Kommentarer till Onsdagens strippen?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kommentarer till Onsdagens strippen?
Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
sp_UserOfflineSmall Offline
437318
October 16, 2003 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Plexan wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Metz]heheh men tjaba vilken diskus ni har startat om ingeting klart det är kul o jävvlas med polisen för alla har väl vart med om att polisen jävvlats med en själv så tat lungt nu va gubbs så länge ingen kom till skada så är väl allt lungt 😀 😀

Polisen gör sitt jobb, de är där för att uprätthålla lagen inget annat.
Don't kill the messenger.

dom gör sitt jobb plus lite till kan jag säga.. 😉

Jo, men om någon hindrar mig att göra mitt jobb blir jag förbannad... Att jag inte springer runt och viftar med batonger och pistoler är ju en annan sak...

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
437321
October 16, 2003 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Plexan][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Metz]heheh men tjaba vilken diskus ni har startat om ingeting klart det är kul o jävvlas med polisen för alla har väl vart med om att polisen jävvlats med en själv så tat lungt nu va gubbs så länge ingen kom till skada så är väl allt lungt 😀 😀

Jo, men om någon hindrar mig att göra mitt jobb blir jag förbannad... Att jag inte springer runt och viftar med batonger och pistoler är ju en annan sak...

Det beror på oständigheterna. Man tar ju vad man har tillhands.

Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 756
437325
October 16, 2003 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=DiDi][quote=Plexan][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Metz]heheh men tjaba vilken diskus ni har startat om ingeting klart det är kul o jävvlas med polisen för alla har väl vart med om att polisen jävvlats med en själv så tat lungt nu va gubbs så länge ingen kom till skada så är väl allt lungt 😀 😀

Det beror på oständigheterna. Man tar ju vad man har tillhands.

Tar vad man har tillhands? Jag ser 3 snutar slå en som ligger ner.. killen låg ner o krälade och bad dem sluta! Jag tycker nog inte att nöden krävde så mycket våld om han dessutom gav upp utan att göra motstånd..

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
437333
October 16, 2003 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Plexan wrote:
Tar vad man har tillhands? Jag ser 3 snutar slå en som ligger ner.. killen låg ner o krälade och bad dem sluta! Jag tycker nog inte att nöden krävde så mycket våld om han dessutom gav upp utan att göra motstånd..

Det beror på vems sanning det är.
Poliser är tränade att se situationer.

Aundrey
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 173
437338
October 16, 2003 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Min lösning var ju också bra. Om polisen skjuter er alla i knäna så slipper vi den här diskutionen.

hehe, "ingen männsika inget problem" som en diktator en gång sade wink

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
437350
October 16, 2003 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Aundrey wrote:

Min lösning var ju också bra. Om polisen skjuter er alla i knäna så slipper vi den här diskutionen.

hehe, "ingen männsika inget problem" som en diktator en gång sade wink

Nja man får tolka det hur man vill. Antingen så. Eller varför inte att polisen skulle få lite mer respekt eller kanske ingen som kan tävla med en splittrad knäskål. Inte lika kul me protes eller handgas kan jag tänka mig.

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 705
437383
October 16, 2003 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Plexan wrote: Istället för att försöka stoppa streetracing (vilket naturligtvis inte går) så är det snarare bättre att arrangera det under kontrollerade former istället. Så länge banan byggs så borde kommunen hitta en tillfällig raksträcka som man skulle kunna dra på..

Tvärtom! Inte en chans att jag skulle vilja ge en bana åt människor som pressar poliser så pass hårt att han/hon känner sig tvungen att dra sitt tjänstevapen!

Plexan wrote: Sen är det ett faktum att polisen har storhetsvansinne vilket många stör sig på och tar vara på de chanserna dom får för att göra uppror.

Vems faktum är det att polisen har storhetsvansinne? Ditt faktum?
"Göra uppror"... det låter som om ni kämpade för att befria er från ett förtryck! Pfft.. störtlöjligt! Vill man förändra något går det hur bra som helst, men det ska fasen ske på laglig väg!

