March 14, 2004
macrus wrote: [quote=ocz]Hade någon gubbjävel tagit tag i mig så hade jag ropat på mina 10 kompisar så hade det blivit som en oxfilé i ett piraya-stim typ 😉
Roligaste jag läst idag.
:)R :hehe:
Eller ska man skratta eller gråta? Äsh det är så nära julafton så blir till att skratta.
Allvar? Jag hade kul igår, ok? 😀
Men jag tror inte att en normalväxt man tar 10 ungar som är runt 175 långa och väger 55-60 = fjortisar...
May 10, 2002
ocz wrote: [quote=macrus][quote=ocz]Hade någon gubbjävel tagit tag i mig så hade jag ropat på mina 10 kompisar så hade det blivit som en oxfilé i ett piraya-stim typ 😉
Roligaste jag läst idag.
Eller ska man skratta eller gråta? Äsh det är så nära julafton så blir till att skratta.
Men jag tror inte att en normalväxt man tar 10 ungar som är runt 175 långa och väger 55-60 = fjortisar...
nä han tar tag i ena ungen så han börjar gråta sen springer resten hem och gömmer sig under sina sängar tills mamma kommer och tröstar dem. Om de inte är i något underbart cider-rus dvs
June 28, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=azN-][quote=GatriC][quote=azN-][quote=hawkie]Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.
Tänk på att du kanske räddad någons liv? (garanterat en tjejs)Jag skällde ut en unge som hade kul med laserpenna. Först började han springa men så sprang jag ikapp och gav han värsta utskällningen ala militär, hade lite bråttom och han stod där och grät så jag gav han mitt mobilnummer ifall hans folks skulle vilja prata med mig.
Nä nu j**lar!
Vad är det för fel med en laserpenna nudå? :arg:
De är satans jobbiga att få i ögonen etc.
Jahaja,det kan jag väl gå med på då, trodde du menade att han typ lös i på dig bara...
kanske inte så kul att bli laserpekad, du kanske inte mins det direkt men för en massa år sedan så sprang det omkirng en snubbe och skjöt invandrare till höger och vänster med ett lasersiktebestyckat vapen. Det kanske finns folk som är rädda för att något sådant ska hända igen.
Jag kände en äldre snubbe som skrämde mörkhyade personer med laserpekare på den tiden.
dom hade tydligen jävligt skoj åt att dom blev skraja och började springa för livet =)
blitz, jag anser oxå att du gjorde rätt i att skälla lite på ungen, man måste ha lite skäll för att man ska växa upp och bli en snäll och omtänksam vuxen människa.
alla barn busar i den åldern så styk är ju inte befogat såvida dom inte är riktiga problembarn som behöver sig en tillrättaviselse.
November 18, 2003
hände en liknande sak för en kompis fast lite värre, dom va ute o åkte i deras då väldigt nya mercedes och kör under en viadukt och så helt plötsligt så krossas rutan (alltså inte så den gick i 100000delar utan som man får ett STOORT stenskott) o han som körde hoppar snabbt ur bilen när han har stannat o får se 2 små killar kanske 8år och han börjar springa efter dom o iaf så får han tag på dom o typ tar tag i en av dom o de som händer då e att han pissar på sig, men iaf så löste de sig til slut för killens föräldrar fick ju betala men ändå de finns folk som inte fattar vad man ska göra o inte göra
May 17, 2002
ocz wrote: [quote=macrus][quote=ocz]Hade någon gubbjävel tagit tag i mig så hade jag ropat på mina 10 kompisar så hade det blivit som en oxfilé i ett piraya-stim typ 😉
Roligaste jag läst idag.
Men... men är inte du och dina kompisar runt 10-12 år? 😉
December 15, 2003
azN- wrote: [quote=Akatosh][quote=ocz]Hade någon gubbjävel tagit tag i mig så hade jag ropat på mina 10 kompisar så hade det blivit som en oxfilé i ett piraya-stim typ 😉
Hö, det har jag varit med om, det slutade med att pirayastimmet flydde medan oxfilen hade en piraya i en hammerlock. (Visst, jag fick fläskläpp men kan garantera att jag levererade mer).
oj oj oj, vad yppeligt barnsligt att försöka vara cool här på ett forum, förövrigt är det bara fånigt att börja slåss med någon om det är du som har gjort fel från början.
Nä, men jag promenerade helt fredligt för en fem-sex år sen över ett torg på natten i Malmö rökandes på en cigg och ett gäng snorungar ville tigga röka och då jag informerade dom om att de var aldeles för små för att röka så började dom mopsa och sen gav de sig på mig alla mot en med sparkar. Jag fick duktiga blåmärken men jag blaffade till dom en efter en (är ju trots allt 194cm drygt 105kg byggarbetare) sen kom folk till undsättning och då flydde gänget utom en som jag hade i armkrok och spöade. Polisen kom sen och tog emot ungen. Han var under 15 så socialen fick ta emot honom = ingen påföljd = inga pengar till mig som fick vara sjukskriven en vecka. Fint rättsväsende vi har i landet. Ungen hotade tilloch med att "märka" mig, än idag väntar jag 😉 Borde känna igen honom på den knäckta näsan jag gav honom, hehe.
October 25, 2003
Snowman89 wrote: hände en liknande sak för en kompis fast lite värre, dom va ute o åkte i deras då väldigt nya mercedes och kör under en viadukt och så helt plötsligt så krossas rutan (alltså inte så den gick i 100000delar utan som man får ett STOORT stenskott) o han som körde hoppar snabbt ur bilen när han har stannat o får se 2 små killar kanske 8år och han börjar springa efter dom o iaf så får han tag på dom o typ tar tag i en av dom o de som händer då e att han pissar på sig, men iaf så löste de sig til slut för killens föräldrar fick ju betala men ändå de finns folk som inte fattar vad man ska göra o inte göra
Hmm, världens längsta mening? 😉
Nej, men självklart ska du skrika lite åt ungarna, har dock kastat nån snöboll på ett par bilar själv när man var lite yngre, men som någon högre upp skrev, att bli jagad är halva grejen.
June 5, 2004
Akatosh wrote: [quote=azN-][quote=Akatosh][quote=ocz]Hade någon gubbjävel tagit tag i mig så hade jag ropat på mina 10 kompisar så hade det blivit som en oxfilé i ett piraya-stim typ 😉
Hö, det har jag varit med om, det slutade med att pirayastimmet flydde medan oxfilen hade en piraya i en hammerlock. (Visst, jag fick fläskläpp men kan garantera att jag levererade mer).
oj oj oj, vad yppeligt barnsligt att försöka vara cool här på ett forum, förövrigt är det bara fånigt att börja slåss med någon om det är du som har gjort fel från början.
Nä, men jag promenerade helt fredligt för en fem-sex år sen över ett torg på natten i Malmö rökandes på en cigg och ett gäng snorungar ville tigga röka och då jag informerade dom om att de var aldeles för små för att röka så började dom mopsa och sen gav de sig på mig alla mot en med sparkar. Jag fick duktiga blåmärken men jag blaffade till dom en efter en (är ju trots allt 194cm drygt 105kg byggarbetare) sen kom folk till undsättning och då flydde gänget utom en som jag hade i armkrok och spöade. Polisen kom sen och tog emot ungen. Han var under 15 så socialen fick ta emot honom = ingen påföljd = inga pengar till mig som fick vara sjukskriven en vecka. Fint rättsväsende vi har i landet. Ungen hotade tilloch med att "märka" mig, än idag väntar jag 😉 Borde känna igen honom på den knäckta näsan jag gav honom, hehe.
ojdå,missuppfattade hela ditt inlägg, jag trodde du var en av pirayorna och var stolt över att du hade slagit någon stackars kille (som jag nu förstår det är du den stackars killen)...
Ett missförstånd helt enkelt, ber om ursäkt för det...
November 18, 2003
Tindy wrote: [quote=Snowman89]hände en liknande sak för en kompis fast lite värre, dom va ute o åkte i deras då väldigt nya mercedes och kör under en viadukt och så helt plötsligt så krossas rutan (alltså inte så den gick i 100000delar utan som man får ett STOORT stenskott) o han som körde hoppar snabbt ur bilen när han har stannat o får se 2 små killar kanske 8år och han börjar springa efter dom o iaf så får han tag på dom o typ tar tag i en av dom o de som händer då e att han pissar på sig, men iaf så löste de sig til slut för killens föräldrar fick ju betala men ändå de finns folk som inte fattar vad man ska göra o inte göra
Hmm, världens längsta mening? 😉
Nej, men självklart ska du skrika lite åt ungarna, har dock kastat nån snöboll på ett par bilar själv när man var lite yngre, men som någon högre upp skrev, att bli jagad är halva grejen.
heh, jo de vart en lång mening glömde några punkter här o där 😀
men de e ju självklart att man ska får skälla på dom som har gjort nått sånt där
July 18, 2003
hawkie wrote: Helt rätt! Hoppas det var en sådan utskällning han aldrig glömmer.
Tänk på att du kanske räddad någons liv? (garanterat en tjejs)Jag skällde ut en unge som hade kul med laserpenna. Först började han springa men så sprang jag ikapp och gav han värsta utskällningen ala militär, hade lite bråttom och han stod där och grät så jag gav han mitt mobilnummer ifall hans folks skulle vilja prata med mig.
Man kan ju hoppas 😀
whak wrote: Sluta förstör för smågrabbarna.
Minns själv när mavr i den där åldern, roligast var det att kasta på bussarna för dom stannade typ aldrig.
Bilisterna fick man se uppför, kastade man på "fel" bil var det bara att lägga benen på ryggem. Sen har jag lärt mig att man INTE ska kasta stora kastanjer med taggar på bilar då blir dom arga.Du gjorde rätt i som sa ifrån åt grabben, men tänk på att han är/var 11-12 år, så du kanske skulle ha tagit det med en lugnare ton.
Jo kanske det kanske. Men de måste ju lära sig någon gång!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
March 14, 2004
macrus wrote: [quote=ocz]Ska nog ta o filma när vi kastar snöbollar på bilar... Sedan kommer det ut en fet byggarbetare som ska skrämma mig, my ass :)R
Nice, vill se.
Mycket snack lite verkstad?
Nej. Du SKA få se det om det ens kommer snö till sthlm... OK? Sedan behöver jag batteri till kameran, men det pröjsar väl du? Eller? :bgrin:
June 23, 2002
ocz wrote: [quote=macrus][quote=ocz]Ska nog ta o filma när vi kastar snöbollar på bilar... Sedan kommer det ut en fet byggarbetare som ska skrämma mig, my ass :)R
Nice, vill se.
Mycket snack lite verkstad?
Nej. Du SKA få se det om det ens kommer snö till sthlm... OK? Sedan behöver jag batteri till kameran, men det pröjsar väl du? Eller? :bgrin:
Jodå kommer nog snö förr eller senare. 🙂
Nej jag tänker inte pröjsa nå batterier. 😛
1 Guest(s)