June 17, 2002
bilar vilket j****a s*it !
Är en fd. stolt innehavare av en vw Lupo....bilen är superbra...när den väl fungerar....har börjat strula med motorn, går inte på alla cylindrar har haft den inne på lagning 2 ggr för samma fel och igår var de helt övertygade om att den skulle fungera....men efter ca. 3 mil så blir det samma fel igen......kul att köpa en bil för 110k som börjar strula efter 2000 mil.
vad skall man göra...
1. ge nycklarna till ett par pundare så de får kvadda bilen så man får en ny eller likvärdig bil på försäkringen....
2. hota de inkompetenta fjortismekanikerna på verkstan med en molotovcoktail.....
3. eller något annat....kom med förslag !!
October 7, 2002
scoredevil wrote: bilar vilket j****a s*it !
Är en fd. stolt innehavare av en vw Lupo....bilen är superbra...när den väl fungerar....har börjat strula med motorn, går inte på alla cylindrar har haft den inne på lagning 2 ggr för samma fel och igår var de helt övertygade om att den skulle fungera....men efter ca. 3 mil så blir det samma fel igen......kul att köpa en bil för 110k som börjar strula efter 2000 mil.
vad skall man göra...
1. ge nycklarna till ett par pundare så de får kvadda bilen så man får en ny eller likvärdig bil på försäkringen....
2. hota de inkompetenta fjortismekanikerna på verkstan med en molotovcoktail.....
3. eller något annat....kom med förslag !!
Köpa en billigare bil! Så mycket strul har jag inte ens haft med min Volvo 740! Visserligen har den varit på verkstad då och då, men förutom bromsarna så är det nog inte något som varit riktigt dyrt. Dessutom blir man inte lika förvånad över att allt inte fungerar perfekt... 😉
June 17, 2002
Köp en Ferrari F50...=) Där snackar vi MOTOR kraft...=) o fin bil...
Visserligen finns det bara 498 st i hela världen o så går den lös på 4 500 000 kr..=)
Men seriöst...
Volvo 740 e väl billig o bra... eller?? Det e billiga reservdelar så...=)
Styla den lite så blir den SNYGG oxå...
June 17, 2002
det är en vanlig 1,4 16v.....2001..visst krånglar bilar... men de borde gå att laga....känns lite trist att lämna in bilen för samma fel 3ggr....men visst mekanikerna har det nog inte så lätt när man kommer in och säger att bilen börjar gå dåligt när motorn blir varm....men inte varge gång....elektronik är bra så länge det fungerar...sen är det slut på det roliga 🙄
June 3, 2001
Köp aldrig första årsmodellerna.. dom krångar alltid.
Farsans 3L -00 var inne 4 gånger för att lådan säckade ihop.. den ville inte växla och hålla på.
Sen sålde han den.. då hade den gått 1400 mil.
Nu äger han en -03:a och den funkar hur fint som hälst.
Har iåförsig gått 400 mil änsålänge så allt kan ju hända fortfarande.
Hade en Chrysler Stratus, samma sak med den.. skitbil.. :arg: 👿
April 20, 2002
ThaMole wrote: Köp en Ferrari F50...=) Där snackar vi MOTOR kraft...=) o fin bil...
Visserligen finns det bara 498 st i hela världen o så går den lös på 4 500 000 kr..=)
Med tanke på att man måste ha varit ägare till minst 3 st ferarribilar innan så kan han nog glömma det....:-)
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 3, 2001
Tintin wrote: [quote=ThaMole]Köp en Ferrari F50...=) Där snackar vi MOTOR kraft...=) o fin bil...
Med tanke på att man måste ha varit ägare till minst 3 st ferarribilar innan så kan han nog glömma det....:-)
Köper man en begangnad så slipper man det... 🙄
January 29, 2003
"""hehe suger när grejjer går sönder. Köp en SAAB, de går inte sönder ""
Lyssna till mitt goda råd !!! Köp alldrig SAAB !!!! växellådorna e riktigt dåliga på dem även på de nya SAABARNA. Grannens växellåda rasade efter 3500mil de var en saab 9.3 aero verkligen dålig kvalite !!!
Volvo håller i alla väder specielt 240,740 och 940. Man får slå ihjäl motorerna på dom modelerna 😀 .
När var bilen inne på reparation första gången ?? Borde du inte få ut en ny bil eller utbytt motor när den inte har gått längre än vad den har gjort !! Jag antar att du inte har betalat för 3 reparationer isåfall kan du ju kräva att få pengarna tillbaka eftersom dom inte åtgärdat felet.
May 9, 2001
mrsnoggen wrote: """hehe suger när grejjer går sönder. Köp en SAAB, de går inte sönder ""
Lyssna till mitt goda råd !!! Köp alldrig SAAB !!!! växellådorna e riktigt dåliga på dem även på de nya SAABARNA. Grannens växellåda rasade efter 3500mil de var en saab 9.3 aero verkligen dålig kvalite !!!
Volvo håller i alla väder specielt 240,740 och 940. Man får slå ihjäl motorerna på dom modelerna 😀 .
När var bilen inne på reparation första gången ?? Borde du inte få ut en ny bil eller utbytt motor när den inte har gått längre än vad den har gjort !! Jag antar att du inte har betalat för 3 reparationer isåfall kan du ju kräva att få pengarna tillbaka eftersom dom inte åtgärdat felet.
Min SAAB har nästan gått 28,000 mil och det är inget fel alls på den. Förutom katalysatorn då som jag bytt.
Motorn och växellådan funkar hur bra som helst trots milantalet. Ingen rost är det heller.
Den har körts mycket i norrland vad jag förstått av den tidigare ägaren. Så jag är väldigt nöjd med den.
Besiktade den i torsdags och den fick inga anmräkningar alls. Inte ens en fnuttig 1:a.
Han tyckte den såg väldigt bra ut för att vara 14 år gammal och gått 27,700 mil.
Även avgasutsläppen var mer än godkänt. Det hänger ju på den nya katalysatorn.
November 16, 2002
det va samma fel på min låtsas farsas bil (peugot 305-02) den har oxå fuckat ur med kolvarna och den e inne för andra gången
Det ska va VOLVO 240/740 dom håller fan jämt slutar aldrig att gå och så e dom ju billiga och reservdelarna e inte så dyra dom heller och så kan man ju köpa Oorginal delar mkt billigare på biltema för halva priset av vad orginalen kostar 😀 😀
2 Guest(s)