Alla har rätt att demonstrera i sverige, förutsatt att man följer de regler som finns för demonstrationer. Men jag skulle i alla fall inte vilja vara med i ett demonstrationståg där det finns människor som kan tänka sig att sparka på en polisbil. Tänk efter lite i förväg. Hade situationen inte varit hotfull skulle inte poliserna blivit stressade. Det är arrangörernas fel att situationen över huvud taget uppstod. Ansvaret ligger alltså både på arrangörerna och på de element som pressade poliserna. Sorry, men det kallar jag riktig fakta, till skillnad från den "fakta" du skrev om polisens storhetsvansinne..

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
437390
October 16, 2003 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Plexan wrote: Jag tycker inte det är bra med ilegal street racing men har man ett bilintresse och inte har någonstans att köra, vad skall man göra då?

Man ska fortsätta ett lagligt arbete för att förändra situationen. Man kan till exempel anordna en demonstration som ni gjorde.
Däremot kan man inte börja uppföra sig som en gangster under demonstrationen och sen förvänta sig att alla ska tycka synd om en.

Plexan wrote: Jag tycker det är klumpigt som F*A*N av polisen att agera i ett sånt läge när han var i ett klart underläge. Sen att få en pistol riktad mot sig är inte trevligt kan jag säga er.

Skyll inte på polisen för att medlemmar i demonstrationen gjorde bort sig totalt. Det är inte polisen som gjorde fel som agerade, det var brottslingarna i demonstrationen som gjorde fel.

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
437395
October 16, 2003 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Polisen har för LITE makt.

Att ni småpojkar inte kunde sköta er ska inte gå ut över polisen.
Att ni började sparka på hans bil är ju helt sjukt.
Att han inte sköt ska ni ju vara glada för istället, själv tycker jag ni gott kunde ha fått en kula var i benen.

Samma sak i Göteborg med skottlossningen där under G8-mötet. Polisen var underbemannad och attackerad och försvarade sig med vapnen de fått utdelade, helt rätt enligt mig och bara synd att inte fler poliser använde dem.
Bråkmakare ska tas omhand direkt utan massa snack och är de ett hot mot en polis ska han fan få använda sin pistol.
Visst, en del poliser använder mer våld än nödvändigt i vissa situationer men det är en bråkdel av tillfällena som det händer och om de INTE skulle gjort det kanske det skulle blivit värre.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
437403
October 16, 2003 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Plexan wrote: [quote=DiDi]

Ok det skulle vara något annorlunda då???

"Jag är pilot men har ingen landningsbana... Får väl landa på gågatan då..."

Va lite realistiska nu..

Okej!

"Jag vill köra ikapp med mina vänner i modifierade bilar i upp över 200 KM/h, men jag har ingen enskild bana... Får väl köra ikapp på en allmän väg i STHLM då..."

Är det så du menar? Låter ju fullständigt vettigt... du menar alltså att ni är berättigade att bryta mot lagen bara för att kommunen inte gör som ni vill? Jag kan meddela att här i världen får man inte alltid som man vill. Livet är orättvist! Försök göra något åt det istället!

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
437406
October 16, 2003 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

NH|Falcon wrote:
Klumpigt agerat ? Något måste ju hända.
Tror du att ni får eran bana fortare om ni agerar på det här viset ?
Skulle inte tro det. Hoppas verkligen inte att det blir någon bana alls, ge dem pengarna till sjukvård/skola istället.

Sen kan man införa en ny lag, beslagta och skrota alla j**la fordon som körs illegalt, street race.

Ha en trevlig dag, nu ska jag iväg och köra taxi 🙂

Hur skulle du agera om dina intressen blev förbjudna?

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
437407
October 16, 2003 - 2:51 pm
sp_Permalink sp_Print

"Jag vill skjuta prick med mina vänner med modifierade skyttegevär för bästa resultat, men jag har ingen enskild skyttebana... Får väl skjuta prick på en allmän plats i STHLM då..." 😀

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
437410
October 16, 2003 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan] Hur skulle du agera om dina intressen blev förbjudna?

Nu är det ju så här, att streetracing är inte direkt en aktivitet som plötsligt har förbjudits på senare tid... Unga människor som pysslar med streetracing i dag började köra streetracing när det redan var förbjudet för länge sen. Alltså visste de mycket väl vad de gav sig in på.

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
437413
October 16, 2003 - 3:01 pm
sp_Permalink sp_Print

pistoler gevär etc är oxå förbjudna men där fixade staten en massa licenser o tillstånd platser o banor med mera så varför inte fixa det snällt åt rejsarna så dem håller sig borta från allmänna gator 😀

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
437450
October 16, 2003 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: pistoler gevär etc är oxå förbjudna men där fixade staten en massa licenser o tillstånd platser o banor med mera så varför inte fixa det snällt åt rejsarna så dem håller sig borta från allmänna gator 😀

Plexan wrote: Men det är just det vi protesterar mot.. Vi vill ha en legal banan! Kommunen håller på att bygga en men det tar en j**la tid..

Hmm... Om ni ska "få" en bana av kommunen och ni är så jävla otåliga så ni börjar sparka på polisbilar verkar ju vettigt... Tänk efter lite... Ni är ju fan som småbarn som inte får sitt lördagsgodis tillräckligt snabbt... :arg:

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
437451
October 16, 2003 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan][quote=NH|Falcon] Klumpigt agerat ? Något måste ju hända.
Tror du att ni får eran bana fortare om ni agerar på det här viset ?
Skulle inte tro det. Hoppas verkligen inte att det blir någon bana alls, ge dem pengarna till sjukvård/skola istället.

Sen kan man införa en ny lag, beslagta och skrota alla j**la fordon som körs illegalt, street race.

Ha en trevlig dag, nu ska jag iväg och köra taxi 🙂

Hur skulle du agera om dina intressen blev förbjudna?

Är man inte nöjd med situationen får man försöka ändra på det, inom lagens ramar. Jag är också intresserad av bilar och har haft körkort i 6år.
Skulle jag nu vilja ha en racebana och det fanns ett stort intresse för det, ja då är det ju bara att samla ihop dessa namnen och skriva en lista och överräcka till kommun och polis. Sen vet vi ju alla att det sitter mycket folk på kommuner och "bränner röv" på sina stolar och det händer inte så mycket ibland. Då får man helt enkelt knalla in till ansvariga och ta ett snack med dem, på en hög nivå, inget fjortissnack duger där uppe.

Att helt enkelt sabotera och försvåra Polisens arbete hjälper ju ingenting, det visar ju bara på hur korkade folk är. Och därmed, som någon annan skrev, förtjänar ni ingen bana.

Kul att så många höll med mig, på första sidan, trodde jag skulle bli påhoppad. ( Iofs lite synd... wink )

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
437469
October 16, 2003 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

NH|Falcon wrote: Kul att så många höll med mig, på första sidan, trodde jag skulle bli påhoppad.

Det trodde jag också haha! Med tanke på hur det har låtit här förut i forumet så var jag säker på att du skulle få en möbel efter dig 🙂

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
437513
October 16, 2003 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Plexan wrote: Jag tycker inte det är bra med ilegal street racing men har man ett bilintresse och inte har någonstans att köra, vad skall man göra då?

hur många i detta land tror du är intresserad av nått som inte har nån stans att vara?

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
437552
October 16, 2003 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Metz]pistoler gevär etc är oxå förbjudna men där fixade staten en massa licenser o tillstånd platser o banor med mera så varför inte fixa det snällt åt rejsarna så dem håller sig borta från allmänna gator 😀

Plexan wrote: Men det är just det vi protesterar mot.. Vi vill ha en legal banan! Kommunen håller på att bygga en men det tar en j**la tid..

Hmm... Om ni ska "få" en bana av kommunen och ni är så j**la otåliga så ni börjar sparka på polisbilar verkar ju vettigt... Tänk efter lite... Ni är ju fan som småbarn som inte får sitt lördagsgodis tillräckligt snabbt... :arg:

1. jag bor inte i malmö jag har inget med upploppet o göra har varken bil körkort
2. jag har alldrig hört något om att e ska bygga en bana i sthlm lr någon annastans
3. håller med om att det är löjligt att stå o sparka på en polisbil
4 det enda jag höll med om var att det var kul att jävvlas med polisen för att dem som har burnat lite på en gata ska få slippa böter och kunna showa för o glada åskådare igen och att komma undan genom att blockera poliesens väg

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
437564
October 16, 2003 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

I västervik får dom köra på "flygplatsen" 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 255
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL