July 4, 2003
Tycker det är dumt att säga att man inte ska köpa fyrverkerier för att man ska skänka pengar dit.
Man kan ju lika gärna göra samma sak med cigaretter, alkohol och annat onödigt året om.
Aja, kommer inte skjuta fyrverkerier, och har inte gjort det heller de senaste åren.
August 27, 2003
Jag har alltid brännt up nån tusing i skyn men i år blir det inget. Alla som bor i samma hyreshus som mig har bestämt att våran årliga fyrverkerikassa som alla får lägga 500kr går till röda korset istället för till fyverkerier. Det vart allt som allt cirka 20 000kr eftersom många la till lite extra också för de skippade champagnen. Men riktigt så mycket kan inte jag prioritera bort 8)
January 17, 2002
Fel att inte göra det, även fast det är en hemsk sak som har hänt tror jag de som dött inte velat att hela världen ska gå omkring och deppa för dem, utan fira och ha roligt istället. Livet går vidare även fast sådana här saker händer, det finns ingen anledning att inte fira en högtid. Man kan tom se firandet som en hyllning till offren om man så vill.
Vad ni också får tänka på är att det dör mer än 100.000 per dag i hemska plågsamma sjukdommar som erbjuder ett definitivt hemskare sätt att dö på än att snabbt bli krossad av en jättevåg, men då deppar ni inte.
November 27, 2003
Nyårsraketer kan vara riktigt vackert och romantiskt "och alldeles alldeles underbart", men om man som våra grannar gör det mitt i ett villaområde, med mängder av barn och framförallt hundar och katter så känns det jävligt onödigt. Alla smällar, raketrester och skador som uppstår verkar totalt ointressant 🙄
Vår hund vågar knappt gå utanför dörren på flera dagar pga. idioterna ska skjuta raketer mitt i området. 🙁
//Andreas
4 Guest(s)