June 3, 2001
Krqagyzzz wrote: vad toppar en Mclaeren F1?
391km/h. :bgrin:
En Porsche 911 GT2 Turbo skulle jag inte tacka nej till.
Det ljudet mina damer... ojojoj.. vackrare än kvinnostön.
April 5, 2003
Pojo wrote: det är ju en FORD motor....
Ford och ford... de är en Ford Cosworth motor coh inget annat. Tror t.o.m att de är en ned strypt F1 motor, de har iaf gått rykten om de, dom har även haft en Subaru baserad F1 motor, men den var tydligen inte lika bra så kom inte å hacka bara för att de står ford, står de cosworth så ska man akta sig för att snacka för mycke. Sen är ju Ford erkänt bra på att göra bra v8or överlag, 289, 302, 351 Cleavland, 427 SOCH, 428 Cobra Jet, 429 BOSS m.fl, jag får nästan ståfräs bara av att räkna upp dom å de blir inte lungnare då man börjar gå djupare på vad dessa motorer presterar. En 289/302 kombination är vad Shelby använde i sina GT350'is och i värstingen GT500 satt 428an, 429an fanns i efterföljaren till Shelbys GT serie -> Boss maskinerna, i den mindre Bossen hittar man offtast en 351 Cleavland som är välkänd för sin fina balans och goda trimpotential. Dåtidens 2.0L T Mitsu motor eller 2.2l T Audi... och för att göra diesel mannen glad så kan jag nämna Saab 2.3a även om den inte pallar lika mycket under en längre tid som 351an gör. Den värsta motorn av alla däremot, 427 SOChen den fanns i Shelby Cobran och de var väl dåtidens Koenigsegg, nära 1200 kilo och 500hk orginal... behöver jag säga mer? 427 SOCh motor var också vad Ford använde inom banräcingen, i Nascar s motsvarighet satt den i en Galaxie 500 och den modellen fanns även att köpa utanför banorna, då dom vann Lemans satt den i en GT40 och i oändligt många andra raceing samband åtefanns den i lite olika modeller bla Cobran, GT40 och Galaxien då. Så att säga att Ford inte göra bra motorer för detta ändamål, speciellt när dom är märkta Cosworth så kanske de är ide att hålla de för sig själv istället för att skrika 😉
(var bara tvungen att få skriva allt de där, Pojo jag vet vad du menade 😉 )
June 17, 2002
edvard wrote: [quote=MULLVADEN][quote=edvard]oj.. F50 är min drömm bil...
ingen som har nån film på den trimmade varianten ?
Ta en titt på länken i min sign...=) min egna desig av F50...
PS. min drömbil oxå... älskar den av hela mitt hjärta...=) hehe
jäkligt snyggt gjort !
tackar...=)
June 17, 2002
pompougnac wrote: Älskade också F50 över allt annat tills Ferrari släppte Enzo... fattar inte hur de kan överträffa sig själva sååå mycket hela tiden 😀
Nja.. F50 e på alla sätt vackrare o trevligare än Enzo...
Enzo har ju inte ens en vinge... en sportvagn måste ju ha en vinge...=)
March 20, 2003
MULLVADEN wrote: [quote=tomte12]motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D
Alltså kan vi inte vara stolta... e ju bara allt annat i bilen som vi kan vara stolta över.. men det e ju motorn som driver skiten ju...
Skall man upp i de hastigheterna är aerodynamik och vikt betydligt viktigare än råstyrka.
June 17, 2002
Pim_ wrote: [quote=MULLVADEN][quote=tomte12]motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D
Alltså kan vi inte vara stolta... e ju bara allt annat i bilen som vi kan vara stolta över.. men det e ju motorn som driver skiten ju...
Skall man upp i de hastigheterna är aerodynamik och vikt betydligt viktigare än råstyrka.
Jo.. men ska du upp måste du ha en motor som driver upp den i hastigheten.. eller hur...
February 16, 2004
Darko wrote: [quote=Pojo]det är ju en FORD motor....
Ford och ford... de är en Ford Cosworth motor coh inget annat. Tror t.o.m att de är en ned strypt F1 motor, de har iaf gått rykten om de, dom har även haft en Subaru baserad F1 motor, men den var tydligen inte lika bra så kom inte å hacka bara för att de står ford, står de cosworth så ska man akta sig för att snacka för mycke. Sen är ju Ford erkänt bra på att göra bra v8or överlag, 289, 302, 351 Cleavland, 427 SOCH, 428 Cobra Jet, 429 BOSS m.fl, jag får nästan ståfräs bara av att räkna upp dom å de blir inte lungnare då man börjar gå djupare på vad dessa motorer presterar. En 289/302 kombination är vad Shelby använde i sina GT350'is och i värstingen GT500 satt 428an, 429an fanns i efterföljaren till Shelbys GT serie -> Boss maskinerna, i den mindre Bossen hittar man offtast en 351 Cleavland som är välkänd för sin fina balans och goda trimpotential. Dåtidens 2.0L T Mitsu motor eller 2.2l T Audi... och för att göra diesel mannen glad så kan jag nämna Saab 2.3a även om den inte pallar lika mycket under en längre tid som 351an gör. Den värsta motorn av alla däremot, 427 SOChen den fanns i Shelby Cobran och de var väl dåtidens Koenigsegg, nära 1200 kilo och 500hk orginal... behöver jag säga mer? 427 SOCh motor var också vad Ford använde inom banräcingen, i Nascar s motsvarighet satt den i en Galaxie 500 och den modellen fanns även att köpa utanför banorna, då dom vann Lemans satt den i en GT40 och i oändligt många andra raceing samband åtefanns den i lite olika modeller bla Cobran, GT40 och Galaxien då. Så att säga att Ford inte göra bra motorer för detta ändamål, speciellt när dom är märkta Cosworth så kanske de är ide att hålla de för sig själv istället för att skrika 😉
(var bara tvungen att få skriva allt de där, Pojo jag vet vad du menade 😉 )
Jo Cosworth bygger ju alla möjliga speciella motorer men det är skillnad om motorerna är Ford Cosworth eller bara Cosworth eller är det endast Ford Cosworth nu för tiden det med Ford har lite betydelse eftersom dom för länge sedan började ett samarbete så man kan säga att det är en Ford motor utan att ljuga. (Men att killarna på Cosworth har finjusterat dem lite)
February 16, 2004
Pim_ wrote: [quote=MULLVADEN][quote=tomte12]motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D
Alltså kan vi inte vara stolta... e ju bara allt annat i bilen som vi kan vara stolta över.. men det e ju motorn som driver skiten ju...
Skall man upp i de hastigheterna är aerodynamik och vikt betydligt viktigare än råstyrka.
Nej råstyrkan är otroligt viktigt för det krävs kraft för att öka farten när det redan går fort för att luftmotståndet ökar så mycket.
February 16, 2004
MULLVADEN wrote: [quote=pompougnac]Älskade också F50 över allt annat tills Ferrari släppte Enzo... fattar inte hur de kan överträffa sig själva sååå mycket hela tiden 😀
Nja.. F50 e på alla sätt vackrare o trevligare än Enzo...
Enzo har ju inte ens en vinge... en sportvagn måste ju ha en vinge...=)
Historia:
Ford ville köpa Ferrari en gång men Ferrari sålde inte då blev Ford sur och byggde en liten bil vid namn GT 40 och vann alla viktiga tävlingar på den tiden då blev Ferrari sura men den bilen byggde de bara för att de INTE fick köpa Ferrari så de ville jäv**s lite med dem på Ferrari.
January 28, 2003
MULLVADEN wrote: [quote=Pim_][quote=MULLVADEN][quote=tomte12]motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D
Alltså kan vi inte vara stolta... e ju bara allt annat i bilen som vi kan vara stolta över.. men det e ju motorn som driver skiten ju...
Skall man upp i de hastigheterna är aerodynamik och vikt betydligt viktigare än råstyrka.
Jo.. men ska du upp måste du ha en motor som driver upp den i hastigheten.. eller hur...
Och vad händer då om du har aerodynamik och vikt som en lastbil?
Just det, bilen går inte särskilt fort...
Mexican deathstand 😛
Pojo wrote: Historia:
Ford ville köpa Ferrari en gång men Ferrari sålde inte då blev Ford sur och byggde en liten bil vid namn GT 40 och vann alla viktiga tävlingar på den tiden då blev Ferrari sura men den bilen byggde de bara för att de INTE fick köpa Ferrari så de ville jäv**s lite med dem på Ferrari.
Vad sägs om punkter eller komman??
Sjukt svårläst ju...
June 17, 2002
Pojo wrote: [quote=MULLVADEN][quote=pompougnac]Älskade också F50 över allt annat tills Ferrari släppte Enzo... fattar inte hur de kan överträffa sig själva sååå mycket hela tiden 😀
Nja.. F50 e på alla sätt vackrare o trevligare än Enzo...
Enzo har ju inte ens en vinge... en sportvagn måste ju ha en vinge...=)
Historia:
Ford ville köpa Ferrari en gång men Ferrari sålde inte då blev Ford sur och byggde en liten bil vid namn GT 40 och vann alla viktiga tävlingar på den tiden då blev Ferrari sura men den bilen byggde de bara för att de INTE fick köpa Ferrari så de ville jäv**s lite med dem på Ferrari.
Vad har det med att jag tycker F50 e vackrast o e min ögonsten??=)
June 17, 2002
MrWeizel wrote: [quote=MULLVADEN][quote=Pim_][quote=MULLVADEN][quote=tomte12]motorn är en ford V8 men 806 hk och 950 NM..0-100 på 3,2 sek(om inte jag mins fel) och topp hastighet runt 400:D:D:D
Alltså kan vi inte vara stolta... e ju bara allt annat i bilen som vi kan vara stolta över.. men det e ju motorn som driver skiten ju...
Skall man upp i de hastigheterna är aerodynamik och vikt betydligt viktigare än råstyrka.
Jo.. men ska du upp måste du ha en motor som driver upp den i hastigheten.. eller hur...
jag sa aldrig nåt om aerodynamiken.. eller hur.. har inte sagt att det inte e viktigt. det e ju TOK viktigt. o balansen i bilen oxå.. i dom hastigheterna vi antagligen snackar om...=)
2 Guest(s)