July 27, 2002
Deuterium wrote: Kommer inte smälla i år, dock av en helt annan anledning, ingen töntig moralanledning här inte. Utan jag är bara så j**la tacksam för att jag har alla fingrar kvar trotts fylla + smällare massor av år. Så blir för att hedra mig själv.
Ska du öka ditt välbefinnande ytterligare med hjälp av hormontillskott? Kanske endorfiner?
December 10, 2001
CoLiC wrote: Fel att inte göra det, även fast det är en hemsk sak som har hänt tror jag de som dött inte velat att hela världen ska gå omkring och deppa för dem, utan fira och ha roligt istället. Livet går vidare även fast sådana här saker händer, det finns ingen anledning att inte fira en högtid. Man kan tom se firandet som en hyllning till offren om man så vill.
Man behöver ju inte avstå helt från firandet, utan dra ner lite på kostnaderna. Och då är ju raketer en ganska bra sak att dra ner på och skänka dom pengarna istället. Nyår kommer igen.
Det var väl minst 1,5 miljoner människor som är där nere nu utan hus att bo i, nästan inget vatten eller mat.
October 24, 2002
Callister wrote: [quote=Deuterium]Kommer inte smälla i år, dock av en helt annan anledning, ingen töntig moralanledning här inte. Utan jag är bara så j**la tacksam för att jag har alla fingrar kvar trotts fylla + smällare massor av år. Så blir för att hedra mig själv.
Ska du öka ditt välbefinnande ytterligare med hjälp av hormontillskott? Kanske endorfiner?
Redan börjat bli fuskanklagad, så kanske inte en så bra idé då gymmen i min kommunsamarbetar 🙂 Endorfin är inget man kan ha kul på :p
July 27, 2002
NH|Mimer wrote: [quote=CoLiC]Fel att inte göra det, även fast det är en hemsk sak som har hänt tror jag de som dött inte velat att hela världen ska gå omkring och deppa för dem, utan fira och ha roligt istället. Livet går vidare även fast sådana här saker händer, det finns ingen anledning att inte fira en högtid. Man kan tom se firandet som en hyllning till offren om man så vill.
Man behöver ju inte avstå helt från firandet, utan dra ner lite på kostnaderna. Och då är ju raketer en ganska bra sak att dra ner på och skänka dom pengarna istället. Nyår kommer igen.
Det var väl minst 1,5 miljoner människor som är där nere nu utan hus att bo i, nästan inget vatten eller mat.
5 miljoner har jag läst
March 14, 2004
Men det som är synd att man ej kan tro på varken hjälporganisationer eller tidningar. För dom flästa hjälporganisationerna brukar överdriva för att feler ska skänka (delar av det man skänker går ju rakt ner i bolagskassan) Och tidningarna överdriver för att sälja mer tidningar.
January 17, 2002
NH|Mimer wrote: [quote=CoLiC]Fel att inte göra det, även fast det är en hemsk sak som har hänt tror jag de som dött inte velat att hela världen ska gå omkring och deppa för dem, utan fira och ha roligt istället. Livet går vidare även fast sådana här saker händer, det finns ingen anledning att inte fira en högtid. Man kan tom se firandet som en hyllning till offren om man så vill.
Nåja, jag kanske är den enda som kan köpa raketer och ha pengar över...
March 14, 2004
CoLiC wrote: [quote=NH|Mimer][quote=CoLiC]Fel att inte göra det, även fast det är en hemsk sak som har hänt tror jag de som dött inte velat att hela världen ska gå omkring och deppa för dem, utan fira och ha roligt istället. Livet går vidare även fast sådana här saker händer, det finns ingen anledning att inte fira en högtid. Man kan tom se firandet som en hyllning till offren om man så vill.
Nåja, jag kanske är den enda som kan köpa raketer och ha pengar över...
Nej jag köper raketer och skänker pengar så igentligen så höjer jag kostnaderna för mig.
July 27, 2002
obelix wrote: Har större lust att leta reda på ett blyfodrat rör och knäcka lite skallar på dessa idioter som skjuter av sina raketer mellan husen. 👿
Hehe visste att du skulle säga nå sånt. Det är väldigt dålig stil av folk (ungar) att skjuta mellan hus, men på nyår ska det såklart få sprängas. Men här finns det ungar som skjuter medvetet mot de hus där de vet finns rädda hundar. 😡
January 12, 2004
Callister wrote: [quote=obelix]Har större lust att leta reda på ett blyfodrat rör och knäcka lite skallar på dessa idioter som skjuter av sina raketer mellan husen. 👿
Hehe visste att du skulle säga nå sånt. Det är väldigt dålig stil av folk (ungar) att skjuta mellan hus, men på nyår ska det såklart få sprängas. Men här finns det ungar som skjuter medvetet mot de hus där de vet finns rädda hundar. 😡
Att folk smäller har jag inget emot trots att jag har en hund som redan nu ligger livrädd i hallen och skakar. men dom ska inte göra det i närheten av hus.
November 27, 2003
obelix wrote: [quote=Callister][quote=obelix]Har större lust att leta reda på ett blyfodrat rör och knäcka lite skallar på dessa idioter som skjuter av sina raketer mellan husen. 👿
Att folk smäller har jag inget emot trots att jag har en hund som redan nu ligger livrädd i hallen och skakar. men dom ska inte göra det i närheten av hus.
Samma här med skillnaden att det vuxna utan vett som skjuter 🙁
Kommer försöka hålla Wilma lugn resten av kvällen pga. denna "tradition". 🙄
//Andreas
3 Guest(s)