December 11, 2002
tänk vad vackert om kommunism hade funkat i praktiken. det hade ju varit paradiset! ingen kan sitta och trycka på några pengar som en jävla kapitalistisk liten bäver jävel. xipe byter inte dator varje vecka och göran person kan plocka bär i skogen och så återupprättar vi soviet igen! aaah den dagen kommer jag verkligen bli glad! tänk på det små nördar 8)
June 9, 2003
JOni, Sovjetunionen hade aldrig riktig kommunism, så det du säger låter lite väl absurt, man gömde sig baken den täckmanteln, i verkligheten har ingen nationen någonsin följt den marxistiska tron till punkt o pricka, så man kan inte kalla någont land för "kommunister", sedan kan man ju få ha sidan egna tolkningar fast det är en annan sak...
December 11, 2002
shööööö, jag är inte en überkommunist. jag tycker bara att det är en vacker tanke som faktiskt borde provas med någon icke maktgalen person som driver det hela. eller kanske man ska ha mer än en som driver det hela 8). iaf eftersom jag inte är någon "überkommunist" så tycker jag inte det är lönt att tjafsa med någno omogen liten nörd som tycker att kapitalism är en bra ideologi!
June 18, 2001
Aundrey wrote: JOni, Sovjetunionen hade aldrig riktig kommunism, så det du säger låter lite väl absurt, man gömde sig baken den täckmanteln, i verkligheten har ingen nationen någonsin följt den marxistiska tron till punkt o pricka, så man kan inte kalla någont land för "kommunister", sedan kan man ju få ha sidan egna tolkningar fast det är en annan sak...
Precis. Samma sak gäller liberalismen.
December 11, 2002
Aundrey wrote: JOni, Sovjetunionen hade aldrig riktig kommunism, så det du säger låter lite väl absurt, man gömde sig baken den täckmanteln, i verkligheten har ingen nationen någonsin följt den marxistiska tron till punkt o pricka, så man kan inte kalla någont land för "kommunister", sedan kan man ju få ha sidan egna tolkningar fast det är en annan sak...
precis, det var aldrig riktig kommunism eftersom att det inte kunde styras som kommunism är tänkt att styras.
June 18, 2001
Marx har inte ensamrätt på kommunismen.
June 18, 2001
Joni^ wrote: shööööö, jag är inte en überkommunist. jag tycker bara att det är en vacker tanke som faktiskt borde provas med någon icke maktgalen person som driver det hela. eller kanske man ska ha mer än en som driver det hela 8). iaf eftersom jag inte är någon "überkommunist" så tycker jag inte det är lönt att tjafsa med någno omogen liten nörd som tycker att kapitalism är en bra ideologi!
Driver vad?
October 27, 2001
Jag hade tänkt att bilda en klubb. Vi är ett gäng grappar som gillar att flytta jord, så vi tänkte gräva upp massa material från ovansidan av tellus och lägga den längst ner, på så sätt borde jorden sjunka och vi kan upptäcka nya planeter utan att behöva röra oss en cm.
Fungerar det i praktiken? Nej, varför sitta och elta och hoppas på saker som aldrig kommer att inträffa/realiseras.
June 18, 2001
PaiN wrote: Så länge man är den som inte blir avrättad så kanske det verkar som ett paradis.
Det är ju som att bilda ett parti och tillsammans sotta och hoppas på att frodo kommer insnubblandes med den lilla ringen.
Så länge man inte är den som svälter ihjäl i Bolivia så kanske det verkar som ett paradis.
1 Guest(s)