February 21, 2003
Gueno wrote: [quote=.doedels]Jag ber att fĂ„ tipsa om denna produkt: đ
http://www.gtek.se/img_prod/JK05002.jpg
... den sÀljs för övrigt pÄ Gtek.net
LĂ€r ju inte fungera..
Man kan inte littsÀtta nÄe man inte har.
Man tillsÀtter inte ny kolsyra, utan bygger upp ett tryck sÄ att den kolsyra som finns bevaras.
February 21, 2003
adamnassjo wrote: jag har fÄtt lÀra mig att nÀr man öppnar flaskan sjunker trycket och dÄ Àr inte kolsyran löslig i colan lÀngre och övergÄr dÄ till gasform och sticker upp... (nÄgot förenklat)
Ăr det fel? ogre? đ
Exakt sÄ! (förutom att det inte Àr i colan den löser sig utan i vattnet i colan om man ska vara toknoga)
Alla dessa tryck vi snackar om rör sig om tryck vid rumstemperatur. NÀr temperaturen sjunker sÄ krÀvs inte lika stort tryck för att koldioxiden ska lösas i vatten.
December 15, 2002
Gueno wrote: [quote=.doedels]Jag ber att fĂ„ tipsa om denna produkt: đ
[Image Can Not Be Found] ... den sÀljs för övrigt pÄ Gtek.net
LĂ€r ju inte fungera..
Man kan inte littsÀtta nÄe man inte har.
jodĂ„ den fungerar, har sjĂ€lv en sĂ„n đ
Ăven sĂ„na dĂ€r B-flaskor blir stenhĂ„rda av luften man pumpar i, sĂ„ den Ă€r lĂ€tt vĂ€rd de 30 spĂ€nnen den kostar
July 8, 2003
Steel wrote: [quote=Spinnjonte].....pÄ problemet att kolsyran försvinner i 1,5 liters efter man öppnat dom...
Kom inte ihÄg vart (men de var pÄ en datorbutik pÄ nÀtet) men det fanns att köpa en kork med inbyggd pump som man kunde pumpa upp trycket i flasken efter man hÀllt upp ett glas och pÄ sÄ vis fÄ kolsyran att stanna kvar lÀngre.
Kanske nÄn annan som sett den oxÄ?
Fizz-Keeper, "Pump & Pour"
Fizz-Keeper, "The original"
En sÄn ska jag ha!!! =)
January 23, 2002
caged wrote: [quote=Steel][quote=Spinnjonte].....pÄ problemet att kolsyran försvinner i 1,5 liters efter man öppnat dom...
Kom inte ihÄg vart (men de var pÄ en datorbutik pÄ nÀtet) men det fanns att köpa en kork med inbyggd pump som man kunde pumpa upp trycket i flasken efter man hÀllt upp ett glas och pÄ sÄ vis fÄ kolsyran att stanna kvar lÀngre.
Kanske nÄn annan som sett den oxÄ?
Fizz-Keeper, "Pump & Pour"
Fizz-Keeper, "The original"
En sÄn ska jag ha!!! =)
Jag slĂ€ngde med en "Pump & Pour" nu nĂ€r jag bestĂ€llde andra saker frĂ„n Gtek. đ
2 Guest(s)