January 28, 2003
tomte12 wrote: motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D
Runt 395km/h. Har hört siffror på ca 300hk till skulle behövas för att spränga 400km/h-vallen.
Angående den högsta uppmätta toppfarten: På Nardobanan i Italien har Koenigsegg-teamet kommit upp i runt 360km/h innan de fick avbryta pga regn, men Christian sa att en kunde i USA hade blivit stoppade i betydligt högre hastighet 😮
Iofs lär de amerikanska motorvägarna vara idealiska med tanke på att de är spikraka, skitlånga och har hyffsat många filer 🙂
Ingen som har någon speeding-film med en Koenigsegg? :bok:
February 16, 2004
MULLVADEN wrote: [quote=tomte12]motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D
Alltså kan vi inte vara stolta... e ju bara allt annat i bilen som vi kan vara stolta över.. men det e ju motorn som driver skiten ju...
Jo du kan vara lite stolt det är ju ändå en FORD motor....
January 28, 2003
MULLVADEN wrote: [quote=tomte12]motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D
Alltså kan vi inte vara stolta... e ju bara allt annat i bilen som vi kan vara stolta över.. men det e ju motorn som driver skiten ju...
GRUNDEN är en Ford-motor, men lycka till att hitta en del som inte är riktigt kraftigt modifierad
June 17, 2002
MrWeizel wrote: [quote=MULLVADEN][quote=tomte12]motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D
GRUNDEN är en Ford-motor, men lycka till att hitta en del som inte är riktigt kraftigt modifierad
Det e iof sant... dom e duktiga på att trimma.. bara kolla deras version på Ferrari F50.. dragit upp 200 hästar extra ur den...=)
January 28, 2003
Schmutziger wrote: hade de inte köpt upp något patent på en motor, så de skulle börja tillverka en egen?
Jo, det var typ det första de gjorde, någon italiensk V12a om jag inte minns fel.
Dock verkar det som det sket sig någonstans på vägen, kanske för dyrt att tillverka den med på egen hand men man kan ju alltid hoppas att det kommer i framtiden.
April 20, 2002
Ferarri F50 är lite för mycket banracer tycker jag.
360 Modena, DET är min absoluta drömbil. Underbara former och underbar prestanda.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
2 Guest(s)