November 26, 2002
Helix> det är klart att du får tycka om svenska flaggan.
Vad folk reagerar på är när man går runt med svenska flaggor på kläderna, sjunger nationalsången etc. helt utan anledning.
Det finns en orsak till att det är lagstadgat vilka dagar man ska hissa flaggan.
Lagom är bäst.
November 26, 2002
HELIX wrote: Ja, precis. Det finns för många idioter överallt.. Men det är knappast förbjudet att ha flaggan hissad året runt om man vill..
Jag är inte 100% säker, men jag tror att flagglagen säger att man måste ha flaggan hissad en viss tidpunkt på morgonen och halad en annan tidpunkt på kvällen vissa speciella dagar, no more, no less.
November 29, 2001
Draupner wrote: Den bästa ledaren är en god despot är det sagt.
I en demokrati tycker för många dumma, för mycket om för lite.
Never underestimate the power of stupid people in large groups som man brukar säga 😉
aja Taoism är enda rätta sättet att styra ett land, tacka vet jag gula kejsaren 🙂
January 30, 2002
July 19, 2001
UndaC wrote: [quote=HELIX]Nej, det är lite flagg vett och ettikett att göra så men man måste inte följa reglerna..
faktum är att det har varit lag på det tills för några år sedan
?? Men det kan väl knappast vara förbjudet med en vimpel?? Vi har alltid den hissad på sommaren..
November 29, 2001
HELIX wrote: [quote=UndaC][quote=HELIX]Nej, det är lite flagg vett och ettikett att göra så men man måste inte följa reglerna..
faktum är att det har varit lag på det tills för några år sedan
?? Men det kan väl knappast vara förbjudet med en vimpel?? Vi har alltid den hissad på sommaren..
vet bara att det varit förbjudet att flagga vissa dagar och på vissa tidpunkter osv. bara för något år sen
de tog upp det på Aktuellt i samband med någon debatt om svensk nationalism
November 26, 2002
HELIX wrote: Ok, man får inte ha flaggan hissad när man vill (ganska konstigt). Men det går bra att ha vimpeln uppe helatiden..
vimpel och flagga är inte samma sak i det här sammanhanget...
jag vet inte om man kanske får ha en flagga hissad året runt, men man är iallafall skyldig att hissa den på flaggdagarna.
2 Guest(s)