Koenigsegg CCR|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Koenigsegg CCR
Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
Member Since:
June 3, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
601568
April 20, 2004 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: vad toppar en Mclaeren F1?

391km/h. :bgrin:

En Porsche 911 GT2 Turbo skulle jag inte tacka nej till.
Det ljudet mina damer... ojojoj.. vackrare än kvinnostön.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
February 16, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
601570
April 20, 2004 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad den toppar är inte intressant om den går att köra i nån högre hastighet.

p.s. väghållning är ju intressant inte många som bor i landet där de alldrig svänger.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
Member Since:
May 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
601734
April 20, 2004 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Motorn är inte ens trimmad av Koeningsegg...

Darko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1064
Member Since:
April 5, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
601751
April 20, 2004 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: det är ju en FORD motor....

Ford och ford... de är en Ford Cosworth motor coh inget annat. Tror t.o.m att de är en ned strypt F1 motor, de har iaf gått rykten om de, dom har även haft en Subaru baserad F1 motor, men den var tydligen inte lika bra så kom inte å hacka bara för att de står ford, står de cosworth så ska man akta sig för att snacka för mycke. Sen är ju Ford erkänt bra på att göra bra v8or överlag, 289, 302, 351 Cleavland, 427 SOCH, 428 Cobra Jet, 429 BOSS m.fl, jag får nästan ståfräs bara av att räkna upp dom å de blir inte lungnare då man börjar gå djupare på vad dessa motorer presterar. En 289/302 kombination är vad Shelby använde i sina GT350'is och i värstingen GT500 satt 428an, 429an fanns i efterföljaren till Shelbys GT serie -> Boss maskinerna, i den mindre Bossen hittar man offtast en 351 Cleavland som är välkänd för sin fina balans och goda trimpotential. Dåtidens 2.0L T Mitsu motor eller 2.2l T Audi... och för att göra diesel mannen glad så kan jag nämna Saab 2.3a även om den inte pallar lika mycket under en längre tid som 351an gör. Den värsta motorn av alla däremot, 427 SOChen den fanns i Shelby Cobran och de var väl dåtidens Koenigsegg, nära 1200 kilo och 500hk orginal... behöver jag säga mer? 427 SOCh motor var också vad Ford använde inom banräcingen, i Nascar s motsvarighet satt den i en Galaxie 500 och den modellen fanns även att köpa utanför banorna, då dom vann Lemans satt den i en GT40 och i oändligt många andra raceing samband åtefanns den i lite olika modeller bla Cobran, GT40 och Galaxien då. Så att säga att Ford inte göra bra motorer för detta ändamål, speciellt när dom är märkta Cosworth så kanske de är ide att hålla de för sig själv istället för att skrika 😉 laugh

(var bara tvungen att få skriva allt de där, Pojo jag vet vad du menade 😉 )

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
Member Since:
May 1, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
601752
April 20, 2004 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Den är testad i Volvos vindtunnlar :D/

edvard
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 421
Member Since:
February 11, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
601768
April 20, 2004 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=edvard]oj.. F50 är min drömm bil...
ingen som har nån film på den trimmade varianten ?

Ta en titt på länken i min sign...=) min egna desig av F50...
PS. min drömbil oxå... älskar den av hela mitt hjärta...=) hehe

jäkligt snyggt gjort !

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
Member Since:
June 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
601802
April 20, 2004 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

edvard wrote: [quote=MULLVADEN][quote=edvard]oj.. F50 är min drömm bil...
ingen som har nån film på den trimmade varianten ?

Ta en titt på länken i min sign...=) min egna desig av F50...
PS. min drömbil oxå... älskar den av hela mitt hjärta...=) hehe

jäkligt snyggt gjort !

tackar...=)

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
601847
April 20, 2004 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Älskade också F50 över allt annat tills Ferrari släppte Enzo... fattar inte hur de kan överträffa sig själva sååå mycket hela tiden 😀

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
Member Since:
June 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
601888
April 20, 2004 - 10:48 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: Älskade också F50 över allt annat tills Ferrari släppte Enzo... fattar inte hur de kan överträffa sig själva sååå mycket hela tiden 😀

Nja.. F50 e på alla sätt vackrare o trevligare än Enzo...
Enzo har ju inte ens en vinge... en sportvagn måste ju ha en vinge...=)

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
Member Since:
March 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
601890
April 20, 2004 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=tomte12]motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D

Alltså kan vi inte vara stolta... e ju bara allt annat i bilen som vi kan vara stolta över.. men det e ju motorn som driver skiten ju...

