June 18, 2001
m00pid00 wrote: [quote=Joni^]shööööö, jag är inte en überkommunist. jag tycker bara att det är en vacker tanke som faktiskt borde provas med någon icke maktgalen person som driver det hela. eller kanske man ska ha mer än en som driver det hela 8). iaf eftersom jag inte är någon "überkommunist" så tycker jag inte det är lönt att tjafsa med någno omogen liten nörd som tycker att kapitalism är en bra ideologi!
Du tycker alltså att ägande och frihet är dåligt?
Du vill att hela ditt liv ska bli kontrollerat? Du vill att du inte ska få säga vad du vill? Du vill att folk ska tjäna så lite pengar att de knappt går leva på det?
Jag skulle kunna radda upp 5 miljoner sånahär saker.
Nej, det där är diktatur. Jag tror du blandar ihop begreppen lite.
August 22, 2005
Joni^ wrote: [quote=PaiN][quote=Joni^]aaah är inte detta underbart? lite debatt här i NH's fina forum. precis vad jag behöver denna kväll.. nåå kamrater med handen på hjärtat visst har ni allt en liten kommunistisk ådra i er!
Tänker du arrangera "Göteborgskravallerna - reloaded" eller? (Ironi) 😉
Det finns forum och psykiska mottagningar för folk som gräver ner sig i drömvärldar.
ironi eller inte, dom fom var med på gbgkravallerna var knappast några kommunister. dom kanske säger att dom är kommunister och vill vara kommunister men i själva verket är dom bara små etriga terrorister som tror att kommunism går ut på att förstöra.. så är fallet inte. och hur ironisk din kommentar var så var det inte särskillt kul! sluta säga sådana omogna saker!
Du stavar som en 12-åring och jag antar att du är en, om du inte har dyslexi.
December 11, 2002
Jerry wrote: [quote=m00pid00][quote=Joni^]shööööö, jag är inte en überkommunist. jag tycker bara att det är en vacker tanke som faktiskt borde provas med någon icke maktgalen person som driver det hela. eller kanske man ska ha mer än en som driver det hela 8). iaf eftersom jag inte är någon "überkommunist" så tycker jag inte det är lönt att tjafsa med någno omogen liten nörd som tycker att kapitalism är en bra ideologi!
Du tycker alltså att ägande och frihet är dåligt?
Du vill att hela ditt liv ska bli kontrollerat? Du vill att du inte ska få säga vad du vill? Du vill att folk ska tjäna så lite pengar att de knappt går leva på det?
Jag skulle kunna radda upp 5 miljoner sånahär saker.
Nej, det där är diktatur. Jag tror du blandar ihop begreppen lite.
precis som jag sa innan, det där m00pid00 pratar om är inte kommunism!
October 27, 2001
Joni^ wrote: [quote=PaiN][quote=Joni^]aaah är inte detta underbart? lite debatt här i NH's fina forum. precis vad jag behöver denna kväll.. nåå kamrater med handen på hjärtat visst har ni allt en liten kommunistisk ådra i er!
Det finns forum och psykiska mottagningar för folk som gräver ner sig i drömvärldar.
ironi eller inte, dom fom var med på gbgkravallerna var knappast några kommunister. dom kanske säger att dom är kommunister och vill vara kommunister men i själva verket är dom bara små etriga terrorister som tror att kommunism går ut på att förstöra.. så är fallet inte. och hur ironisk din kommentar var så var det inte särskillt kul! sluta säga sådana omogna saker!
Så vad ger folk som inte har båda fötterna på jorden att skriva saker som vanlig folk inte får?
December 11, 2002
Catstyle wrote: [quote=Joni^][quote=PaiN][quote=Joni^]aaah är inte detta underbart? lite debatt här i NH's fina forum. precis vad jag behöver denna kväll.. nåå kamrater med handen på hjärtat visst har ni allt en liten kommunistisk ådra i er!
Du stavar som en 12-åring och jag antar att du är en, om du inte har dyslexi.
hmm inte är jag då 12.. och jag har dyslexi ja tack, driv med mig ditt offer. men tror du att einstein var dum för att han hade dyslexi? (hur stavar man till einstein?)
October 27, 2001
Jerry wrote: [quote=PaiN][quote=Joni^]anar jag att jerry tycker lite som jag? 😀
Ja, ni är båda två avkommor av popcommie-kulturen.
Jaså? Jag läser personligen John Stuart Mill just nu. En stor figur i dina liberala kretsar. Vilken seriös forskning gör du i politik?
Okej, Jerry, förlåt mig så mycket ers höghet, du läser mycket böcker och bildar där efter en skev verklighetsbild.
Jag är lite mer realistisk och ser på saker som de är i verkligheten och inte vad folk vill att det ska vara.
Joni är nog däremot en popcommie, han försöker bli accepterad och söker gemenskap.
June 18, 2001
Catstyle wrote: Jag har förövrigt en fråga till ni som kallar er kommunister, (självklart inte Joni då han i mina ögon är ett skämt), förespråkar ni en våldsam revolution?
Vad menar du med våldsam? Fullt beväpnad? Nej.
Men ta det lugnt, jag är långt ifrån övertygad om någon revolution eller någonting alls liknande. Jag anser dock kommunismen - eller rättare sagt, vilket system som helst där alla beslut tas ned på låg nivå, representationsstyret avlägsnas och ekonomisk makt uppfattas som lika odemokratisk som politisk - vara det mest realistiska målet för ett rättvist och hållbart samhälle.
June 18, 2001
PaiN wrote: [quote=Jerry][quote=PaiN][quote=Joni^]anar jag att jerry tycker lite som jag? 😀
Ja, ni är båda två avkommor av popcommie-kulturen.
Jaså? Jag läser personligen John Stuart Mill just nu. En stor figur i dina liberala kretsar. Vilken seriös forskning gör du i politik?
Okej, Jerry, förlåt mig så mycket ers höghet, du läser mycket böcker och bildar där efter en skev verklighetsbild.
Jag är lite mer realistisk och ser på saker som de är i verkligheten och inte vad folk vill att det ska vara.
Du vet alltså inte vem Mill är. Jag pratar om en forskare vars idéer många av grunderna i den socioliberalism vi har idag bygger på.
Realistisk? är det att se ett problem och inte göra någonting åt det? Det verkar lite...bakåtsträvande, om jag får uttrycka mig fritt.
October 27, 2001
Jerry wrote: Du vet alltså inte vem Mill är. Jag pratar om en forskare vars idéer många av grunderna i den socioliberalism vi har idag bygger på.
Realistisk? är det att se ett problem och inte göra någonting åt det? Det verkar lite...bakåtsträvande, om jag får uttrycka mig fritt.
Klart att jag inte vet vem Mill är, jag är inget vandrande uppslagsverk + att jag inte har gjort min tid i skolan klar.
Jerry, det verkar som du totalt ignorerar röstande och verbaltpåtryck när du kommenterar hur jag går tillväga med problem. Du har nog varit commie för länge, det finns många andra sätt att påverka i samhället utan gatustenar.
Ett stort problem: Sossarna vid makten
Detta försöker jag "rätta till" genom att rösta åt höger och försöka få andra att inse problemet.
June 18, 2001
Då ska du inte tala om att det är verklighetsfrämmande. Böcker är information.
Du kan påverka genom röstande och verbalt påtryck eftersom det finns väldigt liberala partier att rösta på. Hela vårt system bygger ju faktiskt på liberalism, även om vi har en socioliberal skala från vänster till höger. Men vad ska jag göra om jag inte anser att detta system är bra? Bita i det sura äpplet eller argumentera för andra förslag? Jag tycker det är synd att man ska få höra att man är orealistisk när man gör det senare.
Ja, det är ett stort problem. Jag röstar MP. Inte för att det har någon betydelse i längden.
5 Guest(s)