May 17, 2002
snyde wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=snyde]Hmm, visste inte att det var Storebro som levererade Stridsbåt 90. Kanske tar och köper en och invaderar Ryssland med, det har ju varit lite för lite sådant sen 1809...
om du ska åka över så behöver du en navigatör och en maskinist, jag anmäler mig direkt ;).
Gut, Soldat! 🙂
När börjar vi? Måste ju skaffa vapen också.
först så tycker jag att vi behöver ett par till för att klara en överfart, sedan så behöver vi cash för att köpa båten. Vapen? nee, om vi skaffar vapen så måste vi bara göra vapenvård, det ärbättre vi kör med vattenbalonger och gummiband.
June 28, 2001
snyde wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=snyde]Hmm, visste inte att det var Storebro som levererade Stridsbåt 90. Kanske tar och köper en och invaderar Ryssland med, det har ju varit lite för lite sådant sen 1809...
om du ska åka över så behöver du en navigatör och en maskinist, jag anmäler mig direkt ;).
Gut, Soldat! 🙂
När börjar vi? Måste ju skaffa vapen också.
kan jag ta hand om den kvinliga gymansteliten som vi tar som gisslan ?
May 17, 2002
Pojo wrote: För privatpersoner, allt som finns får köpas av privatpersoner med undantag såsom kärnvapen och liknande det gäller bara att ha pengarna.
sant, jag menade bara att jag blev förvånad att de hade en produktionsserie som riktade sig även till privatpersoner.
December 11, 2002
Annars är det väl inget fel på hydrolift båtarna?
http://www.hydrolift.com/
January 5, 2002
Mind wrote: kan jag ta hand om den kvinliga gymansteliten som vi tar som gisslan ?
Vi går efter rang. Eftersom jag är upphovsman till idén har jag högst rang och går därför först. Däremot är jag övertygad om att vi hittar tillräckligt många för att ni ska få varsin oanvänd ändå. :p
May 17, 2002
snyde wrote: [quote=Mind]kan jag ta hand om den kvinliga gymansteliten som vi tar som gisslan ?
Vi går efter rang. Eftersom jag är upphovsman till idén har jag högst rang och går därför först. Däremot är jag övertygad om att vi hittar tillräckligt många för att ni ska få varsin oanvänd ändå. :p
vad är din militära rang Snyde? Mind är bara en vilsen civilist så 😛
May 17, 2002
snyde wrote: Ingen aning, jag ska mönstra först i vår och rycka in tidigast jan 06, men vafan, jag kan vara Generalfältmarskalk precis som Rommel 🙂
Edit: Som det ser ut nu tänker jag försöka bli åtminstone plutonbefäl, vadfan blir det för grad efter lumpen? 😀
du borde la bli sergant eller nått. snart ser arny denna tråd och då får du vet exakt ;).
January 5, 2002
Hehe, på så sätt.
Min lumparperiod är helt åt helvete, jag är 87:a men tar studenten redan i vår, alltså ett år för tidigt (började skolan ett år tidigare och slutar således även ett år tidigare). Samtidigt vill jag göra lumpen. Detta gör det hela ganska omständligt, jag får rycka in först i jan 06, men det är bara om jag väljer en 15mån-tjänst, och det är fem månader för mycket för min smak 🙂
Hur är det med att avbryta högskolestudier? Alltså, att plugga två terminer, göra lumpen och sen göra resten?
May 17, 2002
snyde wrote: Hehe, på så sätt.
Min lumparperiod är helt åt h*****e, jag är 87:a men tar studenten redan i vår, alltså ett år för tidigt. Samtidigt vill jag göra lumpen. Detta gör det hela ganska omständligt, jag får rycka in först i jan 06, men det är bara om jag väljer en 15mån-tjänst, och det är fem månader för mycket för min smak 🙂
Hur är det med att avbryta högskolestudier? Alltså, att plugga två terminer, göra lumpen och sen göra resten?
det fungerar perfekt, du får behålla din plats. bara att kriga på (självklart som båtchef på en 90-båt)
November 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=snyde]Ingen aning, jag ska mönstra först i vår och rycka in tidigast jan 06, men vafan, jag kan vara Generalfältmarskalk precis som Rommel 🙂
Edit: Som det ser ut nu tänker jag försöka bli åtminstone plutonbefäl, vadfan blir det för grad efter lumpen? 😀
du borde la bli sergant eller nått. snart ser Arny denna tråd och då får du vet exakt ;).
Om du rycker in i januari och gör din värnplikt inom armén ligger du inne i femton månader och blir värnpliktig fänrik efter muck.
November 5, 2001
snyde wrote: Det är ju utmärkt. Frågan är vad som är mest lockande, båtchef eller vagnchef i en PANZER 😉
Inget är särskilt lockande tycker jag. Givetvis är båda tjänsterna civilt meriterande och vill du bli jaktpilot ska du satsa på vagnchef 122. Anser däremot att det finns bättre tjänster om man vill ligga inne i femton månader. Satsa på något som har ett bättre civilt meritvärde.
January 5, 2002
Jag har faktiskt funderat lite smått på antingen vagnchef i en 122:a (det är ju rätt brutalt och tufft med stridsvagnar) eller kanske plutonbefäl i en MP-Säk-pluton (även om det i MP-säk verkar som att kompanibefälen gör plutonbefälens jobb och plutonbefälen inte för befäl alls :D). Det är sånt som verkar intressant.
Kan du rekommendera nåt eller? Civilt meritvärde? Visst är det bra med väktarutbildning och sånt, men jag skulle fan inte stå ut med vara bevakningssoldat och sitta och kolla på porr i min lilla vaktkur i tio månader.
November 5, 2001
snyde wrote: Kan du rekommendera nåt eller? Civilt meritvärde? Visst är det bra med väktarutbildning och sånt, men jag skulle fan inte stå ut med vara bevakningssoldat och sitta och kolla på porr i min lilla vaktkur i tio månader.
Bli aldrig bevakningsoldat är mitt första råd.
Är du tekniskt intresserad men inte gillar att springa runt i skogen ska du bli systemtekniker (SyTE). Du kommer att läsa en hel del om nätverk, el och massa annat kraffs. Själv ligger jag som kvartermästare (MA600). En kvartermästare är en sådan som har hand om materiell, ser till att rätt saker hamnar på rätt plats osv. Dessutom har jag fått förarbevis för lastbil samt möjlighet att köra upp civilt.
Gå in på http://www.lumpen.nu och kika lite på olika befattningar.
May 17, 2002
snyde wrote: Hmm, jag vill inte jobba med någon teknik. Kvartersmästare? Nja, det verkar som att sådana bara får sitta inomhus hela dagarna och/eller springa runt och leta efter grejer på förläggningen.
nä inte riktigt. Man får beställa 200 klas samt sitta inomhus hela dagarna och/eller springa runt och leta efter grejer på förläggningen.
sök dig till grabbarna med badbrygga på fordonet istället ;).
2 Guest(s)