September 16, 2002
Så som jag förstått och upplevt det så finns det två sorters Lasagne, en som är "torr" (vi snackar inte sand här) och som man kan dela upp i bitar som man sedan utan (några större) problem kan flytta över på en tallrik. Den andra sorten är en lite blötare/såsigare variant, som man inte gör på plåt men i något med lite högre kanter som man inte kan skära så tydliga bitar av. Jag gillar båda men jag är uppvuxen med den såsigare versionen och föredrar faktiskt den.
Vilken variant har ni vuxit upp med?
Det "såsigare" varianten uppskattas mest av mej..
Vilket inte innebär att den enbart är "blaskig" utan att den dryper av flott och smält kletig god ostgegga.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
Well, i skolan får man sån där som är stenhård som man behöver dynamit för att ha isär. Den gillar jag inte alls.
Mamsen däremot, hon lagar najs lasagne med grädde och hela köret, det äger. Dock är jag inte så mycket för lasagne när den är varm (yep, helt sjukt), men jag älskar kall lasagne. 😉
2 Guest(s)