koncentration.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
koncentration.
kORRELITO
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 639
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 26, 2005 - 2:19 am
sp_Permalink sp_Print

kom hem från fest nu , jag och tjejen skulle dansa lite och la ifrån och jackorna. Nästan direkt var det en kille som satte sig där och jag gick såklart dit, han stack och jag såg att min jackficka hängde på sidan av bordet och att mitt etui med alla mina kort var borta. konfronterade han men han bara började mucka med mig. eftersom det var en kille med mycket folk i ryggen kunde jag inte göra annat än att backa undan. Iallafall , sen kom en av hans kompisar och sa att han hittat mina kort på toaletten och gav dom till mig. Kort stund efter kommer personen i fråga ut och frågar var jag pekar ut han och börjar smått kaxa sig igen... jag orkade helt enkelt inte bråka med han pga konsekvenserna osv.

Detta är inget "gråta ut"-brev, jag blir bara så förbannad att jag måste skriva av mig. Nämligen så att jag har blivit av med telefon och en 3500kronors salomon jacka på senaste månaden.

så jäkla tråkigt att man inte kan gå ut en kväll utan att det ska vara massa beppar som ska stöka.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
849230
February 26, 2005 - 7:12 am
sp_Permalink sp_Print

Man får tänka lite innan tycker jag.

Ska man på "fest", alltså fest utan garderob så får man ta "fattiga" ytterkläder som jackor m.m. som ingen vill ha.

För går man på puben så lämnar man ju in sina ytterkläder till garderoben, mindre troligt att något försvinner där.

Och självklart ska man aldrig lämna några saker som tillhör en själv någonstans, tar ju alltid med sig dom 😕

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
849232
February 26, 2005 - 7:51 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, sånt där är för jävligt.
Man måste alltid tänka på att inte lämna kort/telefon/pengar osv där någon kan komma åt det.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
849282
February 26, 2005 - 10:32 am
sp_Permalink sp_Print

Verkar otroligt dumt att lämna kvar sakerna i jackan.
Det är ju en självklarhet att åtminstonde ta ur värdesakerna ur jackfickan, det lärde jag mig som sjuåring ungefär.

Sen är det tråkigt att det ska finnas såna personer som ska sno och förstöra, men det är så samhället är idag.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
849295
February 26, 2005 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

Så trisst att råka ut för sånt där. Som macrus sa, man kan lämna inte kläder och värdesaker sådär, tyvärr..

kORRELITO
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 639
849316
February 26, 2005 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

nepp , som tur var fick jag ju tillbaka innehållet .... saken var den att jag hade ju uppsikt över jackan hela tiden .... så han kommer nog få vad han förtjänar han som snodde den....

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
849444
February 26, 2005 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: ju in sina ytterkläder till garderoben, mindre troligt att något försvinner där.

För några veckor sen fick jag tillbaka en annan jacka dvs fel.
Lagom roligt.
Hade jag inte haft mitt skitdyra tågkort och den han kom med hade vart i skinn så hade jag dock låssats som inget. :bgrin:
Så fräck är jag.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
849457
February 26, 2005 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Som sagt, ta på er skitytterkläder om ni ska på fest hemma hos folk, nästan alla har väl en gammal jacka som passar.
Sedan behövs inte plånboken oftast heller, stoppa allt i byxfickan ist.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
849470
February 26, 2005 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Som sagt, ta på er skitytterkläder om ni ska på fest hemma hos folk, nästan alla har väl en gammal jacka som passar.

Stora saker i byxorna är aldrig fel heller 😉

//Andreas

maticum
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
849933
February 27, 2005 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Tindy]Som sagt, ta på er skitytterkläder om ni ska på fest hemma hos folk, nästan alla har väl en gammal jacka som passar.

//Andreas

Vad är det du har i fickan som är så stort? det jag har är mobil nycklar snusdosa och plånbok.
så det är inga stora saker, och jag kör på vanliga åtsittande jeans. har heller aldrig några värdesaker i jackan utan den är alltid tom

Memememeeeee!

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
849953
February 27, 2005 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

maticum wrote: [quote=Delph1][quote=Tindy]Som sagt, ta på er skitytterkläder om ni ska på fest hemma hos folk, nästan alla har väl en gammal jacka som passar.

//Andreas

Vad är det du har i fickan som är så stort? det jag har är mobil nycklar snusdosa och plånbok.
så det är inga stora saker, och jag kör på vanliga åtsittande jeans. har heller aldrig några värdesaker i jackan utan den är alltid tom

Swing and a miss

//Andreas

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
849963
February 27, 2005 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tar aldrig av mig jackan när jag går på krogen. Har gjort det 2 gånger och varje gång så har någon tagit allt jag hade i den!

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
850215
February 27, 2005 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

.ToL wrote: Jag tar aldrig av mig jackan när jag går på krogen. Har gjort det 2 gånger och varje gång så har någon tagit allt jag hade i den!

Får man fråga hur du lyckas gå omkring i en jacka inne på krogen, med tanke på vakter och värme?

I övrigt håller jag med macrus. Hur irriterande det än är att folk är tjuvaktiga svin så ska du ge fan i att lämna grejer i jackan. Personligen stoppar jag allt jag äger (mobil, nycklar och plånbok) i byxfickorna. Har man tajta jeans som jag så funkar det till och med att ha plånboken i bakfickan utan att det händer nåt.

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
850226
February 27, 2005 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=.ToL]Jag tar aldrig av mig jackan när jag går på krogen. Har gjort det 2 gånger och varje gång så har någon tagit allt jag hade i den!

Får man fråga hur du lyckas gå omkring i en jacka inne på krogen, med tanke på vakter och värme?

Ja det får du. Jag bor i Rättvik, här bryr man inte sig om sånt. Och varmt är det inte heller, men det känns inte kul att gå runt i jacka, absolut inte!

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
850277
February 27, 2005 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

varför har man bös i jackan ?
jag har på sin höjd ett 100kr busskort i värde i den.

annars en penna, lite papper,snorpapper, en slimmad klädborste och annat helt värdelöst skräp.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
850297
February 27, 2005 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Hoppas det löserr sig, menar du vet ju vem killen är.
Förr eller senare går han hem ensam en mörk kväll. 🙂

Jag brukar vara sugen på "sko byte" när man är på privat fest.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
850327
February 27, 2005 - 11:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har alltid min plånbok i bak och nycklarna i västerfram och mobil i högerfram (och har jag mer saker så är dom i västerfram brevid nycklarna)

På så sätt varje gång jag inet har dom i fickan så känner jag det eftersom det blir en sånn extrem vana.... try it

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
850337
February 28, 2005 - 12:27 am
sp_Permalink sp_Print

.ToL wrote: Jag bor i Rättvik, här bryr man inte sig om sånt. Och varmt är det inte heller, men det känns inte kul att gå runt i jacka, absolut inte!

Oseriöst. Här i Stockholm finns det mig veterligen bara ett ställe där man kan ha jacka på sig, Nivå, men där bör man å andra sidan ha jacka på sig eftersom stället är ett utpräglat förkröksställe och består i princip av en bardisk och en uteservering med pressenning över.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
850367
February 28, 2005 - 7:42 am
sp_Permalink sp_Print

maticum wrote: [quote=Delph1][quote=Tindy]Som sagt, ta på er skitytterkläder om ni ska på fest hemma hos folk, nästan alla har väl en gammal jacka som passar.

//Andreas

Hahaha, du fattate verkligen inte det där va? laugh :)R laugh

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
850369
February 28, 2005 - 7:51 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Hahaha, du fattate verkligen inte det där va? laugh :)R laugh

Med tanke på författaren, så förstår inte jag heller vad han menar. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 409
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL