Kommentarer till Onsdagens strippen?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kommentarer till Onsdagens strippen?
Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 756
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 15, 2003 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur många var vid Malmös strippen Onsdags?
Man kan ju inte mer än garva åt polisens agerande.. laugh laugh

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
436931
October 15, 2003 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Plexan wrote: Hur många var vid Malmös strippen Onsdags?
Man kan ju inte mer än garva åt polisens agerande.. laugh laugh

vad hände ???

Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
436949
October 15, 2003 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Folk gick över ett övergångsställe hela tiden så att inte snuten kom fram.. Alla stod o garvade och då lackade den ena snuten till och tog tag i en kille som råkade stå på fel plats vid fel tillfälle.
När Polisen stod och håll på och brottade ner killen stormade alla mot polisbilen och började sparka på bilen. Då blev polismannen så stressad att han drog vapen och riktade mot alla som stod omkring honom!
Efter en minut hade minst tio polisbilar ankommit och efter ytterliggare 2 minuter var där 20 bilar, allt från civilsnutarbilar till piketbussar!
Efter ca 3 minuter så stack jag därifrån men det det sista jag såg var polismän som spang omkring med batonger och slog vilt omkring sig!

några polare till mig stannade kvar men jag vet inte om det dom sa var sanning men han berättade att tre snutar hade stått och pucklat på en killa som låg ner med batong.. Även att en av hans kompisar hade fått en batong i ryggen.
Nämnde även att ett TV-team var där men det hann jag aldrig se.. Men jag kan bekräfta att polismännen slog vilt omkring sig med batongerna iaf..

Jag tyckte det var klumpigt agerat av polismannen att provosera killen så de flesta (ca 200 pers) började göra uppror. Alla tog det som ett skämt först..
Sedan så tycker jag att dom skulle ha fixat den legala banan så att det här aldrig hade behövt inträffa.

Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
436950
October 15, 2003 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan ju tillägga att nästan hela Malmös poliskår var på plats..

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
436955
October 15, 2003 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Plexan wrote: Folk gick över ett övergångsställe hela tiden så att inte snuten kom fram.. Alla stod o garvade och då lackade den ena snuten till och tog tag i en kille som råkade stå på fel plats vid fel tillfälle.
När Polisen stod och håll på och brottade ner killen stormade alla mot polisbilen och började sparka på bilen. Då blev polismannen så stressad att han drog vapen och riktade mot alla som stod omkring honom!
Efter en minut hade minst tio polisbilar ankommit och efter ytterliggare 2 minuter var där 20 bilar, allt från civilsnutarbilar till piketbussar!
Efter ca 3 minuter så stack jag därifrån men det det sista jag såg var polismän som spang omkring med batonger och slog vilt omkring sig!

några polare till mig stannade kvar men jag vet inte om det dom sa var sanning men han berättade att tre snutar hade stått och pucklat på en killa som låg ner med batong.. Även att en av hans kompisar hade fått en batong i ryggen.
Nämnde även att ett TV-team var där men det hann jag aldrig se.. Men jag kan bekräfta att polismännen slog vilt omkring sig med batongerna iaf..

Jag tyckte det var klumpigt agerat av polismannen att provosera killen så de flesta (ca 200 pers) började göra uppror. Alla tog det som ett skämt först..
Sedan så tycker jag att dom skulle ha fixat den legala banan så att det här aldrig hade behövt inträffa.

Och meningen med att blockera en polisbill så den inte kom fram var?! 🙄

Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
436968
October 15, 2003 - 11:43 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Plexan]Folk gick över ett övergångsställe hela tiden så att inte snuten kom fram.. Alla stod o garvade och då lackade den ena snuten till och tog tag i en kille som råkade stå på fel plats vid fel tillfälle.

Protest mot att vi inte har någonstans att köra.. 🙄

drotz2000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 643
436984
October 16, 2003 - 1:42 am
sp_Permalink sp_Print

Plexan wrote: [quote=macrus][quote=Plexan]Folk gick över ett övergångsställe hela tiden så att inte snuten kom fram.. Alla stod o garvade och då lackade den ena snuten till och tog tag i en kille som råkade stå på fel plats vid fel tillfälle.

Tjo!

Men ni var ju vid strippen sa du ju?
Hur får du ihop det?

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
436985
October 16, 2003 - 1:49 am
sp_Permalink sp_Print

hehe låter NästaN skojsigt har varit med om en liknande grej på ett ställe som kallas för Brostugan här ute där dem alltid har motorträffar på onsdagarsom ligger längs en 70 väg som är hyffsat bred tack vare att det är busshållsplatser på båda sidorna

hursom helst va det hur mkt folk som helst där och till sist körde det upp en bil i vadera motsatta köriktning och sen bildades det en stor oval av folk runtom vägen och tror det va 5 bilar lr så dom snura där o gjorde 8or men sen kom farbrorblå och då blev det väldigt brått på bilarna som snurrat som vänligt blev genomsläppta av folkmassan men på andra sidan va dem inte lika snälla mot polisen som stog där o tuta o gorma på folkmassan som vägrade att flytta på sig på 2-3 minuter som gav dom andra bilarna ett bra försprång 😀

Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
437023
October 16, 2003 - 7:40 am
sp_Permalink sp_Print

drotz2000 wrote: [quote=Plexan][quote=macrus][quote=Plexan]Folk gick över ett övergångsställe hela tiden så att inte snuten kom fram.. Alla stod o garvade och då lackade den ena snuten till och tog tag i en kille som råkade stå på fel plats vid fel tillfälle.

Tjo!

Men ni var ju vid strippen sa du ju?
Hur får du ihop det?

Men det är just det vi protesterar mot.. Vi vill ha en legal banan! Kommunen håller på att bygga en men det tar en jävla tid..

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
437052
October 16, 2003 - 8:22 am
sp_Permalink sp_Print

Allt tar sin tid. Blir ju inte lättare att föra en dialog med kommunen om man uppträder som ett gäng neandertalare.

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
437057
October 16, 2003 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

Plexan wrote: Folk gick över ett övergångsställe hela tiden så att inte snuten kom fram..

Det var ju moget agerat.

Plexan wrote:
Alla stod o garvade och då lackade den ena snuten till och tog tag i en kille som råkade stå på fel plats vid fel tillfälle.
När Polisen stod och håll på och brottade ner killen stormade alla mot polisbilen och började sparka på bilen.

Återigen, verkligen moget.
Är dem inte mer än 14-15år eller är dem bara allmänt dumma i huvet ?

Plexan wrote:
Då blev polismannen så stressad att han drog vapen och riktade mot alla som stod omkring honom!

Jag skulle också blivit stressad och plockat fram vapen om det var ett par hundra idioter som sprang lös på en bil.
Ställer man sig och sparkar på en bil är man inte frisk.

Plexan wrote: Jag tyckte det var klumpigt agerat av polismannen att provosera killen så de flesta (ca 200 pers) började göra uppror. Alla tog det som ett skämt först..

Klumpigt agerat ? Något måste ju hända.
Tror du att ni får eran bana fortare om ni agerar på det här viset ?
Skulle inte tro det. Hoppas verkligen inte att det blir någon bana alls, ge dem pengarna till sjukvård/skola istället.

Sen kan man införa en ny lag, beslagta och skrota alla jävla fordon som körs illegalt, street race.

Ha en trevlig dag, nu ska jag iväg och köra taxi 🙂

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
437059
October 16, 2003 - 8:38 am
sp_Permalink sp_Print

Bra sagt Falcon.

Jag ser absolut inget kul med att gå och se på två bilar som kör ikapp på nån väg nånstans. Som Falcon påpekade, om ni nu verkligen vill ha er bana, varför i helskotta håller ni på med sånt omoget beteende och provocerar polisen? Det är ju klart att de inte ger er en bana då.

Nej, lägg pengarna på något annat istället.. som också Falcon sa wink

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
437060
October 16, 2003 - 8:38 am
sp_Permalink sp_Print

Fruktansvärt korkat agerat

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
437080
October 16, 2003 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker det var helt rätt. De enda han gjorde fel vara att han inte sköt ett par ungar i knäna eller liknande.

Edit: Jag hade inte läst igenom.. Bra sagt NH|Falcon! En av de gånger jag håller med dig 😀

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
437087
October 16, 2003 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

Lite onödigt å hålla på så om de ändå bygger en bana åt er. Ni ska ju vara glada för det.
Den dan vi får en bana i Halmstad så kommer vi bli glada åt det och inte forsätta köra olagligt.

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 705
437103
October 16, 2003 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

Falcon, du är min gud! :worshipp: Kunde inte sagt det bättre själv!
Polisen ska man ha respekt för. Har man inte det får man skylla sig själv. Så är det bara.

Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
437142
October 16, 2003 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker inte det är bra med ilegal street racing men har man ett bilintresse och inte har någonstans att köra, vad skall man göra då?

När vi snackar golfbanor o liknande tar det knappt ett halvår att bygga men den här banan tog ju iaf 1 år bara för att komma överens att det skall bli något.

Jag tycker det är klumpigt som F*A*N av polisen att agera i ett sånt läge när han var i ett klart underläge. Sen att få en pistol riktad mot sig är inte trevligt kan jag säga er.
Jag tycker att det hade varit bättre att de hade låtit förstärkning komma först innan den enskilde polismannen agerat för då hade haft en helt annan kontroll på läget.

Sen vittnade jag den gamla vanliga polisbrutaliteten där dom delade ut ett par batongslag för mycket än nödvändigt.

Efter den här kvällen tycker jag att polisen har sänkt sig väldigt mycket.

Hade ni varit där tror jag nog att ni hade haft en annan syn på den här incidenten.

Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
437150
October 16, 2003 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

Falcon: På den sista punkten håller jag definetivt inte med dig..

Det hade inte behövt hända något, han kunde ha avvaktat eftersom ingen racing pågick när dem var där men visst provocerade dom polisen.

Har du ett förslag på hur vi skall visa att vi behöver en bana om man inte kan protestera? Sen finns det ju olika sätt att protestera..

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
437156
October 16, 2003 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

Jävlar vad onödigt att hindra polisen från att göra sitt jobb. Ett stort suck på sådana människor.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
437163
October 16, 2003 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

Plexan wrote: Falcon: På den sista punkten håller jag definetivt inte med dig..

Det hade inte behövt hända något, han kunde ha avvaktat eftersom ingen racing pågick när dem var där men visst provocerade dom polisen.

Har du ett förslag på hur vi skall visa att vi behöver en bana om man inte kan protestera? Sen finns det ju olika sätt att protestera..

Var ju inte direkt rätt sätt o protestera på, lär ju inte vara större riskan att ni får er bana nu efter detta.
Bara dumt gjort, chanserna om en legal bana lär har minskat efter detta..

Bra sagt Falcon, fast en sak håller jag inte med dig om jag gillar o se 2st bilar köra ikapp. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 414
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL