Könsjukdomar|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Könsjukdomar
Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
sp_UserOfflineSmall Offline
839072
February 9, 2005 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Bogus^ wrote: [quote=Pojo]Könssjukdomar är som att man skulle få hår att växa i händerna om man onanerar.

så du påstår att de inte finns?

Jag påstår inget. Det du inte vet lider du inte av.

-=Flaming Seagull=-
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 24
839908
February 10, 2005 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det inte lika bra att bara ställa sig frågan hur liv uppstår? Knäck den och jag tippar på att svaren till alla frågor om bakterier och virus kommer på köpet.

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
839916
February 10, 2005 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

-=Flaming Seagull=- wrote: Är det inte lika bra att bara ställa sig frågan hur liv uppstår? Knäck den och jag tippar på att svaren till alla frågor om bakterier och virus kommer på köpet.

Var inte det de där med att "en-celliga-saker" började kopiera sig och sedan sattes ihop av sig själva så det blev nån grod-yngel-liknande sak, sedan blev det fisk liknande saker, sedan fick firrarna fötter och började gå, sen vart det dinosaurier osv osv... Har jag fel?

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
839943
February 10, 2005 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: [quote=-=Flaming Seagull=-]Är det inte lika bra att bara ställa sig frågan hur liv uppstår? Knäck den och jag tippar på att svaren till alla frågor om bakterier och virus kommer på köpet.

Var inte det de där med att "en-celliga-saker" började kopiera sig och sedan sattes ihop av sig själva så det blev nån grod-yngel-liknande sak, sedan blev det fisk liknande saker, sedan fick firrarna fötter och började gå, sen vart det dinosaurier osv osv... Har jag fel?

Vad sägs som att summera det i ett ord: Evolution ?

Freddah
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 124
840059
February 11, 2005 - 8:19 am
sp_Permalink sp_Print

Skitsnack. Ingen av er vet ett skit. Jag vet bara att vi alla kom ur mammas f***a!

Jag tror inte på nån sån där teori alls för det är ingen jävel som kan veta hur det gick till. Jävla massa crazy shit låtsasforskare som sitter o hittar på bara. Det kan dom ju ha kul med, men dom kan ju ge fan i att tuta i annat folk massa idéer.

När det kommer nån som var med på den tiden när jorden nu skapades (eller whatever) och berättar för mig hur det var, DÅ ska jag lova att fundera på om han talar sanning eller inte.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
840090
February 11, 2005 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

Freddah wrote: Skitsnack. Ingen av er vet ett skit. Jag vet bara att vi alla kom ur mammas f***a!

Jag tror inte på nån sån där teori alls för det är ingen j**el som kan veta hur det gick till. j**la massa crazy shit låtsasforskare som sitter o hittar på bara. Det kan dom ju ha kul med, men dom kan ju ge fan i att tuta i annat folk massa idéer.

När det kommer nån som var med på den tiden när jorden nu skapades (eller whatever) och berättar för mig hur det var, DÅ ska jag lova att fundera på om han talar sanning eller inte.

Vaknat på fel sida idag?

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
840113
February 11, 2005 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

Freddah wrote: Skitsnack. Ingen av er vet ett skit. Jag vet bara att vi alla kom ur mammas f***a!

Jag tror inte på nån sån där teori alls för det är ingen j**el som kan veta hur det gick till. j**la massa crazy shit låtsasforskare som sitter o hittar på bara. Det kan dom ju ha kul med, men dom kan ju ge fan i att tuta i annat folk massa idéer.

Du kan ju alltid köra på religionsteorierna om du tycker de låter mer logiska, men jag tror du bara försöker röra om i grytan ditt jävla troll :bok:

-=Flaming Seagull=-
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 24
840465
February 11, 2005 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Freddah wrote: bla bla bla

Noterat.

Till topic: Om det är något vi, bakterier, virus (och även troll) har gemensamt så är det DNA. Det verkligt intressanta är ju just uppkomsten av DNA. Min personliga teori är att det hela startade i MoparPower's kök.

Sen angående könssjukdomar -- brukar de inte även kallas "veneriska" sjukdomar, dvs sjukdomar som smittar via blod/slemhinnor? Även om jag inte kan påsta att jag vet hur eller varför tycker jag ändå det känns rätt logiskt att olika sjukdomar har olika medium, precis som olika datorvirus har olika sätt att smitta en dator på.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
840484
February 11, 2005 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ska gå och lägga mig nu (satans huvudvärk), men jag ska försöka ge mig på en längre utläggning imorgon om virus och bakterier 😉

//Andreas

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
850874
February 28, 2005 - 11:03 pm
sp_Permalink sp_Print

-=Flaming Seagull=- wrote: [quote=Freddah]bla bla bla

Noterat.

Till topic: Om det är något vi, bakterier, virus (och även troll) har gemensamt så är det DNA. Det verkligt intressanta är ju just uppkomsten av DNA. Min personliga teori är att det hela startade i MoparPower's kök.

Sen angående könssjukdomar -- brukar de inte även kallas "veneriska" sjukdomar, dvs sjukdomar som smittar via blod/slemhinnor? Även om jag inte kan påsta att jag vet hur eller varför tycker jag ändå det känns rätt logiskt att olika sjukdomar har olika medium, precis som olika datorvirus har olika sätt att smitta en dator på.

Vad ända in i helvete säger du? Det har väl aldrig varit någon mat i mitt kök! Fast pizzakartonger uppvärmda av mitt HTPC(dual 2500+), hmmm kanske finns det en chans....

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
850884
February 28, 2005 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Genital Herpes kan omvandlas till oral Herpes

Vet en som har genital herpes i halsen.
Jag lovar att det är inget man skrattar åt när man ser henne när den blommat ut. 🙁

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
851167
March 1, 2005 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror man det funkar som förkylning.
Har man snoppen framme när det är kallt så blir den sjuk, och sen kan det spridas vidare.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
851212
March 1, 2005 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Genital Herpes kan omvandlas till oral Herpes

Vet en som har genital herpes i halsen.
Jag lovar att det är inget man skrattar åt när man ser henne när den blommat ut. 🙁

låter mindre trevligt, men det faktum att hon kan ha fått det genom att snaska kotte (långt ner i halsen) som haft det på sig är ju inte omöjlig.
eller ?

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
851215
March 1, 2005 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: Jag tror man det funkar som förkylning.
Har man snoppen framme när det är kallt så blir den sjuk, och sen kan det spridas vidare.

om jag minns rätt så är förkylning ett virus som sprids runt och i sig inte har nånting med kylan o göra.
och anledningen till att man får det när man fryser är att imunförsvaret är klenare.

När jag tänker efter så är jag ganska säker på att vi bär omkring på förkylningsviruset året runt men det bruter ut när imunförsvaret blir nerslaget av kylan.

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
851216
March 1, 2005 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: Det var någon dum människa som hade sex med ett djur. Det sa iaf min biologilärare.

Michael Jackson ?

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
851544
March 1, 2005 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Det säjs jhu att AIDS/HIV uppståd när någon männsika satte på en apa.. vet dock inte om det är sant... (det är jhu ingen sm vet :P), men det är iaf vad jag har hört... resten har jag ingen aning om.

en tanke skulle vel kunna vara att det har kommit från någon bakterie som sedan har utveklats elr liknande..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 425
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL