May 10, 2002
Igår kände jag näsan täpptes till och redan första droppen snor som rann ner från snoken visste jag att jag skulle ligga i sängen ett par dagar.
Men istället för att legat halvdöd som vanligt så har jag kämpat emot och nu käkar jag tre olika piller(febernedsättande, hostdämpande, mot halsont), nässpray och hostmedicin.
Fast jag ska inte käka dom där host-pillrena för det stog på kartongen att i sällsynta fall ge upphov till intensiva buk/bröstsmärtor. Och gissa vad som hände strax efter det pillret slank ner för strupen. Aja, under ett par timmar så känner jag mig faktiskt pigg, ingen dunkande huvudvärk och varken snorig eller hes så det fungerar.
Kan det ge någon backfire att ta så mycket olika? Jag tar under max-doseringen/dygn per medicin. Det är bara så jäkla mycket olika.
Jag vill vara frisk så jag kan gå på skolan imorrn, än hur töntigt det låter.
July 14, 2003
Nja, alltså på vissa läkemedel står det att man inte bör ta det och det pillret samtidigt som man käkar just det läkemedlet...Men om det inte står något om det på något av dina piller är det nog helt lugnt... Och varför bli frisk för att gå i skolan? Jag kämpade hela tiden för att bli sjuk så man kunde vara hemma 😀
December 5, 2002
Jag började känna mig lite uppskavd i halsen i söndags, och nu är jag för sjuk för att både träna och gå till skolan...
Käkar lite panodil och vitamin-tabletter samt dricker och äter mycket och hoppas på det bästa.
Men jag tror inte att det går över fortare av massa piller, däremot slipper man ju känna sig så kass.
May 10, 2002
optimuz wrote: Nja, alltså på vissa läkemedel står det att man inte bör ta det och det pillret samtidigt som man käkar just det läkemedlet...Men om det inte står något om det på något av dina piller är det nog helt lugnt... Och varför bli frisk för att gå i skolan? Jag kämpade hela tiden för att bli sjuk så man kunde vara hemma 😀
Jag har gjort så också sen.. alltid. Men nu har jag en kurs jag tycker är skoj och jag har bara två dagar varje vecka och missar jag imorrn så måste jag vänta tills på onsdag igen för att egentligen göra något. Inte så glamoröst som det låter att bara ligga hemma hela dagarna
May 10, 2002
obelix wrote: [quote=abishai] Fast jag ska inte käka dom där host-pillrena för det stog på kartongen att i sällsynta fall ge upphov till intensiva buk/bröstsmärtor.
En riktig karl läser inte bipacksedeln om olika biverkningar... 😎 😛
Tror du inte jag vet det? :arg:
..det var mamsen som läste det åt mig för det var hon som gav mig det :rollsmile:
1 Guest(s)