November 5, 2001
snyde wrote: Hmm, jag vill inte jobba med någon teknik. Kvartersmästare? Nja, det verkar som att sådana bara får sitta inomhus hela dagarna och/eller springa runt och leta efter grejer på förläggningen.
Berätta vad du vill syssla med då. Är du en stridis kanske? Vill du bära mycket packning? Lära dig massa olika vapensystem? En fördel att veta vad du är intresserad av innan man kan rekomendera något.
March 7, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=ZIre]kag ska nog vara på en båt xD då slipper man väl allt vad springa i skogen heter?
det gör du garanterat.. Det närmsta gröntjänst jag gjorde under min 12 månader var att passera genom ett 50+50m fält med högt gräs.
låter kanon! 😀 fast det dröjer tills militärtjänst kan komma på fråga för min del.. och när den väl gör det är nog alltihop nedlagt
December 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=ZIre]kag ska nog vara på en båt xD då slipper man väl allt vad springa i skogen heter?
det gör du garanterat.. Det närmsta gröntjänst jag gjorde under min 12 månader var att passera genom ett 50m*50m fält med högt gräs.
Jasså? inte ens det behövde jag göra
May 17, 2002
Sardaukar wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=ZIre]kag ska nog vara på en båt xD då slipper man väl allt vad springa i skogen heter?
det gör du garanterat.. Det närmsta gröntjänst jag gjorde under min 12 månader var att passera genom ett 50m*50m fält med högt gräs.
vad gjorde du då?
May 17, 2002
Smirnoff wrote: yeh en sådan båt skulle inte vara helt fel, gärna med 2 stycken KSP 58 monterade. skall vakta norrlands största hamn från ryssen...
Ironi, men. Kan man kamouflage måla båten utan att strida någon lag?
ja, du kan måla den hur du vill.
btw: vad menade du med "skall vakta norrlands största hamn från ryssen"?
January 5, 2002
Arny wrote: Berätta vad du vill syssla med då. Är du en stridis kanske? Vill du bära mycket packning? Lära dig massa olika vapensystem? En fördel att veta vad du är intresserad av innan man kan rekomendera något.
Jag vet inte riktigt vad jag vill syssla med, har redan gått igenom en hel rad med grejer och funderat.
1. Jag skulle gärna vilja spränga en massa grejer åt helvete med sprängdeg, så därför skulle nog ingenjör passa (dessutom gjorde farsan lumpen som sådan, och han har berättat en massa roliga grejer som de fick göra). Däremot tror jag att det kan vara ganska tråkigt i övrigt, något av en kanonmatsutbildning.
2. Jag skulle vilja rulla fram i en stor och elak stridsvagn och spränga saker åt helvete med en grov kanon, så det är ju ett alternativ.
2b. Att spränga saker åt helvete med grova kanoner kan även göras stillastående; artilleri är säkerligen tufft men förmodligen också enformigt och kanonmatigt.
3. Jag skulle vilja skjuta en massa, så stadsskytte vore kanske något för mig.
4. Militärpolisjägare vore tufft, få ligga i Stockholm och göra en massa tuffa grejer.
5. Gladan eller Falken vore säkerligen ruskigt trevligt, det är kul att segla.
Som du ser har jag inte riktigt klart för mig vad jag vill göra, men det står mellan stridsvagn och MP-jägare. Dock har jag hört och läst på SoldF att det ska vara lite gamble när man söker till MP-jägare; det ska tydligen vara så att man inte vet om man blir MP-jägare eller vanlig militärpolis, och vanlig militärpolis ska tydligen vara ganska mycket tråkigare.
December 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Sardaukar][quote=Krqagyzzz][quote=ZIre]kag ska nog vara på en båt xD då slipper man väl allt vad springa i skogen heter?
vad gjorde du då?
Motormekaniker på robotbåt 🙂
May 17, 2002
Sardaukar wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Sardaukar]Motormekaniker på robotbåt 🙂
Det är coola robotbåtarna, fast de är mer flygplan än båtar nästa, iaf i maskin :P.
Hehe precis...inget man står jämte utan hörselskydd 8)
Förresten vad gjorde du för nåt? Båtchef på stridsbåt 90?
nä, jag var signalist/kock på en liten mördande tråkig bevakningsbåt. 😉
December 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Sardaukar][quote=Krqagyzzz][quote=Sardaukar]Motormekaniker på robotbåt 🙂
Det är coola robotbåtarna, fast de är mer flygplan än båtar nästa, iaf i maskin :P.
Hehe precis...inget man står jämte utan hörselskydd 8)
Förresten vad gjorde du för nåt? Båtchef på stridsbåt 90?
nä, jag var signalist/kock på en liten mördande tråkig bevakningsbåt. 😉
Haha finns det tråkigare båtar? 🙂
4 Guest(s)