May 1, 2005
Hmm, såg detta på nätet. Tror ni ett sånt parti verkligen kan komma med i valet? :p
https://www.piratpartiet.se/de.....dered=true
Det är förresten inte meningen att göra någon som helst reklam för sidan, tyckte bara det var ett litet udda parti.
August 21, 2001
Jag tror faktiskt att detta "parti" kommer få en hel del röster. Mängder av folk vet inte vad de ska rösta på. Ser politiker från höger o vänster som samma skit allihopa. Ett Piratparti kommer nog få en hel del röster i ren protest mot alla andra.
Bara lyssna på namnet 🙂 Visst klingar det skönt "piratpartiet"..
jämför det med folkpartiet eller moderaterna.
Symbolen? Givetvis en dödskalle 🙂
Mängder av folk röstar inte på det politiskt riktiga.. de röstar på det individuellt riktigta.. röstar av egoistiska själ.
Om något parti går ut och säger att de ska ta bort kassetavgiften så är jag säker på att de kommer vinna tusentals röster på det.
Här kommer piratpartiet och säger att de ska avskaffa allt vad upphovsrätt innebär. Svish boom bang. 4000 röster på 23 timmar.
Nu har de börjat synas i aftonbladet. 67% av 10000 röster säger sig kunna tänka sig rösta på dessa. Jämför med FI. Vad hade dem som mest? 30%? 10%?
Jag säger inte att det är en bra idé... rolig, skrämmande, spännande javisst.. men inte att det är en bra idé.
Det kommer bli ett spännande år iår.
August 2, 2001
Skrev på listan men tveksamt om jag tänker rösta på dom. Kan hända att 1 miljon svenskar fildelar men det betyder nog inte att dom vill rösta på nåt obskyrt parti som endast tar ställning i den frågan. Men om dom ställer upp riksdagsvalet kommer dom nog fixa ett nytt lite mer seriöst partiprogram. Lyssna bara på det här tex. 😛
Thomas Bodström får en alldeles egen avdelning i partiprogrammet. Eftersom han visat sig såpass farlig för personlig integritet så är det en del av Piratpartiets program att han inte ska få något nytt allmänt uppdrag, annat än att sälja korv utanför riksdagshuset. Det senare motiverar vi med att på den platsen kan han åtminstone inte göra någon skada.
August 21, 2001
macrus wrote: [quote=Garfzez]Nu har de börjat synas i aftonbladet. 67% av 10000 röster säger sig kunna tänka sig rösta på dessa.
Ja, men du måste inse hur många det är under 18 som röstat på aftonbladet's hemsida.
förvisso, men det var det även på F! omröstning ju 🙂 Visserligen gick det ju inte så bra för dem.. men ändå.
Det finns ändå ett intresse.
September 3, 2001
det här kan bara leda till något bra. Äntligen kommer det att börja diskuteras i media i större utsträckning. Det enda man sett hittills är ju om folk som blivit straffade, och små insändare då och då som nämner det.
Om dom lyckas hålla sig seriösa så är det mkt möjligt att dom lyckas göra något utav det hela. Åtminstone öppna ögonen för ämnet om inte annat.
Såg att dom ska börja ta fram argument i forumen senare. Det är ju möjligt att dom ser att t.ex. många vill ha kvar upphovsrätten men vill ha laglig fildelning.
Eller att de flesta egentligen vill ha kvar patent osv. När det hela börjar rulla på så kanske dom skärper sig 😉
Dom har definitivt min röst iaf. Vad chockande det skulle bli för omvärlden 😀
Ungefär som när brasilien tillät piratkopiering som straff mot USA för nånting dom hade gjort...
3 Guest(s)