July 16, 2001
Jag gjorde nog årets stora ekonomiska misstag för några veckor sedan.
Jag var oerhört sugen på att köpa en ny mobil, så jag tralla in i en Vodafonebutik och köpte en Samsung S300M med Vodafone Young Edition abonnemang. Ett impulsköp jag sent kommer att glömma.
I affären betalade jag 1200:- för telefonen och abonnemanget kostar 210:-/månad. I ett år.
Eftersom telefonen var så dyr köpte jag även en försäkring för 35:-/månad.
Det blir totalt 245:-/månaden första året.
Här om dagen fick jag min första räkning och den var chockerande.
506:- låg den på, och jag hade bara ringt i 27 minuter! Vad dom inte nämnt i affären var att alla priser var exkl moms.
Om vi kollar baskostnaden för ett års abonnemang + telefonen blir det 3720:-. (210*12+1200). Plus all samtalstid utöver det, och Vodafone har inte billiga samtalstaxor!
Förutom det suger deras täckning. Det är ofta jag inte har kontakt med deras GSM-nät.
I dag var jag inne på Expert. Där hade dom samma telefon, fast med Djuice 18 månaders abonnemang. Där köpte man telefonen för 1:- och månadskostnaden låg på 99:-.
Alltså betalar man ca 1800:- för 18 månader + samtalstid. Dessutom är deras samtalstaxa oerhört mycket lägre än Vodafones.
Visserligen är det längre bindningstid på Djuice, men fortfarande mycket billigare. Deras GSM-täckning är bättre än Vodafones.
Sammanfattningsvis:
Vodafone vänder sig till ungdomar i deras reklamkampanjer, vilket är fult.
Deras priser är inte alls ungdomsvänliga.
Var smart och gör inga dumma impulsköp som jag!
June 3, 2001
Jag var med om ett riktigt lolbarn när jag var in på Vodafone.
Jag prutade på telefonen och fick ner den 200 spänn efter mycket om å men. 8)
Killen bakom disken visste inte om det gick.
"-Hmm.. ska bara kolla så vi inte får slå igen."
OJ! 200 spänn.. Vodafone går säkert i graven för den summan.
Lolbarn och lolföretag!
Telefonen var inne 5 gånger också innan jag fick en ny. :arg:
October 1, 2003
Gueno wrote: Jag var med om ett riktigt lolbarn när jag var in på Vodafone.
Jag prutade på telefonen och fick ner den 200 spänn efter mycket om å men. 8)
Killen bakom disken visste inte om det gick.
"-Hmm.. ska bara kolla så vi inte får slå igen."
OJ! 200 spänn.. Vodafone går säkert i graven för den summan.
Lolbarn och lolföretag!
Telefonen var inne 5 gånger också innan jag fick en ny. :arg:
Haha, undrar vilken årsomsättning dom har 😛
September 4, 2002
Det är ditt eget fel frallz. Läs alltid vad det är du köper så slipper du överraskningar.
Ang. GSM-täckningen är det absolut inget fel på den. Jag får så gott som full utslag vart jag än är i detta avlånga land.
Annars så har jag inga negativa kommentarer om Vodafone.
October 15, 2002
October 15, 2002
December 24, 2002
Beex wrote: Det är ditt eget fel frallz. Läs alltid vad det är du köper så slipper du överraskningar.
Ang. GSM-täckningen är det absolut inget fel på den. Jag får så gott som full utslag vart jag än är i detta avlånga land.
Annars så har jag inga negativa kommentarer om Vodafone.
ja men ni kanske inte går på samma ställen.. han kanske har oturen att han e på ställer där vodafone har dålig täckning...
men det första va rätt.. att han får skylla sig själv.. LÄS ALLTID vilkoren innan man skriver på nått..
July 9, 2003
Spannen wrote: Komviq kontant ska det vara 🙂
Jag lever på deras bonus.. ringer kanske 1h per år, och tar emot 30h per år. Tankar på med 100kr och får 200kr i bonus 😛
Eller så kan man göra som en kille jag känner som satte ut lite billiga saker på annons och sen ringde telefonen som attans.... han pratade strunt en stund och håvade in en fet bonus sedan... 🙂
1 Guest(s)