June 18, 2001
coalan wrote: Tja vänta några miljoner år då några andra livsformer finns, då kanske det kan fungera, människor är tyvärr inte anpassade för ett kommunistiskt liv
Ha! Människan anpassar sig efter den miljö den lever i. Vad tror du man sade om demokratin för några hundra år sedan?
August 11, 2002
Jerry wrote: [quote=coalan]Tja vänta några miljoner år då några andra livsformer finns, då kanske det kan fungera, människor är tyvärr inte anpassade för ett kommunistiskt liv
Ha! Människan anpassar sig efter den miljö den lever i. Vad tror du man sade om demokratin för några hundra år sedan?
Nja menade att det krävs radikala förändringar för att människor ska kunna leva så.
T.ex. demokrati fanns ju i grekland men för att kunna upprätthålla den krävdes slavar , det man nu har maskiner till.
Så om man ska kunna leva kommunistiskt krävs det nog någon annan viktig uppfinníng eller nått.
December 11, 2002
coalan wrote: [quote=Jerry][quote=coalan]Tja vänta några miljoner år då några andra livsformer finns, då kanske det kan fungera, människor är tyvärr inte anpassade för ett kommunistiskt liv
Nja menade att det krävs radikala förändringar för att människor ska kunna leva så.
T.ex. demokrati fanns ju i grekland men för att kunna upprätthålla den krävdes slavar , det man nu har maskiner till.
Så om man ska kunna leva kommunistiskt krävs det nog någon annan viktig uppfinníng eller nått.
det ända som behövs är en osjälvisk tanke!
October 27, 2001
Jerry wrote: [quote=PaiN]Så länge man är den som inte blir avrättad så kanske det verkar som ett paradis.
Det är ju som att bilda ett parti och tillsammans sotta och hoppas på att frodo kommer insnubblandes med den lilla ringen.
Så länge man inte är den som svälter ihjäl i Bolivia så kanske det verkar som ett paradis.
Så du menar att Bolivias skulle dö gladare om de svälte under kommunistisk-ledning?
Att du har lite lurig syn på saker vet jag, men att du var sadist visste jag inte. 😉
September 4, 2002
Joni^ wrote: shööööö, jag är inte en überkommunist. jag tycker bara att det är en vacker tanke som faktiskt borde provas med någon icke maktgalen person som driver det hela. eller kanske man ska ha mer än en som driver det hela 8). iaf eftersom jag inte är någon "überkommunist" så tycker jag inte det är lönt att tjafsa med någno omogen liten nörd som tycker att kapitalism är en bra ideologi!
Du tycker alltså att ägande och frihet är dåligt?
Du vill att hela ditt liv ska bli kontrollerat? Du vill att du inte ska få säga vad du vill? Du vill att folk ska tjäna så lite pengar att de knappt går leva på det?
Jag skulle kunna radda upp 5 miljoner sånahär saker.
June 9, 2003
Du vill att hela ditt liv ska bli kontrollerat? Du vill att du inte ska få säga vad du vill? Du vill att folk ska tjäna så lite pengar att de knappt går leva på det?Jag skulle kunna radda upp 5 miljoner sånahär saker.
Återigen, synd att marxism skall få stämpeln diktatur :bok:
December 11, 2002
m00pid00 wrote: [quote=Joni^]shööööö, jag är inte en überkommunist. jag tycker bara att det är en vacker tanke som faktiskt borde provas med någon icke maktgalen person som driver det hela. eller kanske man ska ha mer än en som driver det hela 8). iaf eftersom jag inte är någon "überkommunist" så tycker jag inte det är lönt att tjafsa med någno omogen liten nörd som tycker att kapitalism är en bra ideologi!
Du vill att hela ditt liv ska bli kontrollerat? Du vill att du inte ska få säga vad du vill? Du vill att folk ska tjäna så lite pengar att de knappt går leva på det?
Jag skulle kunna radda upp 5 miljoner sånahär saker.
du får det ju att låta som att kommunism är diktatur...
October 27, 2001
Joni^ wrote: aaah är inte detta underbart? lite debatt här i NH's fina forum. precis vad jag behöver denna kväll.. nåå kamrater med handen på hjärtat visst har ni allt en liten kommunistisk ådra i er!
Tänker du arrangera "Göteborgskravallerna - reloaded" eller? (Ironi) 😉
Det finns forum och psykiska mottagningar för folk som gräver ner sig i drömvärldar.
August 11, 2002
Joni^ wrote: aaah är inte detta underbart? lite debatt här i NH's fina forum. precis vad jag behöver denna kväll.. nåå kamrater med handen på hjärtat visst har ni allt en liten kommunistisk ådra i er!
Jo kan ju inte säga att jag skulle säga nej till en fullt blomstrande kommunism.
December 11, 2002
PaiN wrote: [quote=Joni^]aaah är inte detta underbart? lite debatt här i NH's fina forum. precis vad jag behöver denna kväll.. nåå kamrater med handen på hjärtat visst har ni allt en liten kommunistisk ådra i er!
Tänker du arrangera "Göteborgskravallerna - reloaded" eller? (Ironi) 😉
Det finns forum och psykiska mottagningar för folk som gräver ner sig i drömvärldar.
ironi eller inte, dom fom var med på gbgkravallerna var knappast några kommunister. dom kanske säger att dom är kommunister och vill vara kommunister men i själva verket är dom bara små etriga terrorister som tror att kommunism går ut på att förstöra.. så är fallet inte. och hur ironisk din kommentar var så var det inte särskillt kul! sluta säga sådana omogna saker!
2 Guest(s)