kommunism!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
kommunism!
Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
sp_UserOfflineSmall Offline
452253
November 6, 2003 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

coalan wrote: Tja vänta några miljoner år då några andra livsformer finns, då kanske det kan fungera, människor är tyvärr inte anpassade för ett kommunistiskt liv

Ha! Människan anpassar sig efter den miljö den lever i. Vad tror du man sade om demokratin för några hundra år sedan?

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
452257
November 6, 2003 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

aaaah är ni en hop högervridna nissar eller?
och hur många av er röstade/skulle ha röstat ja till emu då?

Jerry
Member
Medlem
452260
November 6, 2003 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

turbogossen wrote: Finns ingen logik i kommunism!
Så man ska inte kunna ha egna pengar? egna liv?

Inte kunna ha egna liv? För att du jobbar med din kommun som arbetsgivare istället för en kapitalist?

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
452261
November 6, 2003 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

anar jag att jerry tycker lite som jag? 😀

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
452262
November 6, 2003 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: [quote=coalan]Tja vänta några miljoner år då några andra livsformer finns, då kanske det kan fungera, människor är tyvärr inte anpassade för ett kommunistiskt liv

Ha! Människan anpassar sig efter den miljö den lever i. Vad tror du man sade om demokratin för några hundra år sedan?

Nja menade att det krävs radikala förändringar för att människor ska kunna leva så.
T.ex. demokrati fanns ju i grekland men för att kunna upprätthålla den krävdes slavar , det man nu har maskiner till.
Så om man ska kunna leva kommunistiskt krävs det nog någon annan viktig uppfinníng eller nått.

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
452264
November 6, 2003 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

coalan wrote: [quote=Jerry][quote=coalan]Tja vänta några miljoner år då några andra livsformer finns, då kanske det kan fungera, människor är tyvärr inte anpassade för ett kommunistiskt liv

Nja menade att det krävs radikala förändringar för att människor ska kunna leva så.
T.ex. demokrati fanns ju i grekland men för att kunna upprätthålla den krävdes slavar , det man nu har maskiner till.
Så om man ska kunna leva kommunistiskt krävs det nog någon annan viktig uppfinníng eller nått.

det ända som behövs är en osjälvisk tanke!

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
452265
November 6, 2003 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: [quote=PaiN]Så länge man är den som inte blir avrättad så kanske det verkar som ett paradis.

Det är ju som att bilda ett parti och tillsammans sotta och hoppas på att frodo kommer insnubblandes med den lilla ringen.

Så länge man inte är den som svälter ihjäl i Bolivia så kanske det verkar som ett paradis.

Så du menar att Bolivias skulle dö gladare om de svälte under kommunistisk-ledning?
Att du har lite lurig syn på saker vet jag, men att du var sadist visste jag inte. 😉

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
452269
November 6, 2003 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Att du har lite lurig syn på saker vet jag, men att du var sadist visste jag inte. 😉

Haha 😛

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
452270
November 6, 2003 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: shööööö, jag är inte en überkommunist. jag tycker bara att det är en vacker tanke som faktiskt borde provas med någon icke maktgalen person som driver det hela. eller kanske man ska ha mer än en som driver det hela 8). iaf eftersom jag inte är någon "überkommunist" så tycker jag inte det är lönt att tjafsa med någno omogen liten nörd som tycker att kapitalism är en bra ideologi!

Du tycker alltså att ägande och frihet är dåligt?
Du vill att hela ditt liv ska bli kontrollerat? Du vill att du inte ska få säga vad du vill? Du vill att folk ska tjäna så lite pengar att de knappt går leva på det?

Jag skulle kunna radda upp 5 miljoner sånahär saker.

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
452271
November 6, 2003 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

WHATEVER....jag är glad så länge det inte blir konservatism!

PaiN
Member
Medlem
452273
November 6, 2003 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: anar jag att jerry tycker lite som jag? 😀

Ja, ni är båda två avkommor av popcommie-kulturen.

Aundrey
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 173
452279
November 6, 2003 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Du vill att hela ditt liv ska bli kontrollerat? Du vill att du inte ska få säga vad du vill? Du vill att folk ska tjäna så lite pengar att de knappt går leva på det?

Återigen, synd att marxism skall få stämpeln diktatur :bok:

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
452281
November 6, 2003 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

aaah är inte detta underbart? lite debatt här i NH's fina forum. precis vad jag behöver denna kväll.. nåå kamrater med handen på hjärtat visst har ni allt en liten kommunistisk ådra i er!

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
452283
November 6, 2003 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

m00pid00 wrote: [quote=Joni^]shööööö, jag är inte en überkommunist. jag tycker bara att det är en vacker tanke som faktiskt borde provas med någon icke maktgalen person som driver det hela. eller kanske man ska ha mer än en som driver det hela 8). iaf eftersom jag inte är någon "überkommunist" så tycker jag inte det är lönt att tjafsa med någno omogen liten nörd som tycker att kapitalism är en bra ideologi!

du får det ju att låta som att kommunism är diktatur...

PaiN
Member
Medlem
452284
November 6, 2003 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: aaah är inte detta underbart? lite debatt här i NH's fina forum. precis vad jag behöver denna kväll.. nåå kamrater med handen på hjärtat visst har ni allt en liten kommunistisk ådra i er!

Tänker du arrangera "Göteborgskravallerna - reloaded" eller? (Ironi) 😉

Det finns forum och psykiska mottagningar för folk som gräver ner sig i drömvärldar.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
452289
November 6, 2003 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: aaah är inte detta underbart? lite debatt här i NH's fina forum. precis vad jag behöver denna kväll.. nåå kamrater med handen på hjärtat visst har ni allt en liten kommunistisk ådra i er!

Jo kan ju inte säga att jag skulle säga nej till en fullt blomstrande kommunism.

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
452290
November 6, 2003 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Men kommunister, finns såna kvar?

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
452295
November 6, 2003 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Om ni nu så gärna vill ha komunism, varför lever ni då inte som kumunister då för? Bara för att vi inte har det i sverige så ska la inte det hindra er?

Jerry
Member
Medlem
452298
November 6, 2003 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=Joni^]anar jag att jerry tycker lite som jag? 😀

Ja, ni är båda två avkommor av popcommie-kulturen.

Jaså? Jag läser personligen John Stuart Mill just nu. En stor figur i dina liberala kretsar. Vilken seriös forskning gör du i politik?

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
452299
November 6, 2003 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=Joni^]aaah är inte detta underbart? lite debatt här i NH's fina forum. precis vad jag behöver denna kväll.. nåå kamrater med handen på hjärtat visst har ni allt en liten kommunistisk ådra i er!

Tänker du arrangera "Göteborgskravallerna - reloaded" eller? (Ironi) 😉

Det finns forum och psykiska mottagningar för folk som gräver ner sig i drömvärldar.

ironi eller inte, dom fom var med på gbgkravallerna var knappast några kommunister. dom kanske säger att dom är kommunister och vill vara kommunister men i själva verket är dom bara små etriga terrorister som tror att kommunism går ut på att förstöra.. så är fallet inte. och hur ironisk din kommentar var så var det inte särskillt kul! sluta säga sådana omogna saker!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 339
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL