January 14, 2002
Vet inte riktigt om posten ligger rätt men :/
Jag försöker komma in på nh's kanal via mirandas irc protokoll, såg att jag kom in i någon millisekund men sen försvann rutan där man ser alla som är inne och skriver.
Kommer in på alla andra kanaler jag försökt med, kan det vara nh som satt nån spärr så man inte kommer in med miranda irc protokollet?
Edit: kom in nu helt plöttsligt :bgrin: efter typ 100 försök
March 5, 2002
Dehman wrote: [quote=Fackamato][quote=Marcan-][quote=whak] Nonamescript
== mIRC.
Haha ja, NNS är knappast en IRC-klient :D, utan ett bloatat skript för mIRC (.com) som är bannlyst i många kanaler.
Also nbs-irc. ;P
Which I didn't see 😛 *i r le blame le early hours*
Dx
January 14, 2002
Körde med mirc med NN script för kanske 5 år sen, slutade efter att ha kört det i 4 månader för att det såg så jäkla rörigt ut + att det iaf för mig drog typ 60 mb ram, mirandas irc protokoll gillar jag då det är simpelt och hela miranda med icq, msn, irc drar 12mb ram.
November 29, 2003
Fackamato wrote: [quote=Marcan-][quote=whak] Nonamescript
== mIRC.
Haha ja, NNS är knappast en IRC-klient :D, utan ett bloatat skript för mIRC (.com) som är bannlyst i många kanaler.
Jo men det jag menade var att man kör inte Miranda. drog upp lita andra script/klienter. Sorry att jag glömmde mIRC. 🙁
March 27, 2003
Quarzi wrote: Körde med mirc med NN script för kanske 5 år sen, slutade efter att ha kört det i 4 månader för att det såg så jäkla rörigt ut + att det iaf för mig drog typ 60 mb ram, mirandas irc protokoll gillar jag då det är simpelt och hela miranda med icq, msn, irc drar 12mb ram.
Det är bra Quarzi, stå på dig! Miranda är grymt bra! (Även till IRC..)
Vi behöver ju inte dra upp diskussionen "Vad är IM (eller IRC i detta fallet)?" men jag anser som vanligt att skicka snabba meddelanden är huvudsaken.... 😉
December 18, 2001
Quarzi wrote: Körde med mirc med NN script för kanske 5 år sen, slutade efter att ha kört det i 4 månader för att det såg så jäkla rörigt ut + att det iaf för mig drog typ 60 mb ram, mirandas irc protokoll gillar jag då det är simpelt och hela miranda med icq, msn, irc drar 12mb ram.
Och ännu en gång vann Trillian.. Tar 6mb ram när jag har icq, msn och irc igång. Snyggare är det oxå!
Det ska va trillian och opera inte miranda och firefox... därmed basta!
January 14, 2002
Zyrus wrote: [quote=Quarzi]Körde med mirc med NN script för kanske 5 år sen, slutade efter att ha kört det i 4 månader för att det såg så jäkla rörigt ut + att det iaf för mig drog typ 60 mb ram, mirandas irc protokoll gillar jag då det är simpelt och hela miranda med icq, msn, irc drar 12mb ram.
Och ännu en gång vann Trillian.. Tar 6mb ram när jag har icq, msn och irc igång. Snyggare är det oxå!
Trillian körde jag också med för X antal år sen... DÅ var det verkligen en kass "klient" eller vad man kan kalla det, så jag gick tillbaka till vanliga msn och icq, säkert bättre nu eftersom man ser fler å fler som kör det =)
Skulle inte ha nånting emot att prova det nu om det inte vore som så att jag lagt ner 3 nätters arbete på att få miranda som jag vill ha det 😀
December 18, 2001
Quarzi wrote: [quote=Zyrus][quote=Quarzi]Körde med mirc med NN script för kanske 5 år sen, slutade efter att ha kört det i 4 månader för att det såg så jäkla rörigt ut + att det iaf för mig drog typ 60 mb ram, mirandas irc protokoll gillar jag då det är simpelt och hela miranda med icq, msn, irc drar 12mb ram.
Trillian körde jag också med för X antal år sen... DÅ var det verkligen en kass "klient" eller vad man kan kalla det, så jag gick tillbaka till vanliga msn och icq, säkert bättre nu eftersom man ser fler å fler som kör det =)
Skulle inte ha nånting emot att prova det nu om det inte vore som så att jag lagt ner 3 nätters arbete på att få miranda som jag vill ha det 😀
Hehe ja smaken är som baken...
December 18, 2001
Hugge wrote: [quote=Zyrus]Vad gör jag för fel då jag får ett meddelande där det står "Register first" När jag försöker joina en kanal?
Har aldrig behövt registrera mig på nåt sätt förr!
Du måste autha först.
ok.. då gör jag det då. så fort jag vet hur man gör [googlar]
March 27, 2003
Trillian är kasst.
Varför? - Lyssna på det här:
Jabber är ett utav få IM-protokoll som är open source.
Vill man chatta via detta protokoll med Trillian måste man betala...?! Hur korkat är inte de? Om protokollet är öppet och gratis kan dom ju sluta ta betalt för sin klient...
2 Guest(s)