November 26, 2002
Mind wrote: Borgs är kommunister, vad mer kan man säja, vill man vara en drönare ?
frågan är snarare, är du det redan?
Den här diskussionen skulle mycket väl kunna anvrundas med frågan "vad är meningen med livet"
är det att ha flest prylar när man dör?
Isåfall är det nog bättre med högerpolitik.
June 9, 2003
October 6, 2003
Hur skulle det funka om en biltillverkare tjänar i princip samma som en läkare? Hur bra motivation får läkaren då? Han tänker ju då att han lika gärna kan slappa som något annat än läkare då det ger lika mycket betalt.
Detta låter kanske lite väl grovt. men det är faktiskt såhär större delen av den Marxistiska tron går till.
November 26, 2002
BearznaiL wrote: Hur skulle det funka om en biltillverkare tjänar i princip samma som en läkare? Hur bra motivation får läkaren då? Han tänker ju då att han lika gärna kan slappa som något annat än läkare då det ger lika mycket betalt.
Detta låter kanske lite väl grovt. men det är faktiskt såhär större delen av den Marxistiska tron går till.
då sysslar man ju iallafall med det man tycker om att göra, oavsett pengarna.
är det bättre nu då, att man tjänar ohyggligt lite i ett av de viktigaste yrken vi har?
(lärare o.d.)
August 5, 2002
Jerry, har du läst om darwins teorier (du som läser så mycket ) ? Tror du på dem? Isf måste du inse att egoism, på ett eller annat sätt, leder till överlevnad och framgång. Detta gäller alla levande ting.
En fråga till: Kan det finnas egoistiska (maktgiriga) personer i ett kommunistist samhälle?
Om du svarar som jag tror, måste du inse att kommunism inte fungerar...? Eller?
November 26, 2002
Izomatic wrote: Jerry, har du läst om darwins teorier (du som läser så mycket ) ? Tror du på dem? Isf måste du inse att egoism, på ett eller annat sätt, leder till överlevnad och framgång. Detta gäller alla levande ting.
En fråga till: Kan det finnas egoistiska (maktgiriga) personer i ett kommunistist samhälle?
Om du svarar som jag tror, måste du inse att kommunism inte fungerar...? Eller?
I människans fall är det till största del samarbete som har lett oss till överlevnad och.. framgång
bearznail: lärare. såna i skolan.
July 19, 2001
Jag avskyr kommunismen ganska rejält.. Det enda bra som kom ut ur Soviet var deras nationalsång. För övrigt ogillar jag USA ganska mycket också..
Jag tycker att det är stjälvklart att den starke ska styra. Men det betyder inte att man ska hjälpa de svaga.
Dagens kommunister som springer runt med svart hår och fåniga röda stjärnor och kastar gatsten på polisen skulle genast ha blivit slängda i arbetsläger om dom hade levt i deras älsklingsland Soviet.
October 28, 2002
Nu missade jag detta från början och är inte så pigg på att läsa 4 sidor, men jag lägger dessa visdomsord;
Kolla på alla länder som försökt ha kommunism hur fint det är. Nordkorea, underbart land! dit vill man flytta, eller? Ryssland, fan va bra det gick, Stalin, reko kille. Diktator? skitsnack.
Kommunism slutar i diktatur och är enbart en utopi. Borde fan inte få kallas idelogi ens.
Alltid finns det snikna jävlar som försöker roffa åt sig, lämna någon kommunist i makten så kommer det snikas och fifflas, kolla på schyman, skatte affär efter skatte affär, använder firma kortet mm mm, praktexempel på hur det blir om man lämnar makten åt vänster.
4 Guest(s)