil. Vilken gjorde en aningen trött och lätt irriterad person som mig förbannad.
Det är ju väldigt lätt att det blir en olycka av sådan saker.
Så jag bara ställde mig på bromsen och vände, och efter en stund så fick jag tag i en av ungarna som hade kastat.
Tog tag i honom och skällde lite, det jag ångrar idag är att jag inte följde med honom till hans föräldrar så de fick skälla lite på honom.
Observera jag slog inte honom lr något, bara höll fast honom och sa ett och annat.
Fick dock lite dåligt samvete eftersom han blev skit rädd, han stog och störtlipade när jag gick. Han var kanske 11-12 år gammal.

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
803282
December 22, 2004 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Ähh inge o ha dåligt samvete för. Det är ju farligt ifall man blir chockad av en snöboll o kör av vägen.. 🙂

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
803283
December 22, 2004 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Du agerade helt rätt. Jag hade nästan hittat något litet fel på bilen och fått dem att betala det 🙂

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
803284
December 22, 2004 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Ähh inge o ha dåligt samvete för. Det är ju farligt ifall man blir chockad av en snöboll o kör av vägen.. 🙂

Det var ju därför jag vart så förbannad. Men ändå...
Fast han lär ju inte göra om det ;D

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
803291
December 22, 2004 - 11:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Rätt åt den ungjäveln.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
803292
December 22, 2004 - 11:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.
Tänk på att du kanske räddad någons liv? (garanterat en tjejs)

Jag skällde ut en unge som hade kul med laserpenna. Först började han springa men så sprang jag ikapp och gav han värsta utskällningen ala militär, hade lite bråttom och han stod där och grät så jag gav han mitt mobilnummer ifall hans folks skulle vilja prata med mig.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
803293
December 22, 2004 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.

Jag skällde ut en unge som hade kul med laserpenna. Först började han springa men så sprang jag ikapp och gav han värsta utskällningen ala militär, hade lite bråttom och han stod där och grät så jag gav han mitt mobilnummer ifall hans folks skulle vilja prata med mig.

Nä nu jävlar!
Vad är det för fel med en laserpenna nudå? :arg:

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
803295
December 22, 2004 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=hawkie]Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.

Nä nu j**lar!

De är satans jobbiga att få i ögonen etc.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
803296
December 22, 2004 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

GatriC wrote: [quote=azN-][quote=hawkie]Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.

Nä nu j**lar!

Jahaja,det kan jag väl gå med på då, trodde du menade att han typ lös i på dig bara...

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
803300
December 22, 2004 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Sluta förstör för smågrabbarna.
Minns själv när mavr i den där åldern, roligast var det att kasta på bussarna för dom stannade typ aldrig.
Bilisterna fick man se uppför, kastade man på "fel" bil var det bara att lägga benen på ryggem. Sen har jag lärt mig att man INTE ska kasta stora kastanjer med taggar på bilar då blir dom arga.

Du gjorde rätt i som sa ifrån åt grabben, men tänk på att han är/var 11-12 år, så du kanske skulle ha tagit det med en lugnare ton.

hawkie
Member
Medlem
803302
December 22, 2004 - 11:25 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=hawkie]Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.

Nä nu j**lar!

Alltså, en penna som pekar en synlig stråle som man använder istället för pinnar vid visningar,presentationer etc. Just denna var den som finns på hobbex och ser ut som en patron, vad syftet med den är vet jag inte.

Men ja, att lysa på folk är inte så häftigt speciellt inte i ansiktet!

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
803303
December 22, 2004 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=GatriC][quote=azN-][quote=hawkie]Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.

Nä nu j**lar!

Jahaja,det kan jag väl gå med på då, trodde du menade att han typ lös i på dig bara...

kanske inte så kul att bli laserpekad, du kanske inte mins det direkt men för en massa år sedan så sprang det omkirng en snubbe och skjöt invandrare till höger och vänster med ett lasersiktebestyckat vapen. Det kanske finns folk som är rädda för att något sådant ska hända igen.

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
803305
December 22, 2004 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag älskade att kasta snöboll på bilar förut 😛 haha men det är klart fan ungar som gör det ska bli utskällda. 😉 men tänk på att bli jagade är halva grejen 😛

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
803306
December 22, 2004 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Från obelix sign:
- "Barn är känslovarelser. De hör mycket bra genom skinnet"

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
803307
December 22, 2004 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=azN-][quote=GatriC][quote=azN-][quote=hawkie]Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.

Nä nu j**lar!

kanske inte så kul att bli laserpekad, du kanske inte mins det direkt men för en massa år sedan så sprang det omkirng en snubbe och skjöt invandrare till höger och vänster med ett lasersiktebestyckat vapen. Det kanske finns folk som är rädda för att något sådant ska hända igen.

Jo iofs,men har du en sådan prick på dig är du nog redan ganska körd om det nu är ett riktigt lasersikte...

Ursäkta mina inlägg men är riktigt trött nu så jag tänker inte klart...

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
803313
December 22, 2004 - 11:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan ju dra en rolig historia från min ungdom =)

Vi satt vid en busshållplats efter ett pajtaj......
Varpå en brandbil kommer (mini van variant) ena killen kastar en chokladbit som träffar brandbilen och den stannar.. av killen kutar iväg och av någon anledning gör jag och min andra kompis det med...

Vi drar upp i bushen men efter nån minut tänker vi "vafan drog vi för vi har ju inte gjort nått" och går ner... bussen kommer lägligt och vi går in

Kilen som kastade sitter kvar och missar sista bussen hem.. det blev "långpromenad" kl sent på natten om man säger så för honom...:p

Otroligt idiotiskt men fattar fortfarande inte varför vi kutade..

hawkie
Member
Medlem
803314
December 22, 2004 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Pierre C wrote: Jag älskade att kasta snöboll på bilar förut 😛 haha men det är klart fan ungar som gör det ska bli utskällda. 😉 men tänk på att bli jagade är halva grejen 😛

Tänkte du inte längre än så? Typ "om hawkie kommer då kommer han ju springa ifatt mig och slå mig" eller "tänk om det är HIV mannen vars bil vi kastar på, tänk om vi blir våldtagna".

När jag var mindre tyckte jag det var kul med fotboll och datorer. Inte göra livet surt för andra. Fast, jag förlåter er för jag förstår er!
kram

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
803324
December 22, 2004 - 11:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: Från obelix sign:
- "Barn är känslovarelser. De hör mycket bra genom skinnet"

Så du menar att det var lite mesigt men en enkel utskällning o att han istället skulle piskat skiten ur honom så att budskapet hade framgått tydligare?

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
803330
December 22, 2004 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Min poolare var snäll nog att ägga en bil när ja var med en gång. Föraren stannade förstås och släppte hunden efter oss, jag var inte sådär jättenöjd på han efter det. Nej jag håller med sånt är bara onödigt

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
803331
December 22, 2004 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: Kan ju dra en rolig historia från min ungdom =)

Vi satt vid en busshållplats efter ett pajtaj......
Varpå en brandbil kommer (mini van variant) ena killen kastar en chokladbit som träffar brandbilen och den stannar.. av killen kutar iväg och av någon anledning gör jag och min andra kompis det med...

Vi drar upp i bushen men efter nån minut tänker vi "vafan drog vi för vi har ju inte gjort nått" och går ner... bussen kommer lägligt och vi går in

Kilen som kastade sitter kvar och missar sista bussen hem.. det blev "långpromenad" kl sent på natten om man säger så för honom...:p

Otroligt idiotiskt men fattar fortfarande inte varför vi kutade..

För att det är lättara att INTE förklara läget än att förklara läget....

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 282
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL