January 17, 2002
Ni kanske kommer ihåg att jag skrev om att mina båda diskar kraschade för några veckor sedan? Well, en av diskarna betedde sig bara lite konstigt, den andra bara totalkraschade. Jag hade tills idag lite hopp kvar om den som inte kraschade "ordentligt".
Kopplade in den och ser att den hittas i windows, partitionerar och formaterar HELT utan problem. Jag blir såklart jätteglad...
Börjar dra över saker till disken medans jag far iväg på toa, då jag kommer tillbaka och far genom dörröppningen så händer det... Det börjar tjuta så så jag blir tvungen att hålla för öronen, sen ett diskrett "klirrrrrrrrk" och sedan tystnad...
Säckade bara ihop och satt och stirrade ner på tröskeln i en minut, sen gick jag och la mig i 3 timmar fram tills nu.
Livet är inte rättvist, det går ut på att bygga upp dina förhoppningar så mycket att du kan falla en låååååååååång bit så det får skratta åt dig i sina tråkiga stunder.
Jag tror det blir säkrare att hålla 50 kineser fågna i källaren och låta dem memorisera ettor och nollor och agera disk, jag tror inte prestandaskillnaden blir för stor...
June 3, 2001
macrus wrote: Och hur fan lyckas du krascha 2st på en vecka. 🙄
Det har jag med gjort. 🙁
Plus en skärm och en brännare.
*Klappar CoLiC på huvet* [Image Can Not Be Found]
Edit: Vid 2 tillfällen har jag råkat ta bort alla spel och alla bilder som jag har knäppt.
Då blir man lite småsur.
October 22, 2002
Xuestor wrote: [quote=Krqagyzzz]Egenhändigt tagna bilder som försvinner är bland det tråkigaste som finns.. går lixom inte att ordna igen..
Dom har man ju ffs minst dubbla kopior på...
Instämmer, fast om man har de så kan man ju faktiskt ha oturen som Colic att 2 diskar går sönder och att man har dom på just dom 2 diskarna.
Grämer mig fortfarande att mitt specialarbete från gymnasiet försvann vid en krasch...
June 18, 2001
fisken wrote: [quote=Xuestor][quote=Krqagyzzz]Egenhändigt tagna bilder som försvinner är bland det tråkigaste som finns.. går lixom inte att ordna igen..
Dom har man ju ffs minst dubbla kopior på...
Instämmer, fast om man har de så kan man ju faktiskt ha oturen som Colic att 2 diskar går sönder och att man har dom på just dom 2 diskarna.
Grämer mig fortfarande att mitt specialarbete från gymnasiet försvann vid en krasch...
Det gjorde mitt med. Jag bara slog en signal till skolan och fick en kopia hemskickad.
April 7, 2003
Om du kan, kolla vad SMART visar för värden på disken.
Speedfan har stöd för SMART. så kolla det om det är möjligt 😉
Använder själv en IBM desktar, gjord i juni 2001, men är helt frisk (visar 100% fitness i smart), ändå "problemet" med den är att den är så jäkla högljud 😉
November 18, 2003
macrus wrote: [quote=Snowman89]har lyckats krascha 3st ibm 60gb aldeles före lan skit kul
Samtidigt? 🙄
nej då, först krascha en skickade in den fick en ny sen kraschade den så skickade ja in o så höll de på tills ja fick en 120gxp eller va dom hette o då började den funka som den skulle 😀
1 Guest(s)