July 11, 2002
Låt säga att en varm sommardag, jag är 18 och mina polare är 17 och vi drar in på en pub och jag köper bira. bakom mig har jag mina kompisar, och jag betalar för biran...
Begår jag något straffbart, kan dom t.ex. fråga hur gamla mina kompisar genom att de ska visa legg (förutsättningsvis är att jag visar) ?
March 3, 2004
October 25, 2003
Delph1 wrote: [quote=Snorch][quote=Smirnoff]Men kan de inte få dricka i "vuxet sällskap" ?
Är väl så att person över 20år får bjuda personer mellan 18-20år på alkohol.. eller nått sånt..
Yes. Är du över 20 får du bjuda någon över 18.
//Andreas
Gäller inte någon gräns på 20% här?
Har för mig nåt sånt, men är inte alls säker.
November 27, 2003
Tindy wrote: [quote=Delph1][quote=Snorch][quote=Smirnoff]Men kan de inte få dricka i "vuxet sällskap" ?
Är väl så att person över 20år får bjuda personer mellan 18-20år på alkohol.. eller nått sånt..
Yes. Är du över 20 får du bjuda någon över 18.
//Andreas
Gäller inte någon gräns på 20% här?
Har för mig nåt sånt, men är inte alls säker.
Finns säkert en begränsning i hur stark spriten får vara också. Kan inte minnas om den går vid just 20% dock .
//Andreas
March 10, 2002
Collateral wrote: Ingen bartender är så dum så dom inte fattar att om du kommer in med några kompisar, DU är den enda som beställer öl och då du beställer FLERA stycken samtidigt...misstänksamt.
Genomskådat 2k
Man kanske bjuder öl på sina vänner som är över 18?
Snorch wrote: [quote=Smirnoff]Men kan de inte få dricka i "vuxet sällskap" ?
Så jag gjorde fel när jag köpte en öl till min polare i fredags? Båda är över 18.
March 14, 2001
Dehman wrote: [quote=Snorch][quote=Smirnoff]Men kan de inte få dricka i "vuxet sällskap" ?
Så jag gjorde fel när jag köpte en öl till min polare i fredags? Båda är över 18.
Japp.. 🙄
Nej det jag menade var på annat ställe än en bar och starkare grejor än 3.5or..
Sen skrev jag lite konstigt, 20+ får ju köpa till de som även är över 20 såklart.. 😛
December 28, 2004
Dehman wrote: [quote=Collateral]Ingen bartender är så dum så dom inte fattar att om du kommer in med några kompisar, DU är den enda som beställer öl och då du beställer FLERA stycken samtidigt...misstänksamt.
Genomskådat 2k
Då vill dom ju se att dom har leg oxo.
February 12, 2003
Collateral wrote: [quote=Dehman][quote=Collateral]Ingen bartender är så dum så dom inte fattar att om du kommer in med några kompisar, DU är den enda som beställer öl och då du beställer FLERA stycken samtidigt...misstänksamt.
Genomskådat 2k
Ofta nån fråga om leg? 😛
Jag har då aldrig åkt på att visa leg oavsett vad jag köpt...:)
Fast det kan ju ha och göra med att jag ser så gubbig ut...
March 14, 2001
Mean Machine wrote: [quote=Collateral][quote=Dehman][quote=Collateral]Ingen bartender är så dum så dom inte fattar att om du kommer in med några kompisar, DU är den enda som beställer öl och då du beställer FLERA stycken samtidigt...misstänksamt.
Genomskådat 2k
Ofta nån fråga om leg? 😛
Jag har då aldrig åkt på att visa leg oavsett vad jag köpt...:)
Fast det kan ju ha och göra med att jag ser så gubbig ut...
Du behöver inte visa när du köper saft..
2 Guest(s)