Konstant avrättning|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Konstant avrättning
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
sp_UserOfflineSmall Offline
729273
September 24, 2004 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=Fackamato][quote=Xuestor]Ser ingen logik alls...

hypotetiskt, teoretiskt, sov osv osvo sovososvovovsosvosvoosvosvovs

c'mon

Knaprat några konstiga piller, Fackemuptoo?

Oj vad seriösa ni kan vara då. Nej jag har inte knaprat några "konstiga piller". Kan du inte sluta sänka nivån på alla trådar med sådana här inlägg?

Nivån på den här tråden sänktes inte en mikrometer i och med AMD_RULEZ inlägg. Nästan så att jag skulle vilja påstå att det höjde nivån med en bra bit.....

Mezzlock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1045
729276
September 24, 2004 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

haha, är du på rolig-tråd-humör? 😉

tror nog att han skulle ha otroliga smärtor i halsen.. 😮

eller så skulle han bara ligga på backen och rycka å inte fatta ett skvatt

edit: ang lyftkransgrejen så var skulle den extra materian komma ifrån? :bok:

:wow:

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
729277
September 24, 2004 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

hahahha, fan jag älskar dig facka honey <3

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
729278
September 24, 2004 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Nivån på den här tråden sänktes inte en mikrometer i och med AMD_RULEZ inlägg. Nästan så att jag skulle vilja påstå att det höjde nivån med en bra bit.....

Tack, den värmde...:)
Men hur är det, han kommer falla, sen kommer han tänka "nu ska jag upp", men sen kan han inte göra nåt?

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
729279
September 24, 2004 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror han skulle få mycket ont.. OCH skulle man typ hugga halsen av han så snabbt under den tiden skulle han dö för blodet skulle troligen koagulera av värmen...

Mezzlock
Kommer du hit ofta?
Medlem
729282
September 24, 2004 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm, eftersom att folk kommer med teorier som gör halshuggningsmetoden motarbetad så kan vi väl säga att man kopplat in ett chip i skallen på honom som fungerar som en on/off switch? 😉

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
729285
September 24, 2004 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Mezzlock wrote: hmm, eftersom att folk kommer med teorier som gör halshuggningsmetoden motarbetad så kan vi väl säga att man kopplat in ett chip i skallen på honom som fungerar som en on/off switch? 😉

Kreativt 😀 Men då måste man lägga ner massa pengar på forskning 😛

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
729288
September 24, 2004 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, vad har du skjutit upp då Fackamato??

Tror knappast att man skulle kunna gå då det tar en liten stund för hjärnan att komma på att göra saker och så och 1ms är för kort..

Mezzlock
Kommer du hit ofta?
Medlem
729293
September 24, 2004 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: [quote=Mezzlock]hmm, eftersom att folk kommer med teorier som gör halshuggningsmetoden motarbetad så kan vi väl säga att man kopplat in ett chip i skallen på honom som fungerar som en on/off switch? 😉

Kreativt 😀 Men då måste man lägga ner massa pengar på forskning 😛

eftersom dem har kunnat få en person att flytta muspekaren enbart med tankekraft (och lite grejer inkopplade i skallen :P) så är det nog inte så långt borta hehe

ang att 1ms är för kort tid så säg att var 5e sekund så slog man av och på switchen och korttidsminnet raderas, hur skulle det då se ut? :bok:

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
729310
September 24, 2004 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Smågnäbb

Roligt att se lite fight mellan Redaktionen och Moderatorerna på en och samma site 😛

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
729313
September 24, 2004 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju skitlätt ju, eftersom detta kräver nedsövning, och detta skulle inträffa med upplösningen 1ms så innebär det att personen skulle sova konstant. Detta eftersom det inträffar 2 ggr per ms (avrättning, återupplivning) och detta har finare upplösning (500ns) än det man mäter så är det därför inte möjligt att göra.

Om man skulle kunna genomföra detta utan att söva personen så skulle inget hända eftersom det inträffar 2 ggr per intervall och alltså inträffar när tiden "står stilla" eller mellan 2 tidsblock.

Det gäller att se avstånd på rätt sätt, det finns inget som säger att millisekunder är korta eller långa, om du inte har något att jämföra med.

Hur långt är en km? Jämför vi detta med längden på människor är det långt, med avstånden i rymden så är det väldigt litet.

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
729336
September 24, 2004 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebbe wrote: Det är ju skitlätt ju, eftersom detta kräver nedsövning, och detta skulle inträffa med upplösningen 1ms så innebär det att personen skulle sova konstant. Detta eftersom det inträffar 2 ggr per ms (avrättning, återupplivning) och detta har finare upplösning (500ns) än det man mäter så är det därför inte möjligt att göra.

Om man skulle kunna genomföra detta utan att söva personen så skulle inget hända eftersom det inträffar 2 ggr per intervall och alltså inträffar när tiden "står stilla" eller mellan 2 tidsblock.

Det gäller att se avstånd på rätt sätt, det finns inget som säger att millisekunder är korta eller långa, om du inte har något att jämföra med.

Hur långt är en km? Jämför vi detta med längden på människor är det långt, med avstånden i rymden så är det väldigt litet.

Precis vad jag tänkte skriva...... 😉

The_Mayhem
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 399
729393
September 24, 2004 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag förtsår egentligen vari frågan ligger... det är ju ganska tydligt definierat att personen kommer ha ett korttidsminne på 1ms. Givetvis glömmer han altså allt som har hänt tidigare varje millisekund. Detta påverkas inte av om han avlider eller inte.

På frågan hur han skulle bete sig, vilket är den egentliga frågan, så beror det på när allt det här börjar. Skulle det vara från födseln så kommer han/hon aldrig att utvecklas eftersom alla minnen passerar korttidsminnet innan det når långtidsminnet.

Skulle det ske senare i liver är mitt antagande att han/hon inte kommer att uträtta något mer i livet. Varje tanke, t.ex. att gå någonstans, kommer att vara glömd nästa millisekund och behövas kommas på på nytt, så personen kommer aldrig att komma iväg. Resultat, ett kolli, en regelrätt grönsak.

Angående att hänga upp honom i en lyftkran saknas fakta, han återupplivas... men i vilket skick? Om halsen återställs till ursprungsskicket så igår även längden vilket skulle betyda att han fortsätter hänga i kranen, om halsen däremot bara återställs genom att "bygga på ny hals" mellan huvud och axlar så når han givetvis marken tillslut, dock inte oändligt lång hals.

LuckyLuke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
729415
September 24, 2004 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror detta är en kug-fråga. Han skulle aldrig gå...

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
729424
September 24, 2004 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

dock så är det dumma om du blir hugen av huvet att det finns en changs att du lever sekunden(erna) efter att du blev av med din kropp. muskler har visat sig röra sig på skallen efter huvet har separerat sig från kroppenm. tänk er den tanken ni. att leva med det om dock för nån sekund..

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
729442
September 24, 2004 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Om vi nu tänker på hur snabb den mänskliga hjärnan är så tror jag inte han kommer hinna uppfatta något alls under den millisekunden han lever.

Eftersom vi förutsätter att han glömmer allt när han dör så kommer han aldrig hinna fatta ett beslut eller påbörja en rörelse och därför kommer han vara precis stilla.

Hade han däremot inte glömt av det som hände så hade han fungerat som en vanlig människa, fast hälften så fort.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
729471
September 24, 2004 - 10:50 pm
sp_Permalink sp_Print

EliXyR wrote: fredags kul @ Nordic(hardware)

Skulle snarare vilja påstå fredagskul @ Nordic(huvudlös) 🙂

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
729472
September 24, 2004 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=denstore]Smågnäbb

Roligt att se lite fight mellan Redaktionen och Moderatorerna på en och samma site 😛

Haha. Jag är inte med i NH, någonstans. Förstår inte varför jag har kvar titeln.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
729474
September 24, 2004 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=davidhellmyrs][quote=denstore]Smågnäbb

Haha. Jag är inte med i NH, någonstans. Förstår inte varför jag har kvar titeln.

Då kan jag fixa bortplockningen av din titel.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
729477
September 24, 2004 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=denstore]Smågnäbb

Jag har inga fördomar. Jag hackar på alla.;)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 343
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL