Konstiga lärare ni haft genom åren?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Konstiga lärare ni haft genom åren?
Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 20, 2004 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Majoriteten av medlemmarna här på forumet är ju runt 17-20års åldern, och då borde ni också träffat på en massa konstiga lärare genom åren som ni kanske kan berätta något kul om 🙂

Well, den konstigaste/mest idiotiska läraren jag har haft var en musiklärare vi hade för ca 2år sedan. Han drack kafft jämt innan lektionerna och kom typ en halvtimme försent, och ifall t.ex en gitarrsträng gick av så sa han att han skulle åka och köpa en ny, han brukade säga att det skulle ta högst 15 minuter. Vi väntar hela lektionen som är 3 timmar lång men inte fan dyker han upp wink Sen brukar han tjöta om att han har hand om mentalpatienter också, så ifall han får ett telefonsamtal så måste han skynda sig som fan annars kan hans "patient" gå och hänga sig eller hoppa ut framför X-2000 laugh
Sen käkade han på Macdonals typ 3 gånger om dagen 🙄

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
549223
February 20, 2004 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Konstigaste hmm...

Måste vara min nuvarande matte/fysiklärare, han leker på de flesta lektioner (fysik iaf) självklart har han en R/C bil 🙂 plus att hans förklaringar på tavlan är i total oordning

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
549226
February 20, 2004 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi har en lärare nu som är så skön.
Matte/Fysik lärare från Luleå, Olle heter han.
Går omkring barfota och har kunnat 7000 decimler på PI.
Nu kan han bara 2000 ungefär.

Men han är nog en av de bästa lärarna jag har haft.
Iofs, på min skola är alla lärare kanon, alla har humor och så.

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
549228
February 20, 2004 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Våran musiklärare i lågstadiet var helt störd. Skit kul var det iaf då vi drog henne på nerverna så hon började slänga pärmar och grina. Kommer ihåg en gång då ingen uppförde sig så skulle hon läsa bok, antar att hon ville tråka ut oss, men alla började garva som fan (hon läste fult och boken var helt cp) sen slängde hon boken i golvet och började grina.
Dessutom hette hon Hård i efternamn, så när hon gifte sig med sin man Sten så blev hans namn Sten Hård.

Extatic
Member
Medlem
549231
February 20, 2004 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kom på en till lärare som kanske inte var så underlig men hon klädde sig däremot väldigt konstigt. Det såg ut som en stor grön gardin som hon hade på sig precis varje dag laugh laugh

Hon var ganska kraftig om man säger så wink

Marron
Member
Medlem
549233
February 20, 2004 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Btw, snygg avatar Extatic 😉

Extatic
Member
Medlem
549237
February 20, 2004 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

ruski2 wrote: Våran musiklärare i lågstadiet var helt störd. Skit kul var det iaf då vi drog henne på nerverna så hon började slänga pärmar och grina. Kommer ihåg en gång då ingen uppförde sig så skulle hon läsa bok, antar att hon ville tråka ut oss, men alla började garva som fan (hon läste fult och boken var helt cp) sen slängde hon boken i golvet och började grina.
Dessutom hette hon Hård i efternamn, så när hon gifte sig med sin man Sten så blev hans namn Sten Hård.

haha fatta att jag garva när jag läste laugh haha Sten Hård, det kanske vore nåt 🙄

Extatic
Member
Medlem
549240
February 20, 2004 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Marron wrote: Btw, snygg avatar Extatic 😉

*fniss* embarassed Jag vet wink

Marron
Member
Medlem
549241
February 20, 2004 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=ruski2]Våran musiklärare i lågstadiet var helt störd. Skit kul var det iaf då vi drog henne på nerverna så hon började slänga pärmar och grina. Kommer ihåg en gång då ingen uppförde sig så skulle hon läsa bok, antar att hon ville tråka ut oss, men alla började garva som fan (hon läste fult och boken var helt cp) sen slängde hon boken i golvet och började grina.

haha fatta att jag garva när jag läste laugh haha Sten Hård, det kanske vore nåt 🙄

En i vår klass heter Ahl i efternamn.. tur de inte döpte henne till Ann. laugh

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
549245
February 20, 2004 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

ruski2 wrote: Dessutom hette hon Hård i efternamn, så när hon gifte sig med sin man Sten så blev hans namn Sten Hård.

Sen när fick män ärva sina fruars efternamn?

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
549246
February 20, 2004 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: Majoriteten av medlemmarna här på forumet är ju runt 17-20års åldern, och då borde ni också träffat på en massa konstiga lärare genom åren som ni kanske kan berätta något kul om 🙂

Well, den konstigaste/mest idiotiska läraren jag har haft var en musiklärare vi hade för ca 2år sedan. Han drack kafft jämt innan lektionerna och kom typ en halvtimme försent, och ifall t.ex en gitarrsträng gick av så sa han att han skulle åka och köpa en ny, han brukade säga att det skulle ta högst 15 minuter. Vi väntar hela lektionen som är 3 timmar lång men inte fan dyker han upp wink Sen brukar han tjöta om att han har hand om mentalpatienter också, så ifall han får ett telefonsamtal så måste han skynda sig som fan annars kan hans "patient" gå och hänga sig eller hoppa ut framför X-2000 laugh

Hahaha! Bengan kommer man allt ihåg! laughlaughlaugh

Annars har man ju min favorit i lågstadiet. 😉
Ros-Marie laugh
Hon var partisk, och gick alltid till tjejerna som räckte upp händerna, och bestraffade killarna. 😀

Marron
Member
Medlem
549247
February 20, 2004 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: [quote=ruski2]Dessutom hette hon Hård i efternamn, så när hon gifte sig med sin man Sten så blev hans namn Sten Hård.

det gör man väl som man vill nu för tiden.. vet inte sen när men, det var nog ett tag sen

Extatic
Member
Medlem
549250
February 20, 2004 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

m00pid00 wrote: [quote=Extatic]Majoriteten av medlemmarna här på forumet är ju runt 17-20års åldern, och då borde ni också träffat på en massa konstiga lärare genom åren som ni kanske kan berätta något kul om 🙂

Ros-Marie laugh
Hon var partisk, och gick alltid till tjejerna som räckte upp händerna, och bestraffade killarna. 😀

haha var det inte hon som gav en fet strut-glass till sin favvounge och mini-pinnar till alla andra? laugh

BTW min gamla lärare i mellanstadiet, Lillemor 🙄 Hon var lite smått störd, vi gick henne tydligen på nerverna hon var borta i ett halvår och blev utbränd eller nåt :bgrin:

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
549253
February 20, 2004 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: [quote=ruski2]Dessutom hette hon Hård i efternamn, så när hon gifte sig med sin man Sten så blev hans namn Sten Hård.

Fan vet jag, men hon hette iaf Hård i efternamn och var gift med en man som hette Sten.

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
549259
February 20, 2004 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=m00pid00][quote=Extatic]Majoriteten av medlemmarna här på forumet är ju runt 17-20års åldern, och då borde ni också träffat på en massa konstiga lärare genom åren som ni kanske kan berätta något kul om 🙂

Ros-Marie laugh

haha var det inte hon som gav en fet strut-glass till sin favvounge och mini-pinnar till alla andra? laugh

BTW min gamla lärare i mellanstadiet, Lillemor 🙄 Hon var lite smått störd, vi gick henne tydligen på nerverna hon var borta i ett halvår och blev utbränd eller nåt :bgrin:

Might have been. laugh

Tack för ett gott skratt Extatic! laugh

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
549262
February 20, 2004 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

läraren ja hade i sexualkunskap isf. Han sa att om vi nån gång ville ha analsex med våra blivande flickvänner, så skulle vi först köra upp en morot i röven på oss själva, för att känna hur det kändes :S

Marron
Member
Medlem
549264
February 20, 2004 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Xuestor wrote: läraren ja hade i sexualkunskap isf. Han sa att om vi nån gång ville ha analsex med våra blivande flickvänner, så skulle vi först köra upp en morot i röven på oss själva, för att känna hur det kändes :S

Ja, han var lite speciell 😛

Extatic
Member
Medlem
549267
February 20, 2004 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

min kusin berättade om en gammal ragata till lärare, vars första ord till deras klass var: GÖR NI NÅGOT BUS SÅ STRIMLAR JAG ER! laugh

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
549273
February 20, 2004 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi lyckades bränna ut våran spanska lärare riktigt rejält så hon va borta typ ett år från skolan 🙂 Sen helt plötsligt försvann våran musiklärare mitt i terminen och skolan sa att de var av utbrändhet men det framkom sen att han hade våldtagit sin tjejs barn och de hade även stått i tidningen.. Ruskigt 😛

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
549278
February 20, 2004 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Marron wrote: Vi har en lärare nu som är så skön.
Matte/Fysik lärare från Luleå, Olle heter han.
Går omkring barfota och har kunnat 7000 decimler på PI.
Nu kan han bara 2000 ungefär.

När han gick runt i korridorerna fick han ofta kommentarer som: "Tja Olle, skaffa ett liv." och "Olle, min vän, liv - skaffa dig ett."
Right? 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 54
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL