Knappt förbannad!|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Knappt förbannad!
ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
sp_UserOfflineSmall Offline
803520
December 23, 2004 - 11:12 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=ocz]Hade någon gubbjävel tagit tag i mig så hade jag ropat på mina 10 kompisar så hade det blivit som en oxfilé i ett piraya-stim typ 😉

Roligaste jag läst idag.

:)R :hehe:

Eller ska man skratta eller gråta? Äsh det är så nära julafton så blir till att skratta.

Allvar? Jag hade kul igår, ok? laugh 😀

Men jag tror inte att en normalväxt man tar 10 ungar som är runt 175 långa och väger 55-60 = fjortisar...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
803525
December 23, 2004 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Nej antagligen inte. Men det är ju ändå bara fjanterier.. 😛

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
803529
December 23, 2004 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=macrus][quote=ocz]Hade någon gubbjävel tagit tag i mig så hade jag ropat på mina 10 kompisar så hade det blivit som en oxfilé i ett piraya-stim typ 😉

Roligaste jag läst idag.

Eller ska man skratta eller gråta? Äsh det är så nära julafton så blir till att skratta.

Men jag tror inte att en normalväxt man tar 10 ungar som är runt 175 långa och väger 55-60 = fjortisar...

nä han tar tag i ena ungen så han börjar gråta sen springer resten hem och gömmer sig under sina sängar tills mamma kommer och tröstar dem. Om de inte är i något underbart cider-rus dvs

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
803535
December 23, 2004 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=azN-][quote=GatriC][quote=azN-][quote=hawkie]Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.
Tänk på att du kanske räddad någons liv? (garanterat en tjejs)

Jag skällde ut en unge som hade kul med laserpenna. Först började han springa men så sprang jag ikapp och gav han värsta utskällningen ala militär, hade lite bråttom och han stod där och grät så jag gav han mitt mobilnummer ifall hans folks skulle vilja prata med mig.

Nä nu j**lar!
Vad är det för fel med en laserpenna nudå? :arg:

De är satans jobbiga att få i ögonen etc.

Jahaja,det kan jag väl gå med på då, trodde du menade att han typ lös i på dig bara...

kanske inte så kul att bli laserpekad, du kanske inte mins det direkt men för en massa år sedan så sprang det omkirng en snubbe och skjöt invandrare till höger och vänster med ett lasersiktebestyckat vapen. Det kanske finns folk som är rädda för att något sådant ska hända igen.

Jag kände en äldre snubbe som skrämde mörkhyade personer med laserpekare på den tiden.
dom hade tydligen jävligt skoj åt att dom blev skraja och började springa för livet =)

blitz, jag anser oxå att du gjorde rätt i att skälla lite på ungen, man måste ha lite skäll för att man ska växa upp och bli en snäll och omtänksam vuxen människa.

alla barn busar i den åldern så styk är ju inte befogat såvida dom inte är riktiga problembarn som behöver sig en tillrättaviselse.

Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
803544
December 23, 2004 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

hände en liknande sak för en kompis fast lite värre, dom va ute o åkte i deras då väldigt nya mercedes och kör under en viadukt och så helt plötsligt så krossas rutan (alltså inte så den gick i 100000delar utan som man får ett STOORT stenskott) o han som körde hoppar snabbt ur bilen när han har stannat o får se 2 små killar kanske 8år och han börjar springa efter dom o iaf så får han tag på dom o typ tar tag i en av dom o de som händer då e att han pissar på sig, men iaf så löste de sig til slut för killens föräldrar fick ju betala men ändå de finns folk som inte fattar vad man ska göra o inte göra

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
803555
December 23, 2004 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=macrus][quote=ocz]Hade någon gubbjävel tagit tag i mig så hade jag ropat på mina 10 kompisar så hade det blivit som en oxfilé i ett piraya-stim typ 😉

Roligaste jag läst idag.

Men... men är inte du och dina kompisar runt 10-12 år? 😉

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
803565
December 23, 2004 - 12:25 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=Akatosh][quote=ocz]Hade någon gubbjävel tagit tag i mig så hade jag ropat på mina 10 kompisar så hade det blivit som en oxfilé i ett piraya-stim typ 😉

Hö, det har jag varit med om, det slutade med att pirayastimmet flydde medan oxfilen hade en piraya i en hammerlock. (Visst, jag fick fläskläpp men kan garantera att jag levererade mer).

oj oj oj, vad yppeligt barnsligt att försöka vara cool här på ett forum, förövrigt är det bara fånigt att börja slåss med någon om det är du som har gjort fel från början.

Nä, men jag promenerade helt fredligt för en fem-sex år sen över ett torg på natten i Malmö rökandes på en cigg och ett gäng snorungar ville tigga röka och då jag informerade dom om att de var aldeles för små för att röka så började dom mopsa och sen gav de sig på mig alla mot en med sparkar. Jag fick duktiga blåmärken men jag blaffade till dom en efter en (är ju trots allt 194cm drygt 105kg byggarbetare) sen kom folk till undsättning och då flydde gänget utom en som jag hade i armkrok och spöade. Polisen kom sen och tog emot ungen. Han var under 15 så socialen fick ta emot honom = ingen påföljd = inga pengar till mig som fick vara sjukskriven en vecka. Fint rättsväsende vi har i landet. Ungen hotade tilloch med att "märka" mig, än idag väntar jag 😉 Borde känna igen honom på den knäckta näsan jag gav honom, hehe.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
803567
December 23, 2004 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Snowman89 wrote: hände en liknande sak för en kompis fast lite värre, dom va ute o åkte i deras då väldigt nya mercedes och kör under en viadukt och så helt plötsligt så krossas rutan (alltså inte så den gick i 100000delar utan som man får ett STOORT stenskott) o han som körde hoppar snabbt ur bilen när han har stannat o får se 2 små killar kanske 8år och han börjar springa efter dom o iaf så får han tag på dom o typ tar tag i en av dom o de som händer då e att han pissar på sig, men iaf så löste de sig til slut för killens föräldrar fick ju betala men ändå de finns folk som inte fattar vad man ska göra o inte göra

Hmm, världens längsta mening? 😉

Nej, men självklart ska du skrika lite åt ungarna, har dock kastat nån snöboll på ett par bilar själv när man var lite yngre, men som någon högre upp skrev, att bli jagad är halva grejen.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
803570
December 23, 2004 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: [quote=azN-][quote=Akatosh][quote=ocz]Hade någon gubbjävel tagit tag i mig så hade jag ropat på mina 10 kompisar så hade det blivit som en oxfilé i ett piraya-stim typ 😉

Hö, det har jag varit med om, det slutade med att pirayastimmet flydde medan oxfilen hade en piraya i en hammerlock. (Visst, jag fick fläskläpp men kan garantera att jag levererade mer).

oj oj oj, vad yppeligt barnsligt att försöka vara cool här på ett forum, förövrigt är det bara fånigt att börja slåss med någon om det är du som har gjort fel från början.

Nä, men jag promenerade helt fredligt för en fem-sex år sen över ett torg på natten i Malmö rökandes på en cigg och ett gäng snorungar ville tigga röka och då jag informerade dom om att de var aldeles för små för att röka så började dom mopsa och sen gav de sig på mig alla mot en med sparkar. Jag fick duktiga blåmärken men jag blaffade till dom en efter en (är ju trots allt 194cm drygt 105kg byggarbetare) sen kom folk till undsättning och då flydde gänget utom en som jag hade i armkrok och spöade. Polisen kom sen och tog emot ungen. Han var under 15 så socialen fick ta emot honom = ingen påföljd = inga pengar till mig som fick vara sjukskriven en vecka. Fint rättsväsende vi har i landet. Ungen hotade tilloch med att "märka" mig, än idag väntar jag 😉 Borde känna igen honom på den knäckta näsan jag gav honom, hehe.

ojdå,missuppfattade hela ditt inlägg, jag trodde du var en av pirayorna och var stolt över att du hade slagit någon stackars kille (som jag nu förstår det är du den stackars killen)...

Ett missförstånd helt enkelt, ber om ursäkt för det... wink

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
803577
December 23, 2004 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

no problems 😉

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
803598
December 23, 2004 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: "Kick the baby !!"

"dont kick the baby"

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
803606
December 23, 2004 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=Farbror]"Kick the baby !!"

"dont kick the baby"

"yeah,kick the baby"

"katjoff, weeeeeeee"(det är då när han blir sparkad o flyger iväg)

Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
803634
December 23, 2004 - 2:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=Snowman89]hände en liknande sak för en kompis fast lite värre, dom va ute o åkte i deras då väldigt nya mercedes och kör under en viadukt och så helt plötsligt så krossas rutan (alltså inte så den gick i 100000delar utan som man får ett STOORT stenskott) o han som körde hoppar snabbt ur bilen när han har stannat o får se 2 små killar kanske 8år och han börjar springa efter dom o iaf så får han tag på dom o typ tar tag i en av dom o de som händer då e att han pissar på sig, men iaf så löste de sig til slut för killens föräldrar fick ju betala men ändå de finns folk som inte fattar vad man ska göra o inte göra

Hmm, världens längsta mening? 😉

Nej, men självklart ska du skrika lite åt ungarna, har dock kastat nån snöboll på ett par bilar själv när man var lite yngre, men som någon högre upp skrev, att bli jagad är halva grejen.

heh, jo de vart en lång mening glömde några punkter här o där 😀
men de e ju självklart att man ska får skälla på dom som har gjort nått sånt där

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
803643
December 23, 2004 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.
Tänk på att du kanske räddad någons liv? (garanterat en tjejs)

Jag skällde ut en unge som hade kul med laserpenna. Först började han springa men så sprang jag ikapp och gav han värsta utskällningen ala militär, hade lite bråttom och han stod där och grät så jag gav han mitt mobilnummer ifall hans folks skulle vilja prata med mig.

Man kan ju hoppas 😀

whak wrote: Sluta förstör för smågrabbarna.
Minns själv när mavr i den där åldern, roligast var det att kasta på bussarna för dom stannade typ aldrig.
Bilisterna fick man se uppför, kastade man på "fel" bil var det bara att lägga benen på ryggem. Sen har jag lärt mig att man INTE ska kasta stora kastanjer med taggar på bilar då blir dom arga.

Du gjorde rätt i som sa ifrån åt grabben, men tänk på att han är/var 11-12 år, så du kanske skulle ha tagit det med en lugnare ton.

Jo kanske det kanske. Men de måste ju lära sig någon gång!

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
803656
December 23, 2004 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

*blitz* wrote:
Jo kanske det kanske. Men de måste ju lära sig någon gång!

Jo det är sant, men man gör det på ett bra sätt.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
803704
December 23, 2004 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

oh yeah whak har lärt sej quota som en normal människa!! *firar*

och dem härinne som verkligen skulle sparka på en baby skulle jag fan kunna sparka på en hel jävla dag

ocz
Member
Medlem
803745
December 23, 2004 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Ska nog ta o filma när vi kastar snöbollar på bilar... Sedan kommer det ut en fet byggarbetare som ska skrämma mig, my ass :)R

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
803747
December 23, 2004 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: Ska nog ta o filma när vi kastar snöbollar på bilar... Sedan kommer det ut en fet byggarbetare som ska skrämma mig, my ass :)R

Nice, vill se.

Mycket snack lite verkstad?

ocz
Member
Medlem
803750
December 23, 2004 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=ocz]Ska nog ta o filma när vi kastar snöbollar på bilar... Sedan kommer det ut en fet byggarbetare som ska skrämma mig, my ass :)R

Nice, vill se.

Nej. Du SKA få se det om det ens kommer snö till sthlm... OK? Sedan behöver jag batteri till kameran, men det pröjsar väl du? Eller? :bgrin:

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
803756
December 23, 2004 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=macrus][quote=ocz]Ska nog ta o filma när vi kastar snöbollar på bilar... Sedan kommer det ut en fet byggarbetare som ska skrämma mig, my ass :)R

Nice, vill se.

Nej. Du SKA få se det om det ens kommer snö till sthlm... OK? Sedan behöver jag batteri till kameran, men det pröjsar väl du? Eller? :bgrin:

Jodå kommer nog snö förr eller senare. 🙂

Nej jag tänker inte pröjsa nå batterier. 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 238
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL