July 27, 2002
När jag fick det i en tråd nyss. Det händer då och då för mig.
Rent vetenskapligt visat är det ju kemiskt obalans i hjärnan, och det må stämma. Men jag får det lite titt som tätt och jag är riktig hälsosam av mig. 🙁
Det riktigt coola med deja-vu är ju att det känns så riktigt! Folk säger ju även att man kan se in i framtiden med deja-vu 🙄 hur ska det gå till, man vet ju inte vad man "sett" innan det ens händer på riktigt. Dock finns det ju nissar som påstår sig kunna hantera detta och se in i framtiden, själv tror jag på det vetenskapliga bevisade! D.v.s att det som ska lagras i kortminnet lagras i långtidsminnet istället och därmed tror man ha upplevt det tidigare. 🙂
Vad tror ni, upplever ni det ofta osv?
May 17, 2002
är inte deja-vu en liten black out i hjärnan som gör att man stannar upp för en millisekund. Då man sedan vaknar till liv igen så tror man att man har upplevt situationen tidigare fast man bara minns den stunden för en millisekund sedan som man upplevde innan blackouten?..? :bok:
btw, satan vad du skapar nya trådar Callister, vill du slå Kezo och Kråkan lr? 😛
July 27, 2002
Krqagyzzz wrote: är inte deja-vu en liten black out i hjärnan som gör att man stannar upp för en millisekund. Då man sedan vaknar till liv igen så tror man att man har upplevt situationen tidigare fast man bara minns den stunden för en millisekund sedan som man upplevde innan blackouten?..? :bok:
Ja det där är väl en praktiskt förklarning på det jag beskrev med kort- och långtidsminnet. 😀
May 17, 2002
Callister wrote: [quote=Krqagyzzz]är inte deja-vu en liten black out i hjärnan som gör att man stannar upp för en millisekund. Då man sedan vaknar till liv igen så tror man att man har upplevt situationen tidigare fast man bara minns den stunden för en millisekund sedan som man upplevde innan blackouten?..? :bok:
Ja det där är väl en praktiskt förklarning på det jag beskrev med kort- och långtidsminnet. 😀
mycket möjligt, det vara bara så att jag inte riktigt hängde med i ditt resonemang men när du säger det så måste jag erkänna att man lätt kan dra paraleller mellan våra förklaringar 😉
annars så kan man göra det mer avancerat för sig och förklara det genom att säga svaret på den oändliga frågan om livet, universum och allting...
July 27, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Callister][quote=Krqagyzzz]är inte deja-vu en liten black out i hjärnan som gör att man stannar upp för en millisekund. Då man sedan vaknar till liv igen så tror man att man har upplevt situationen tidigare fast man bara minns den stunden för en millisekund sedan som man upplevde innan blackouten?..? :bok:
annars så kan man göra det mer avancerat för sig och förklara det genom att säga svaret på den oändliga frågan om livet, universum och allting...
Japp men vi håller det på jorden idag så varje enskild individ kan förstå
July 27, 2002
fastbullit wrote: mm a whatever...
vad betyder: Hollen i ven, In gyrth han agorer
a han beriar in gyrth, Hollen i ven. callister?
Offtopic:
The way is shut.
It was made by those who are dead
And the Dead keep it.
The way is shut.
Twilight And Shadow av RENEE FLEMING. Konungens återkomst sound.. Det är alltså alviska (Quenya)
December 28, 2004
Här är Matrix egna deja-vu.
INT. HOTEL LAFAYETTE (MATRIX) - DAY
Light filters down the throat of the building through a
caged skylight at the top of the open elevator shaft.
Four figures glide up the dark stairs that wind around
the antique elevator.
Neo notices a black cat, a yellow-green-eyed shadow that
slinks past them and pads quickly down the stairs.
A moment later, Neo sees another black cat that looks and
moves identically to the first one.
NEO
Whoa. Deja vu.
Those words stop the others dead in their tracks.
INT. MAIN DECK
The monitors suddenly glitch as though the Matrix had an
electronic seizure.
TANK
Oh, shit! Oh, shit!
INT. HOTEL LAFAYETTE (MATRIX) - DAY
Trinity turns around, her face tight.
TRINITY
What did you just say?
NEO
Nothing. Just had a little deja
vu.