May 10, 2003
Glory, to the father
Em D
Glory, to the son
Em D
Glory, to the spirit
Em D
These 3 my friends, are 1
Em D Em
And all gods children gonna sing sing, gonna sing
G D Em
-ll-
-ll-
When they see their mighty king.
G D Em
Sedan kan man ta det från början igen om man känner för det 😉
Där, nu känner jag mig snäll. Och nej jag är inte hyper-religiös för dem som tror det 8)
Förresten heter den "glory", tro det eller ej.
May 23, 2003
January 23, 2002
ok, jag konfirmerade mig till största delen p.g.a att alla i släkten hade gjort det och därmed så ansåg jag det naturligt att också göra det.
Och sen var det faktiskt ganska kul å föra diskussioner med prästen om religon och saker som i allmänhet ses som antikristna, t.ex. vissa musikband å så 😀
Sen var vi inte så många, kommer från en liten by och vi var bara 6-7 stycken så det var ju också rätt kul faktist, blev ju mycket tid över till annat.
June 2, 2003
"Alla i släkten gjorde de så därför gör jag de me" Vicken idiotisk anledning :cy:
Att göra de för presenternas (varför man nu ska få de) skull kan jag förstå...vem fasen säger nej till presenter !?
btw alla i släkten sköt sig i foten......därför känns det naturligt för mig me......fino :arg:
Blir förvånad av att så många konfirmerar sig fortfarande....trodde de va en gammal tradition som försvunnit i dessa moderna tider...jaja människan e fortfarande rädd o förlitar sig på sagor om ett himmelrike 😮
January 15, 2002
the_best_bear86 wrote: Glory, to the father
Em D
Glory, to the son
Em D
Glory, to the spirit
Em DThese 3 my friends, are 1
Em D EmAnd all gods children gonna sing sing, gonna sing
G D Em
-ll-
-ll-
When they see their mighty king.
G D EmSedan kan man ta det från början igen om man känner för det 😉
Där, nu känner jag mig snäll. Och nej jag är inte hyper-religiös för dem som tror det 8)
Förresten heter den "glory", tro det eller ej.
haha, dedär kunda jag redan :P, jag undrade bara vad den hette, inte hur man lirade den
January 23, 2002
Nice wrote: "Alla i släkten gjorde de så därför gör jag de me" Vicken idiotisk anledning :cy:
Att göra de för presenternas (varför man nu ska få de) skull kan jag förstå...vem fasen säger nej till presenter !?
btw alla i släkten sköt sig i foten......därför känns det naturligt för mig me......fino :arg:Blir förvånad av att så många konfirmerar sig fortfarande....trodde de va en gammal tradition som försvunnit i dessa moderna tider...jaja människan e fortfarande rädd o förlitar sig på sagor om ett himmelrike 😮
öh, lite skillnad på å skjuta sig i foten och konfirmera sig eller? 😕
Och nä jag tror inte på nåt himmelrike men när resten av släkten har gjort det och sen far- och morföräldrar ser fram emot den dan man ska göra det så är det inte direkt nåt man funderar över, man bara gör det. Men du kanske inte har nån släkt som bryr sig om dig, vilket ju är synd för dig i så fall. :voo:
June 2, 2003
Jora jag har släkt som bryr sig ....hehe...men släkten är inte speciellt religiös av sig...tack o lov !
Om du tror att man måste vara religiös för att "bry sig" så har du tappat någon skruv..........
Tänk efter lite pojkvasker varför började människan förlita sig på gudar......tänk på de o bli en smula visare !
1 Guest(s)