Skall man upp i de hastigheterna är aerodynamik och vikt betydligt viktigare än råstyrka.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
Member Since:
June 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
602009
April 21, 2004 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=MULLVADEN][quote=tomte12]motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D

Alltså kan vi inte vara stolta... e ju bara allt annat i bilen som vi kan vara stolta över.. men det e ju motorn som driver skiten ju...

Skall man upp i de hastigheterna är aerodynamik och vikt betydligt viktigare än råstyrka.

Jo.. men ska du upp måste du ha en motor som driver upp den i hastigheten.. eller hur...

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
February 16, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
602252
April 21, 2004 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Darko wrote: [quote=Pojo]det är ju en FORD motor....

Ford och ford... de är en Ford Cosworth motor coh inget annat. Tror t.o.m att de är en ned strypt F1 motor, de har iaf gått rykten om de, dom har även haft en Subaru baserad F1 motor, men den var tydligen inte lika bra så kom inte å hacka bara för att de står ford, står de cosworth så ska man akta sig för att snacka för mycke. Sen är ju Ford erkänt bra på att göra bra v8or överlag, 289, 302, 351 Cleavland, 427 SOCH, 428 Cobra Jet, 429 BOSS m.fl, jag får nästan ståfräs bara av att räkna upp dom å de blir inte lungnare då man börjar gå djupare på vad dessa motorer presterar. En 289/302 kombination är vad Shelby använde i sina GT350'is och i värstingen GT500 satt 428an, 429an fanns i efterföljaren till Shelbys GT serie -> Boss maskinerna, i den mindre Bossen hittar man offtast en 351 Cleavland som är välkänd för sin fina balans och goda trimpotential. Dåtidens 2.0L T Mitsu motor eller 2.2l T Audi... och för att göra diesel mannen glad så kan jag nämna Saab 2.3a även om den inte pallar lika mycket under en längre tid som 351an gör. Den värsta motorn av alla däremot, 427 SOChen den fanns i Shelby Cobran och de var väl dåtidens Koenigsegg, nära 1200 kilo och 500hk orginal... behöver jag säga mer? 427 SOCh motor var också vad Ford använde inom banräcingen, i Nascar s motsvarighet satt den i en Galaxie 500 och den modellen fanns även att köpa utanför banorna, då dom vann Lemans satt den i en GT40 och i oändligt många andra raceing samband åtefanns den i lite olika modeller bla Cobran, GT40 och Galaxien då. Så att säga att Ford inte göra bra motorer för detta ändamål, speciellt när dom är märkta Cosworth så kanske de är ide att hålla de för sig själv istället för att skrika 😉 laugh

(var bara tvungen att få skriva allt de där, Pojo jag vet vad du menade 😉 )

Jo Cosworth bygger ju alla möjliga speciella motorer men det är skillnad om motorerna är Ford Cosworth eller bara Cosworth eller är det endast Ford Cosworth nu för tiden det med Ford har lite betydelse eftersom dom för länge sedan började ett samarbete så man kan säga att det är en Ford motor utan att ljuga. (Men att killarna på Cosworth har finjusterat dem lite)

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
February 16, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
602255
April 21, 2004 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=MULLVADEN][quote=tomte12]motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D

Alltså kan vi inte vara stolta... e ju bara allt annat i bilen som vi kan vara stolta över.. men det e ju motorn som driver skiten ju...

Skall man upp i de hastigheterna är aerodynamik och vikt betydligt viktigare än råstyrka.

Nej råstyrkan är otroligt viktigt för det krävs kraft för att öka farten när det redan går fort för att luftmotståndet ökar så mycket.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
February 16, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
602257
April 21, 2004 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=pompougnac]Älskade också F50 över allt annat tills Ferrari släppte Enzo... fattar inte hur de kan överträffa sig själva sååå mycket hela tiden 😀

Nja.. F50 e på alla sätt vackrare o trevligare än Enzo...
Enzo har ju inte ens en vinge... en sportvagn måste ju ha en vinge...=)

Historia:
Ford ville köpa Ferrari en gång men Ferrari sålde inte då blev Ford sur och byggde en liten bil vid namn GT 40 och vann alla viktiga tävlingar på den tiden då blev Ferrari sura men den bilen byggde de bara för att de INTE fick köpa Ferrari så de ville jäv**s lite med dem på Ferrari.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
Member Since:
January 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
602276
April 21, 2004 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=Pim_][quote=MULLVADEN][quote=tomte12]motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D

Alltså kan vi inte vara stolta... e ju bara allt annat i bilen som vi kan vara stolta över.. men det e ju motorn som driver skiten ju...

Skall man upp i de hastigheterna är aerodynamik och vikt betydligt viktigare än råstyrka.

Jo.. men ska du upp måste du ha en motor som driver upp den i hastigheten.. eller hur...

Och vad händer då om du har aerodynamik och vikt som en lastbil?

Just det, bilen går inte särskilt fort...

Mexican deathstand 😛

Pojo wrote: Historia:
Ford ville köpa Ferrari en gång men Ferrari sålde inte då blev Ford sur och byggde en liten bil vid namn GT 40 och vann alla viktiga tävlingar på den tiden då blev Ferrari sura men den bilen byggde de bara för att de INTE fick köpa Ferrari så de ville jäv**s lite med dem på Ferrari.

Vad sägs om punkter eller komman??

Sjukt svårläst ju...

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
Member Since:
June 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
602294
April 21, 2004 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=MULLVADEN][quote=pompougnac]Älskade också F50 över allt annat tills Ferrari släppte Enzo... fattar inte hur de kan överträffa sig själva sååå mycket hela tiden 😀

Nja.. F50 e på alla sätt vackrare o trevligare än Enzo...
Enzo har ju inte ens en vinge... en sportvagn måste ju ha en vinge...=)

Historia:
Ford ville köpa Ferrari en gång men Ferrari sålde inte då blev Ford sur och byggde en liten bil vid namn GT 40 och vann alla viktiga tävlingar på den tiden då blev Ferrari sura men den bilen byggde de bara för att de INTE fick köpa Ferrari så de ville jäv**s lite med dem på Ferrari.

Vad har det med att jag tycker F50 e vackrast o e min ögonsten??=)

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
Member Since:
June 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
602296
April 21, 2004 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=MULLVADEN][quote=Pim_][quote=MULLVADEN][quote=tomte12]motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D

Alltså kan vi inte vara stolta... e ju bara allt annat i bilen som vi kan vara stolta över.. men det e ju motorn som driver skiten ju...

Skall man upp i de hastigheterna är aerodynamik och vikt betydligt viktigare än råstyrka.

Jo.. men ska du upp måste du ha en motor som driver upp den i hastigheten.. eller hur...

jag sa aldrig nåt om aerodynamiken.. eller hur.. har inte sagt att det inte e viktigt. det e ju TOK viktigt. o balansen i bilen oxå.. i dom hastigheterna vi antagligen snackar om...=)

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
Member Since:
June 3, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
602336
April 21, 2004 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: Älskade också F50 över allt annat tills Ferrari släppte Enzo... fattar inte hur de kan överträffa sig själva sååå mycket hela tiden 😀

Enzon är ett riktigt bottennapp på utsidan. :spy:
Så in i helvete ful!!

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
Member Since:
December 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
602338
April 21, 2004 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

hur uttalar man Koenigsegg?

Avatar
cnuut
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 429
Member Since:
February 26, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
602348
April 21, 2004 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Koenigsegg - [köningsägg]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 252
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL