November 26, 2002
min gamla musiklärare är också grym.
han är alltid jättetrevlig, skämtar aldrig, och man lär sig abslout ingenting, men han är fortfarande den mest respekterade läraren på skolan.
musiksalen är nog det enda klassrummet med heltäckningsmatta.
han är dessutom grymt politiskt inkorrekt, tur att vi inte hade några tjejer i våran grupp, för då hade vi missat en hel del kul skämt =)
July 11, 2002
tjaa.
Under högstadieperioden så hade jag en väldigt konstig lärare, kunde i princip ingenting (trotts att hon var behörig) så jag kunde stolt ifråggasätta henne och fick till 90% rätt. Detta kändes underbart 🙂
Testade o göra med min Samhällskunskapslärare i gymnasiet, blev knäckt direkt :snurr:
Så det är stor skillnad mellan gymnasie/högstadielärare som är ett par "n00bs"
November 9, 2003
En vikarie berättade att han hade haft en NO lärare som ville bli "renad" eller nåt. Han drack i alla fall bara destillerat vatten och åt bara grönsaker. Han ville också ha bort "alla" muskler så att han kunde bygga upp nya fräsha. Det tog honom en halvtimma att komma ur sängen då han behövde värma upp varje muskel har jag för mig.
February 7, 2003
Min nuvarande Lärare i kemi, fysik och biologi är konstig rent ut sagt. T.ex. idag när vi hade prov så satte han igång en film om skidåkning även fast vi hade kort om tid. Sen så när han delat ut proven så tar han fram lite saker som han kan leka med så att man måste sitta och titta på vad han gör. Skit störande.
October 1, 2002
Vår idrottslärare "Bosse", som vi hade första och andra året i gymnasiet. Denna gubbe var riktigt störd. Det var alltid kollektiv bestraffning så fort något hade hänt. Han visade tydligt vad han ansåg om tjejerna också, då han brukade dela in oss i fotbolls/bandylag;
"Jaha, ni som är bra ställer er här, och tjejerna ställer sig där."
Berättade om denna lärare för min storasyster. Hon fick sig ett redigt skratt då hon, som gått på samma gymnasie ungefär 5 år tidigare, också hade haft "Bosse" som idrottslärare.
Tydligen hade denne även gjort bort sig inför klassen på studenternas avslutningsfest fick jag berättat för mig av min syster.
Idrottsläraren hade på fyllan berättat för killarna om varför han så ofta under lektionstid försvann in på toan;
"Ni vet, de där lättklädda jäntorna som skuttar omkring får igång mig" hade han lyckats kläckt ur sig.
Vältänkt! :bgrin:
January 28, 2003
hum, konstiga lärare har jag haft väldigt gott om...
Numero uno: Hjördis.. Heeelt störd... Gammal unterführer i TSSS (Tyskalärarnas Samfund; Sverige Sektionen)
Det såg ut som om hon försökte flyga ner hon skrev på tavlan, allt gäddhäng som fladdrade, sedan hade hon FLINT mitt på huvet.. fint när hon satt vid katedern och lutade sig lätt framåt.. :spy:
Hennes klädsel bestod av lila kjol, lila åt helvete för tight tröja och en lila "läder"kavaj. En av de värsta sakerna hon tvingade oss att göra var att ha 30 starka verb i läxa till dagen efter, detta var i sjuan när vi knappt visste vad starka verb var.. på läxförhöret skulle man ha 90 rätt av 90 möjliga (3 former på varje verb..)
Nr. 2: Bödil
Hette egentligen Bodil, men det blev Bödil av någon anledning.. Fick magkatarr efter 2 månader, fråga mig inte varför 🙄
Nr. 3: Lotta
Ja.. vad ska man säga.
LABIL minst sagt, kastade en hel trave skrivhäften i famnen på mig då jag råkade säga något olämpligt, när en tjej kommenterade det så fick hon ta emot några också..
Nr. 4: Torsten
Excel-lärare... jävla skitkurs alltså, kunde redan allt, men det kunde inte han :bgrin:
var rätt kul när han skulle ge mig råd vad jag skulle köpa för dator :D/
"Ja, ddr-minnen ska du ha" *congratulations, tralala lalala lala*
"Dual ddr ger ingen extra prestanda, det räcker med 256mb ram"
"Ta ett GeForce 4, dom är klart vassaste grafikkorten"
Detta var i mitten på december förra året 😀
snacka om att han inte hade koll på nånting 😕
men det var kul att lyssna på honom, jävla ful dialekt hade han..
"Ja, så går du in i biÅÅÅsen"
skabb hade han också, gick alltid runt och kliade sig som satan..
Om man frågade honom om hjälp så satte han sig vid datorn, provade tre gånger, fungerade det inte, provade en gång till och då lyckades han, så klämmer han ur sig "Ja, nu såg du hur jag gjorde"
iofs kunde man det redan, men fan va kul det var att kolla på honom när han klickade runt som en galning och inte klarade av det 😛
sen har jag haft en bunke skumma lärare, mer eller mindre roliga, men dessa har utmärkt sig mest
December 3, 2003
Vi har en musiklärare som sitter och drar skämt hela lektionerna (t ex vad är det som är brunt, har svans och hoppar i träna? humm, kan det vara en neger? den typen av "skämt" är han expert på...) dessutom har han laddat ner alla låtar vi sjunger från nått p2p program...
Sen har vi en gympalärare som har två prickar för att han varit lite för "närgången" på vissa tjejer 😡 Dessutom är han aldrig med på nått vi gör, t ex om vi ska springa en jättekompliserad hinderbana så visar han inte ens hur man ska göra, han säger bara DU DÄR!, visa hur man gör!
November 29, 2001
Alla som gått på Svanes högstadieskola i Lund har säkert hört talas om Ingar Björnfot.
Riktig klassiker som jobbat där sedan sent 70-tal.
Hennes specialitet var att gråta.
Hon grät när jag lämnade in en stickad mössa för sent. Hon grät när vi bytte radiokanal när de spelade hennes favoritdansbandslåt. Hon grät när klassen var för högljudd. Hon grät när folk kom för sent. Hon grät när folk struntade i hemuppgifterna. osv.
July 8, 2003
Gymnasiet:
1. Hansch (Hans) men han kunde inte snacka rätt. Med sch istället för s hela tiden. Han var stenhård första terminen, en gubbe man hade absolut respekt för. Sen andra terminen var han hur snäll som helst för han visste att ingen av hos vågade göra något. =)
Hans bästa citat:
"Vi ska göra papper. Man tar lite papper och lägger det i vatten, sen löser man upp det tills det blir en deg och stoppar degen i pappersformar."
Man tar papper?
2. GTI-läppen
Kommer inte ihåg hennes namn. Men det var jääätäää ruligt! Träääää! (tre). Hon talade med någon kostig dialekt. Hade askul på hennes lektioner. Hon såg ut som fan själv också. =)
Högskolan:
1. Mikael, grabben kan precis allt som språkhistoria, allt! Dock är han den sämsta lärare någonsin. Kan inget om hur man lär ut alls.
Han brukar ofta säga "Hmmm...." och stå och tänka i 2 minuter. Detta händer minst 10 ggr under 1,5 timmar.... Suck...
July 8, 2003
pompougnac wrote: men jag är den enda som haft porrskådis som lärare eller? 🙄
Vad jag vet om mina lärare så, ja.
Hade en assnygg! Lärarinna dock i gymnasiet, psykologilärarinna. Hon var inte utbildad lärare men hon visste hur man lärde ut. Var ett nöje att gå på hennes lektioner. Man kunde bara sitta och dreggla. =)
January 20, 2003
caged wrote: [quote=pompougnac]men jag är den enda som haft porrskådis som lärare eller? 🙄
Vad jag vet om mina lärare så, ja.
Hade en assnygg! Lärarinna dock i gymnasiet, psykologilärarinna. Hon var inte utbildad lärare men hon visste hur man lärde ut. Var ett nöje att gå på hennes lektioner. Man kunde bara sitta och dreggla. =)
älskar såna lärare... då blir lektionerna någonting helt annat...
September 28, 2003
Extatic wrote: [quote=pompougnac]men jag är den enda som haft porrskådis som lärare eller? 🙄
Var det han som är med i Ridskolan eller?
😀 nu till mej har en matte lärare som jag tror starkt är en pundare ha kommer alltid försent han luktar nån skum rök 🙄 jag tror han röker holk det tar typ fyra minuter för han att svara på en fråga också 😕
2 Guest(s)