June 20, 2002
AMD_RULEZ wrote: Mitt första vill jag inte veta av... (Jo, jag vet var det var om.)
AMD_RULEZ första inlägg wrote: Nooben (jag asså) undrar vilket grafikkort ni tycker e bäst...
GeForce 4 eller Radeonfamiljen?
Kommer inte på nå mer att skriva...
Vad var det för farligt med det då?
February 1, 2002
boogey wrote: [quote=AMD_RULEZ]Mitt första vill jag inte veta av... (Jo, jag vet var det var om.)
AMD_RULEZ första inlägg wrote: Nooben (jag asså) undrar vilket grafikkort ni tycker e bäst...
GeForce 4 eller Radeonfamiljen?
Kommer inte på nå mer att skriva...
Vad var det för farligt med det då?
haha nä de va ju inget eftersom geforce och radeon är bra på olika saker..
October 7, 2002
Mitt första inlägg för snart två år sedan (uppenbarligen inget att skämmas för, jag börjar med att komma med hjälp!):
Hejsan
Efter lite googlande hittade jag den här länken:
http://www.computernerd.com/amdinfo.html
Rullar man ner en bit så står det att processorkärnan klarar upp till 95°C. Vad som är viktigt att tänka på, är ju att det är en absolut maximaltemperatur, som *inte* får passeras.
Dessutom slits en processor av att vara varm på lång sikt (en dåligt kyld processor kommer, statistiskt sett, haverera tidigare om den överklockas).
Jag tror inte din temperaturer är särskilt farliga, det är ungefär samma som jag har i min dator, utom att min låda är varmare, knappt 35°C. Som du ser har jag inte överklockat min processor särskilt mycket, den var bara några grader svalare innan jag gjorde det. Anledningen till att min processor är så varm är att jag har en sugig kylare sen jag köpte den, säkert ganska dålig kylpasta också. När jag får tid någon gång ska det bytas (fläkten är för högljudd... 🙁 ) Dessutom ska det sättas in en chassifläkt som suger ut luft också, just nu är det bara strömagget som drar ut och en fläkt som trycker in. När jag väl gjort det kan jag nog få processorn stabil på både 1533 och 1600. 😀
July 13, 2002
Elias667 två år sedan wrote:
Tänker köpa nytt grafikkort (som ni ser är jag i desperat behov). Nu undrar jag om jag har några begränsningar, en gf4 ti4600 i min stenåldersburk verkar ju inte helt logiskt, men typ gf2-GTS är det nått att rekommendera ?(Det är mest till lillebrorsan, ska köpa en egen dator snart, ska faktiskt försöka bygga den själv, ni har inspirerar mig. Och när jag misslyckats kommer jag hata er för det=)
Att överklocka min pIII:a skulle det vara möjligt? Som det är nu ligger den typ på 55C, och det är när jag bara lyssnar på musik, "surfar" och ladar hem saker.
Kanske skulle nämna att jag har AGP-plats.
Fy faen vilken värdelös svenska jag använde... inte konstigt att jag fick G på min första svenskauppsats följande höst i första ring. Har dock ryckt upp mig sedan dess, borde faen ringa och tacka min svenska A- och C-lärare; skulle garanterat inte ha MVG i alla svenska kurser utan hans hårda lektioner 😀
Finns nog ett par inlägg man skäms lite över, men det vore ju värre om man försämrat sig. Skoj att se att man kanske mognat lite 🙄
EDIT: Kom just på att jag fick G, inte IG. Men det kändes som ett IG :bok:
March 14, 2004
Kizo wrote: Mitt första lilla inlägg var om klockning av Geforce 4 Ti 4200 för ett par år sedan. Redan då, i mina unga år använde jag punkt och stor bokstav.
Aldrig har jag skrivit ett inlägg jag skäms för... Trots detta har jag min varning...
Du vet mycket väl varför du har din varning.
September 16, 2002
ocz wrote: [quote=Kizo]Mitt första lilla inlägg var om klockning av Geforce 4 Ti 4200 för ett par år sedan. Redan då, i mina unga år använde jag punkt och stor bokstav.
Aldrig har jag skrivit ett inlägg jag skäms för... Trots detta har jag min varning...
🙄 Tyst med dig.
October 16, 2003
Kizo wrote: [quote=ocz][quote=Kizo]Mitt första lilla inlägg var om klockning av Geforce 4 Ti 4200 för ett par år sedan. Redan då, i mina unga år använde jag punkt och stor bokstav.
🙄 Tyst med dig.
det var ju hans fel att jag fick min också 👿
March 14, 2004
Bogus^ wrote: [quote=Kizo][quote=ocz][quote=Kizo]Mitt första lilla inlägg var om klockning av Geforce 4 Ti 4200 för ett par år sedan. Redan då, i mina unga år använde jag punkt och stor bokstav.
🙄 Tyst med dig.
det var ju hans fel att jag fick min också 👿
Va? Vem snackar du om? 🙄
1 Guest(s)