July 29, 2003
behöver hjälp o hitta en reklam som anses vara könsdiskriminerade.
det ska skapa en diskution. sen e d bra om ni har bra argument oxå 😀
denna har jag hittat.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....iktklubben
men kommer inte på ngra vettiga argument..
July 29, 2003
Krqagyzzz wrote: Vad säger du om det som står på många taxibilar? "Tjejtaxi, 200:- var som hellst i stan"
är inte det diskriminerande så säg.
ngn bild ? för har typ en redovisning på samhäll 😀 vore bra iallafall 😀
fastbullit wrote: ääh de riktar ju bara in sej på målgruppen ffs
d e väl diskriminerade? varför ska just tjejer få åka vart fan d vill för 200 när killar betalar taxameter o dyligt 😀
May 17, 2002
FonzzziE wrote: [quote=Krqagyzzz]Vad säger du om det som står på många taxibilar? "Tjejtaxi, 200:- var som hellst i stan"
är inte det diskriminerande så säg.
ngn bild ? för har typ en redovisning på samhäll 😀 vore bra iallafall 😀
Hittar ingen när jag googlar och jag har ingen privat tagen bild heller.. ring till närmsta taxiföretag och fråga dem.
November 4, 2001
Den skönaste måste ju vara den nya hårgelen
"gör din frisyr hård, även om du inte är det"
dom syftar ju iof inte på Peni_
men hade man gjort en reklam där man typ sa:
"den nya svalkande läsken, gör alla våta även om du inte är det"
eller
"hyper-Z 440 gör alla meloner jättestora även om inte dina är det"
eller nått sånt och det hade varit tjejer i reklamen hade det varit feministokupation på tv3 😉
July 29, 2003
fastbullit wrote: [quote=fonzzzie][quote=fastbullit]ääh de riktar ju bara in sej på målgruppen ffs
d e väl diskriminerade? varför ska just tjejer få åka vart fan d vill för 200 när killar betalar taxameter o dyligt 😀
jag snackade mer om din "förlora vikt reklam"
aha.. 😀
SuperNova wrote: Den skönaste måste ju vara den nya hårgelen
"gör din frisyr hård, även om du inte är det"
dom syftar ju iof inte på Peni_
men hade man gjort en reklam där man typ sa:"den nya svalkande läsken, gör alla våta även om du inte är det"
eller
"hyper-Z 440 gör alla meloner jättestora även om inte dina är det"
eller nått sånt och det hade varit tjejer i reklamen hade det varit feministokupation på tv3 😉
o vart hittar du detta 🙄
November 2, 2001
Men alltså kolla på dom flesta reklamerna på tv så förlöjligas ju mannen extremt och det är ingen som uppmärksammar det? Eller tex i alla dam tidningar (kärringtidningar) så stårm det ju jämt tex 10 skäl att skaffa en yngre älskare! Tänk om tex slitz hade gått ut med det tex skaffa en ung tjej? Hmm nr1 du slipper en hängig röv, nr2 fasta b00bs osv för det är så dam tidningarna framställer fördelar och nackdelar i sina artiklar!
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
March 15, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....37,00.html
Vet inte om den är så diskriminerande i mina ögon men någon tog åt sig ivf. 🙂
July 29, 2003
asså egentligen .. jag tar aldrig åt mej för ngt jag sett på reklam.. tror inte jag kommer göra d heller om jag ska va ärlig .. bara att jag råka va sjuk just den jävla dan när d tog upp vad var och en skulle göra 🙁 så fasta jag me detta skitet..
edit: kom just på .. attt d finns ju uteställen som skriver tex ut . killar 20 tjejer 18.
varför ska inte tjejerna va 20 som killarna för o komma in på stället.. fast d e ju inte så releterat till reklamer iofs.. 🙁
November 2, 2001
Nee men vadå jag skiter också i om nån gör en reklam där dom förlöjligar män! Men om det är tvärtom då blir det genast "ramaskri"! Om dom råkar visa 1cm för mycket hud på en hm reklam! Alla feminister är ett stort j*vla skämt 🙂
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
June 28, 2001
FonzzziE wrote: behöver hjälp o hitta en reklam som anses vara könsdiskriminerade.
det ska skapa en diskution. sen e d bra om ni har bra argument oxå 😀denna har jag hittat.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....iktklubben
men kommer inte på ngra vettiga argument..
vad är det som är förnedrande med den då ?
May 17, 2002
TECH wrote: Nee men vadå jag skiter också i om nån gör en reklam där dom förlöjligar män! Men om det är tvärtom då blir det genast "ramaskri"! Om dom råkar visa 1cm för mycket hud på en hm reklam! Alla feminister är ett stort j*vla skämt 🙂
jo, lite sant är det. Nu för tiden så ska man tydligen tycka att de är fel att vara man, iaf enligt det så kallade feministerna.
May 17, 2002
FonzzziE wrote: [quote=Shinji]Vad sägs om de klassiska annonserna de har för alla uteställen i städerna?
"Åldergräns 21 för kvinnor, män 23"
Blä?
jag va ju inne på d .. fast jag har ingen annons som riktigt tyder på d .. de e ju bara så 🙁
Det finns, gå ut och kolla på några anslagstavlor, du kommer garanterat att hitta någon planch med den texten.
3 Guest(s)