February 3, 2004
Helu
Satt och funderade härom dan på konstigheter jag själv gör, nån timma
senare var det dags för en snabbdusch, skulle tvätta av håret då jag hade
bråttom iväg.. Iallafall, då kommer jag på mig själv,
1) Blöter håret
2) I med schampo
3) Lägger slangen på golvet för att massera in
4) Innan jag skall skölja bort det, tvättar jag bort schampot på
händerna INNAN jag börjar tvätta bort det jag har i håret?
Vaför är det såhär? Är inte det jävligt korkat? Spelar lixom egentligen
ingen roll?
Aja.. state your opinion.
December 25, 2000
1. Torka mig på handuken
2.1 Stäng av vattnet
2. Tvätta ur balsam ur håret
3. Tvätta mig med dushtvål medan balsam verkar
4. Sätta balsam i håret
5. Tvätta bort shampot
6. Sätta shampo i håret
7. Blöta mig och håret
8. Sätta på vattnet
Minns att detta är en upphovsrättskyddad text som inte får kopieras under några omständigheter. Intresseklubben får dock ta anteckningar.
February 3, 2004
ViU wrote: 1. Torka mig på handuken
2.1 Stäng av vattnet
4. Sätta balsam i håret
5. Tvätta bort shampot
6. Sätta shampo i håret
7. Blöta mig och håret
8. Sätta på vattnetMinns att detta är en upphovsrättskyddad text som inte får kopieras under några omständigheter. Intresseklubben får dock ta anteckningar.
Piskar ni inte er med.. sånna, fiska? risblad? nej vafan heter? Sen in i
saunan 🙂
Opensource für alle!
November 26, 2002
kfo wrote: [quote=ViU]1. Torka mig på handuken
2.1 Stäng av vattnet
4. Sätta balsam i håret
5. Tvätta bort shampot
6. Sätta shampo i håret
7. Blöta mig och håret
8. Sätta på vattnetMinns att detta är en upphovsrättskyddad text som inte får kopieras under några omständigheter. Intresseklubben får dock ta anteckningar.
Piskar ni inte er med.. sånna, fiska? risblad? nej vafan heter? Sen in i
saunan 🙂
Opensource für alle!
Björkris! Först doppar du riset i en hink med vatten (sjövatten om möjligt) sen lägger du riset på bastustenarna en kort stund, sen piskar du dig.
December 3, 2004
Är ju bevisat att de flesta människor klarar av smuts en kortare stund på händerna men att det stör otroligt om man har eller "tror" att händerna är smutsiga, man blir irriterad.
Jag är precis som du, tvättar händerna innan jag tvättar ur håret, samma sak med duschcreme och balsam också.
En ganska rolig historia är min lillebror, han var så fanatisk och blev helt galen av smutsiga händer när han var liten, morsan berättade att oftast när han ramlade eller något så drog han bort händerna eftersom han inte ville smutsa ner dom, utan tog smällen med ansikte/magen/bröstet/ryggen istället 😀
Har märkt på senare år (är 22) att te.x om jag mekar med bilen så tvättar jag händerna hela tiden, kanske 2-3ggr/timma, bara för att det känns irriterande och störande att ha smutsiga händer 😉
Sjukt ändå, vi använder dom ju till allt, utan dom skulle vi vara som fiskar 🙂
Sen är det även så att de flesta människorna börjar tvätta uppifrån och ner, vilket igentligen är dumt, en bil tvättas oftast nerifrån och upp, eftersom den grovaste smutsen oftast finns nere, så ska man börja där, om du börjar med överdelen på en bil så kommer överdelen att bli "renare" än underdelen då underdelen har mer konsenctrerat med smuts.
May 19, 2003
Gör inte exakt enligt din beskrivning, men antar att du är uteefter det där med att skölja händerna innan man duschar ur schampot.
Ja, jag sköljer händerna innan jag tar tag i ducshhandtaget.. vet inte riktigt varför, men är väl nåt undermedvetet så man inte får lödder på duschhandtaget. 😉
April 25, 2005
NES_Boy wrote: Har inte ni "hängare" för duschen så att det bara är att låta den sitta där uppe? Skulle nog aldrig klara mig utan en sån :-k
SJälv så tycker jag att det är ganska gött att hålla munstycket i handen när man sköljer ur håret.
Ja, jag sköljer av mig skummet på händerna innan jag gör det i håret.
June 28, 2001
ForEvo wrote:
Sen är det även så att de flesta människorna börjar tvätta uppifrån och ner, vilket igentligen är dumt, en bil tvättas oftast nerifrån och upp, eftersom den grovaste smutsen oftast finns nere, så ska man börja där, om du börjar med överdelen på en bil så kommer överdelen att bli "renare" än underdelen då underdelen har mer konsenctrerat med smuts.
Varum, man tvättar ju bilen uppifrån ner för att smutsen ska rinna av, börjar man nere så drar man ju upp all smuts.
Så ska man ha rikligt med vatten o skum i svampen för att undvika sandrepor.
1 Guest(s)