October 18, 2006
Snabbt funnen länk med lite berättelser från koncentrationslägerfångar.
July 18, 2002
December 31, 2001
Det var lite allt möjligt dom fick hålla på med där inne.
En del fick sköta gaskammaren, dom fick alltså tömma ställe på kroppar när folk gasats ihjäl där inne. Dom som hadde denna uppgift levde oftast lite längre än de andra.
Sen var det att flytta sten från ett ställe till ett annat och sen flytta tillbaka dem igen och hålla på så hela dagarna, gräva sina egna gravar och dylikt.
Det var inte så värst "meningsfulla" uppgifter dom pysslade med som det verkar.
Kan inte ge dig så detaljerad beskrivning på det hela, vill du ha det så får du sökta fakta i histori böcker och jag vet att det står i dem för jag har själv läst om det. Tycker det är lite svagt att inte ha hittat information om ämnet du håller på med på 10 månaders tid.
October 18, 2006
zmutte wrote: Josey wales - hahaha, läs mitt tredje inlägg - som jag för övrigt anser är fortfarande det mest givande i denna tråd.
Ok, my bad
Intressanta länkar, ett par av de hade jag inte hört talas om tidigare.
Om du vill läsa vidare om de första staplande stegen mot IDF så sök på ex. haganah (Palmach) och Jewish Brigade.
Är det något som judar kan så är det att slåss, utnumrerade 20 mot 1 i 6-dagarskriget och spöade ändå Egypten, Syrien, Libanon och en hel del sopvjetiska styrkor sönder och samman, imponerande.
February 17, 2004
Joni wrote: lyssna inte på zmutte, han är en liten judehatare som inget annat vill än att gasa ihjäl varenda jude han ser, mig också för den delen.
det är inte hans fel, hans mor gav honom arsenik när han var liten och sen dess har han inte tyckt om judar (hans mor var judinna).
HAHAHAHAHA
October 23, 2004
Bege dig till http://www.krigsforum.se om du vill ha ett seriöst svar för här lär du inte få det.
2 Guest(s)