Köpa båt ;)|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Köpa båt ;)
Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
sp_UserOfflineSmall Offline
742713
October 9, 2004 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=snyde]Hmm, visste inte att det var Storebro som levererade Stridsbåt 90. Kanske tar och köper en och invaderar Ryssland med, det har ju varit lite för lite sådant sen 1809...

om du ska åka över så behöver du en navigatör och en maskinist, jag anmäler mig direkt ;).

Gut, Soldat! 🙂
När börjar vi? Måste ju skaffa vapen också.

först så tycker jag att vi behöver ett par till för att klara en överfart, sedan så behöver vi cash för att köpa båten. Vapen? nee, om vi skaffar vapen så måste vi bara göra vapenvård, det ärbättre vi kör med vattenbalonger och gummiband.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
742928
October 9, 2004 - 11:50 pm
sp_Permalink sp_Print

För privatpersoner, allt som finns får köpas av privatpersoner med undantag såsom kärnvapen och liknande det gäller bara att ha pengarna.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
742932
October 9, 2004 - 11:57 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=snyde]Hmm, visste inte att det var Storebro som levererade Stridsbåt 90. Kanske tar och köper en och invaderar Ryssland med, det har ju varit lite för lite sådant sen 1809...

om du ska åka över så behöver du en navigatör och en maskinist, jag anmäler mig direkt ;).

Gut, Soldat! 🙂
När börjar vi? Måste ju skaffa vapen också.

kan jag ta hand om den kvinliga gymansteliten som vi tar som gisslan ?

Krqagyzzz
Member
Medlem
743009
October 10, 2004 - 7:17 am
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: För privatpersoner, allt som finns får köpas av privatpersoner med undantag såsom kärnvapen och liknande det gäller bara att ha pengarna.

sant, jag menade bara att jag blev förvånad att de hade en produktionsserie som riktade sig även till privatpersoner.

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
743048
October 10, 2004 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

Annars är det väl inget fel på hydrolift båtarna?
http://www.hydrolift.com/

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
743232
October 10, 2004 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: kan jag ta hand om den kvinliga gymansteliten som vi tar som gisslan ?

Vi går efter rang. Eftersom jag är upphovsman till idén har jag högst rang och går därför först. Däremot är jag övertygad om att vi hittar tillräckligt många för att ni ska få varsin oanvänd ändå. :p

Krqagyzzz
Member
Medlem
743234
October 10, 2004 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=Mind]kan jag ta hand om den kvinliga gymansteliten som vi tar som gisslan ?

Vi går efter rang. Eftersom jag är upphovsman till idén har jag högst rang och går därför först. Däremot är jag övertygad om att vi hittar tillräckligt många för att ni ska få varsin oanvänd ändå. :p

vad är din militära rang Snyde? Mind är bara en vilsen civilist så 😛

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
743247
October 10, 2004 - 1:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Ingen aning, jag ska mönstra först i vår och rycka in tidigast jan 06, men vafan, jag kan vara Generalfältmarskalk precis som Rommel 🙂

Edit: Som det ser ut nu tänker jag försöka bli åtminstone plutonbefäl, vadfan blir det för grad efter lumpen? 😀

Krqagyzzz
Member
Medlem
743249
October 10, 2004 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Ingen aning, jag ska mönstra först i vår och rycka in tidigast jan 06, men vafan, jag kan vara Generalfältmarskalk precis som Rommel 🙂

Edit: Som det ser ut nu tänker jag försöka bli åtminstone plutonbefäl, vadfan blir det för grad efter lumpen? 😀

du borde la bli sergant eller nått. snart ser arny denna tråd och då får du vet exakt ;).

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
743253
October 10, 2004 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, på så sätt.

Min lumparperiod är helt åt helvete, jag är 87:a men tar studenten redan i vår, alltså ett år för tidigt (började skolan ett år tidigare och slutar således även ett år tidigare). Samtidigt vill jag göra lumpen. Detta gör det hela ganska omständligt, jag får rycka in först i jan 06, men det är bara om jag väljer en 15mån-tjänst, och det är fem månader för mycket för min smak 🙂

Hur är det med att avbryta högskolestudier? Alltså, att plugga två terminer, göra lumpen och sen göra resten?

Krqagyzzz
Member
Medlem
743257
October 10, 2004 - 1:10 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Hehe, på så sätt.

Min lumparperiod är helt åt h*****e, jag är 87:a men tar studenten redan i vår, alltså ett år för tidigt. Samtidigt vill jag göra lumpen. Detta gör det hela ganska omständligt, jag får rycka in först i jan 06, men det är bara om jag väljer en 15mån-tjänst, och det är fem månader för mycket för min smak 🙂

Hur är det med att avbryta högskolestudier? Alltså, att plugga två terminer, göra lumpen och sen göra resten?

det fungerar perfekt, du får behålla din plats. bara att kriga på (självklart som båtchef på en 90-båt)

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
743263
October 10, 2004 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju utmärkt. Frågan är vad som är mest lockande, båtchef eller vagnchef i en PANZER 😉

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
743272
October 10, 2004 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=snyde]Ingen aning, jag ska mönstra först i vår och rycka in tidigast jan 06, men vafan, jag kan vara Generalfältmarskalk precis som Rommel 🙂

du borde la bli sergant eller nått. snart ser Arny denna tråd och då får du vet exakt ;).

Om du rycker in i januari och gör din värnplikt inom armén ligger du inne i femton månader och blir värnpliktig fänrik efter muck.

http://www.soldf.com

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
743279
October 10, 2004 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

vla skit, jag vill ju bli Sturmführer direkt!

🙄 😉

Edit: Efter en snabb kontroll märkte jag att Fänrik faktiskt motsvarar Untersturmführer 🙂

Arny
Member
Medlem
743282
October 10, 2004 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Det är ju utmärkt. Frågan är vad som är mest lockande, båtchef eller vagnchef i en PANZER 😉

Inget är särskilt lockande tycker jag. Givetvis är båda tjänsterna civilt meriterande och vill du bli jaktpilot ska du satsa på vagnchef 122. Anser däremot att det finns bättre tjänster om man vill ligga inne i femton månader. Satsa på något som har ett bättre civilt meritvärde.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
743286
October 10, 2004 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har faktiskt funderat lite smått på antingen vagnchef i en 122:a (det är ju rätt brutalt och tufft med stridsvagnar) eller kanske plutonbefäl i en MP-Säk-pluton (även om det i MP-säk verkar som att kompanibefälen gör plutonbefälens jobb och plutonbefälen inte för befäl alls :D). Det är sånt som verkar intressant.

Kan du rekommendera nåt eller? Civilt meritvärde? Visst är det bra med väktarutbildning och sånt, men jag skulle fan inte stå ut med vara bevakningssoldat och sitta och kolla på porr i min lilla vaktkur i tio månader.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
743299
October 10, 2004 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag vunnit mina 200 miljarder ska jag köpa den där båten för 600milj, och sen kan jag köpa en 4taktare till krqazyzzz för 2000 kr. 😀

Arny
Member
Medlem
743322
October 10, 2004 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Kan du rekommendera nåt eller? Civilt meritvärde? Visst är det bra med väktarutbildning och sånt, men jag skulle fan inte stå ut med vara bevakningssoldat och sitta och kolla på porr i min lilla vaktkur i tio månader.

Bli aldrig bevakningsoldat är mitt första råd.
Är du tekniskt intresserad men inte gillar att springa runt i skogen ska du bli systemtekniker (SyTE). Du kommer att läsa en hel del om nätverk, el och massa annat kraffs. Själv ligger jag som kvartermästare (MA600). En kvartermästare är en sådan som har hand om materiell, ser till att rätt saker hamnar på rätt plats osv. Dessutom har jag fått förarbevis för lastbil samt möjlighet att köra upp civilt.

Gå in på http://www.lumpen.nu och kika lite på olika befattningar.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
743420
October 10, 2004 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, jag vill inte jobba med någon teknik. Kvartersmästare? Nja, det verkar som att sådana bara får sitta inomhus hela dagarna och/eller springa runt och leta efter grejer på förläggningen.

Krqagyzzz
Member
Medlem
743447
October 10, 2004 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Hmm, jag vill inte jobba med någon teknik. Kvartersmästare? Nja, det verkar som att sådana bara får sitta inomhus hela dagarna och/eller springa runt och leta efter grejer på förläggningen.

nä inte riktigt. Man får beställa 200 klas samt sitta inomhus hela dagarna och/eller springa runt och leta efter grejer på förläggningen.

sök dig till grabbarna med badbrygga på fordonet istället ;).

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 131
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL