November 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Arny]Krqagyzzz: Om bara hade gett de ord som förekommer mer än en gång egna tecken och gett de fraser som bara använts en gång ett eget tecken hade det blvit betydligt kortare. Nån som fattar vad jag menar?
japp.. gör så du om du orkar.
Nä, jag orkar inte men att du orkade göra det som du har gjort förvånar mig.
May 17, 2002
1 b, 1 c, 1 d e
1 f, 1 g h!
2 æ j, k l m n,
3 7, 3 8, 5 9 a.
3 7, 3 8, 5 9 a.
1 o p q r s t,
u v w x § ½ û.
2 ü y 1 z å 1 ä ö 1 ".
@, 2 4 # 2 4 [ i £.
@, 2 4l # 2 4 [ i £.
2 ¤ 4 j ] = } l,
3 + ù ? 4 2 ò.
3 ´, ) 2 `, ^ å ¨,
3 $, % & / {.
3 $, % & / {.
~ ) 2 ', ( * å ( -,
( _, & : ;.
2 < j > , ?? ô i ÿ u
6, 2 4 # 2 4 [ i £.
6, 2 4 # 2 4 [ i £.
du = 1
jag = 2
din = 3
vill = 4
dina = 5
nej = 6
sol = 7
himmel = 8
ängder = 9
gröna = a
gamla =b
fria = c
fjällhöga =d
Nord = e
tysta = f
glädjerika = g
sköna = h
hälsar = æ
dig = j
vänaste = k
land = l
uppå = m
jord = n
tronar = o
på = p
minnen = q
från = r
fornstora = s
dar = t
då = u
ärat = v
Ditt = w
namn = x
att = y
vet = ü
är=z
och = å
blir = ä
vad = ö
flög = §
över = ½
var = "
ja = @
leva = #
dö = [
norden = £
städs = ¤
tjäna = ]
mitt = =
älskade = }
trohet = +
döden = ?
med =
rätt = ´
skall = )
värna = `
håg = ^
hand = ¨
fana = $
högt = %
den = &
bragderika = /
bära = {
Gud = ~
kämpa = '
för = (
hem = *
härd = -
Sverige = _
kära = :
fosterjorden = ;
byter = <
ej = >
mot = ??
allt = ô
värld = u
svära = ò
jorden = û
till = ù
en = ÿ
bättre orkar jag inte nu.
August 20, 2001
Krqagyzzz wrote:
1 b, 1 c, 1 d e
1 f, 1 g h!
2 æ j, k l m n,
3 7, 3 8, 5 9 a. x21 o p q r s t,
u v w x § ½ û.
2 ü y 1 z å 1 ä ö 1 ".
@, 2 4 # 2 4 [ i £. x22 ¤ 4 j ] = } l,
3 + ù ? 4 2 ò.
3 ´, ) 2 `, ^ å ¨,
3 $, % & / {. x2~ ) 2 ', ( * å ( -,
2 < j > , ?? ô i ÿ u
6, 2 4 # 2 4 [ i £. x2
Finjusterar ditt genom att implementera Minds på det...
June 30, 2001
ViU wrote: orkar inte räkna tecken, men det där är inte mycket för komprimering skulle jag säga, ni måste naturligtvis inkludera "översättningen", och då blir det inte mindre ?
Inkluderar man översättningen så borde det väl inte gå att få färre tecken? Eller jag har säkert fel...
December 25, 2000
Mathias wrote: [quote=ViU]orkar inte räkna tecken, men det där är inte mycket för komprimering skulle jag säga, ni måste naturligtvis inkludera "översättningen", och då blir det inte mindre ?
Inkluderar man översättningen så borde det väl inte gå att få färre tecken? Eller jag har säkert fel...
ja du har fel, genom att bara förkorta saker som återkommer flera gånger och är vars totala längd blir mindre än t.ex. något=$ plus alla $;s som är utplacerade kan du komprimera det. Det är så alla lossless komprimeringar som t.ex. ZIP fungerar.
May 17, 2002
DiDi wrote: [quote=Krqagyzzz] 1 b, 1 c, 1 d e
1 f, 1 g h!
2 æ j, k l m n,
3 7, 3 8, 5 9 a. x21 o p q r s t,
u v w x § ½ û.
2 ü y 1 z å 1 ä ö 1 ".
@, 2 4 # 2 4 [ i £. x22 ¤ 4 j ] = } l,
3 + ù ? 4 2 ò.
3 ´, ) 2 `, ^ å ¨,
3 $, % & / {. x2~ ) 2 ', ( * å ( -,
2 < j > , ?? ô i ÿ u
6, 2 4 # 2 4 [ i £. x2
Finjusterar ditt genom att implementera Minds på det...
hade tankar på att inkluder det men jag tappade all lust att fortsätta ;).
November 26, 2002
1 gamla, 1 fria, 1 fjällhöga §
1 tysta, 1 glädjerika sköna!
2 hälsar 4, vänaste ¤ uppå &,
9
9
1 tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över &en.
2 vet att 1 är och 1 blir vad 1 var.
#
#
2 städs 7 4 tjäna mitt älskade ¤,
3 trohet till döden 7 2 svära.
3 rätt, skall 2 värna, med håg och med hand,
3 8
3 8
1=Du
2=Jag
3=Din
4=Dig
5=Himmel
6=Ängder gröna
7=vill
8=fana, högt den bragderika bära
9=3 sol, 3 5, 3a 6
#=Ja, 2 7 leva 2 7 dö i §en
¤=land
&=jord
§=nord
Sen orkar jag inte mer
September 8, 2003
Krqagyzzz wrote: 1 b, 1 c, 1 d e
1 f, 1 g h!
2 æ j, k l m n,
3 7, 3 8, 5 9 a.
3 7, 3 8, 5 9 a.1 o p q r s t,
u v w x § ½ û.
2 ü y 1 z å 1 ä ö 1 ".
@, 2 4 # 2 4 [ i £.
@, 2 4l # 2 4 [ i £.2 ¤ 4 j ] = } l,
3 + ù ? 4 2 ò.
3 ´, ) 2 `, ^ å ¨,
3 $, % & / {.
3 $, % & / {.~ ) 2 ', ( * å ( -,
2 < j > , ?? ô i ÿ u
6, 2 4 # 2 4 [ i £.
6, 2 4 # 2 4 [ i £.du = 1
jag = 2
din = 3
vill = 4
dina = 5
nej = 6
sol = 7
himmel = 8
ängder = 9
gröna = a
gamla =b
fria = c
fjällhöga =d
Nord = e
tysta = f
glädjerika = g
sköna = h
hälsar = æ
dig = j
vänaste = k
land = l
uppå = m
jord = n
tronar = o
på = p
minnen = q
från = r
fornstora = s
dar = t
då = u
ärat = v
Ditt = w
namn = x
att = y
vet = ü
är=z
och = å
blir = ä
vad = ö
flög = §
över = ½
var = "
ja = @
leva = #
dö = [
norden = £
städs = ¤
tjäna = ]
mitt = =
älskade = }
trohet = +
döden = ?
med =
rätt = ´
skall = )
värna = `
håg = ^
hand = ¨
fana = $
högt = %
den = &
bragderika = /
bära = {
Gud = ~
kämpa = '
för = (
hem = *
härd = -
Sverige = _
kära = :
fosterjorden = ;
byter = <
ej = >
mot = ??
allt = ô
värld = u
svära = ò
jorden = û
till = ù
en = ÿ
bättre orkar jag inte nu.
Hur kul har du på fritiden?
January 15, 2004
Jag vart bara lite nyfiken på Krqagyzzz komprimering, och ville jämföra lite. Inte så vetenskapligt, men ändå. Jag tänkte att jag lika gärna kunde posta det. Ett jäkla jobb det där, men det ser som sagt större ut än orginalet.
Jag orkar inte göra ett försök, dock. Blir lite snurrig i huvudet.
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord Du tysta, Du glädjerika sköna! Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord, Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. Du tronar på minnen från fornstora dar, då ärat Ditt namn flög över jorden. Jag vet att Du är och Du blir vad du var. Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden. Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden. Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land, din trohet till döden vill jag svära. Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand, din fana, högt den bragderika bära. din fana, högt den bragderika bära. Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd, för Sverige, den kära fosterjorden. Jag byter Dig ej, mot allt i en värld Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden. Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
1 b, 1 c, 1 d e 1 f, 1 g h! 2 æ j, k l m n, 3 7, 3 8, 5 9 a. 3 7, 3 8, 5 9 a. 1 o p q r s t, u v w x § ½ û. 2 ü y 1 z å 1 ä ö 1 ". @, 2 4 # 2 4 [ i £. @, 2 4l # 2 4 [ i £. 2 ¤ 4 j ] = } l, 3 + ù ? 4 2 ò. 3 ´, ) 2 `, ^ å ¨, 3 $, % & / {. 3 $, % & / {. ~ ) 2 ', ( * å ( -, ( _, & : ;. 2 < j > , ?? ô i ÿ u 6, 2 4 # 2 4 [ i £. 6, 2 4 # 2 4 [ i £.du = 1 jag = 2 din = 3 vill = 4 dina = 5 nej = 6 sol = 7 himmel = 8 ängder = 9 gröna = a gamla =b fria = c fjällhöga =d Nord = e tysta = f glädjerika = g sköna = h hälsar = æ dig = j vänaste = k land = l uppå = m jord = n tronar = o på = p minnen = q från = r fornstora = s dar = t då = u ärat = v Ditt = w namn = x att = y vet = ü är=z och = å blir = ä vad = ö flög = § över = ½ var = " ja = @ leva = # dö = [ norden = £ städs = ¤ tjäna = ] mitt = = älskade = } trohet = + döden = ? med = rätt = ´ skall = ) värna = ` håg = ^ hand = ¨ fana = $ högt = % den = & bragderika = / bära = { Gud = ~ kämpa = ' för = ( hem = * härd = - Sverige = _ kära = : fosterjorden = ; byter = < ej = > mot = ?? allt = ô värld = u svära = ò jorden = û till = ù en = ÿ
December 25, 2000
zubbe wrote: 1 gamla, 1 fria, 1 fjällhöga §
1 tysta, 1 glädjerika sköna!
2 hälsar 4, vänaste ¤ uppå &,
9
91 tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över &en.
2 vet att 1 är och 1 blir vad 1 var.
#
#2 städs 7 4 tjäna mitt älskade ¤,
3 trohet till döden 7 2 svära.
3 rätt, skall 2 värna, med håg och med hand,
3 8
3 81=Du
2=Jag
3=Din
4=Dig
5=Himmel
6=Ängder gröna
7=vill
8=fana, högt den bragderika bära
9=3 sol, 3 5, 3a 6
#=Ja, 2 7 leva 2 7 dö i §en
¤=land
&=jord
§=nordSen orkar jag inte mer
Här har vi en som är inne på rätt spår.
June 20, 2002
Gulzebra wrote: Jag vart bara lite nyfiken på Krqagyzzz komprimering, och ville jämföra lite. Inte så vetenskapligt, men ändå. Jag tänkte att jag lika gärna kunde posta det. Ett jäkla jobb det där, men det ser som sagt större ut än orginalet.
Jag orkar inte göra ett försök, dock. Blir lite snurrig i huvudet.Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord Du tysta, Du glädjerika sköna! Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord, Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. Du tronar på minnen från fornstora dar, då ärat Ditt namn flög över jorden. Jag vet att Du är och Du blir vad du var. Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden. Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden. Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land, din trohet till döden vill jag svära. Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand, din fana, högt den bragderika bära. din fana, högt den bragderika bära. Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd, för Sverige, den kära fosterjorden. Jag byter Dig ej, mot allt i en värld Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden. Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
1 b, 1 c, 1 d e 1 f, 1 g h! 2 æ j, k l m n, 3 7, 3 8, 5 9 a. 3 7, 3 8, 5 9 a. 1 o p q r s t, u v w x § ½ û. 2 ü y 1 z å 1 ä ö 1 ". @, 2 4 # 2 4 [ i £. @, 2 4l # 2 4 [ i £. 2 ¤ 4 j ] = } l, 3 + ù ? 4 2 ò. 3 ´, ) 2 `, ^ å ¨, 3 $, % & / {. 3 $, % & / {. ~ ) 2 ', ( * å ( -, ( _, & : ;. 2 < j > , ?? ô i ÿ u 6, 2 4 # 2 4 [ i £. 6, 2 4 # 2 4 [ i £.du = 1 jag = 2 din = 3 vill = 4 dina = 5 nej = 6 sol = 7 himmel = 8 ängder = 9 gröna = a gamla =b fria = c fjällhöga =d Nord = e tysta = f glädjerika = g sköna = h hälsar = æ dig = j vänaste = k land = l uppå = m jord = n tronar = o på = p minnen = q från = r fornstora = s dar = t då = u ärat = v Ditt = w namn = x att = y vet = ü är=z och = å blir = ä vad = ö flög = § över = ½ var = " ja = @ leva = # dö = [ norden = £ städs = ¤ tjäna = ] mitt = = älskade = } trohet = + döden = ? med = rätt = ´ skall = ) värna = ` håg = ^ hand = ¨ fana = $ högt = % den = & bragderika = / bära = { Gud = ~ kämpa = ' för = ( hem = * härd = - Sverige = _ kära = : fosterjorden = ; byter = < ej = > mot = ?? allt = ô värld = u svära = ò jorden = û till = ù en = ÿ
Det är en bra bit större.
"Komprimeringen" är på 1137 tecken, originalet på 791. 😉
May 17, 2002
boogey wrote: [quote=Gulzebra]Jag vart bara lite nyfiken på Krqagyzzz komprimering, och ville jämföra lite. Inte så vetenskapligt, men ändå. Jag tänkte att jag lika gärna kunde posta det. Ett jäkla jobb det där, men det ser som sagt större ut än orginalet.
Jag orkar inte göra ett försök, dock. Blir lite snurrig i huvudet.Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord Du tysta, Du glädjerika sköna! Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord, Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. Du tronar på minnen från fornstora dar, då ärat Ditt namn flög över jorden. Jag vet att Du är och Du blir vad du var. Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden. Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden. Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land, din trohet till döden vill jag svära. Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand, din fana, högt den bragderika bära. din fana, högt den bragderika bära. Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd, för Sverige, den kära fosterjorden. Jag byter Dig ej, mot allt i en värld Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden. Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Det är en bra bit större.
"Komprimeringen" är på 1137 tecken, originalet på 791. 😉
äh vad dumma ni är. grejen är att man inte skall räkna "nyckeldelen" utan bara "sångdelen".. ivarjefall i min lilla värld!
1 Guest(s)