Köpa dator i Thailand - Tänka på? | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Köpa dator i Thailand - Tänka på?
This topic is locked
Hansen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 265
Member Since:
april 13, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
maj 20, 2013 - 12:54 e m
sp_Permalink sp_Print

Hej

Är I Thailand och ska stanna här i 3 mån. Behöver en dator för att jobba och tänkte köpa en Asus Vivobook x202e (win8) här i Bangkok. Jag Har aldrig köpt en dator utomlands innan och vill inte göra ett misstag. Är något annorlunda jãmfört med att köpa i Sverige och vad ska jag tänka på? Det ska vara 2 års internationell garanti. Enda problemet jag hittar är att tangentbordet är eng/thai så jag får ändra inmatningsspråk i Windows till svenska vilket jag antar går. Men jag behöver inte titta på tangenterna när jag skriver så är det ett problem att tangentbordet är på Eng/thai?

Avatar
Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1433
Member Since:
augusti 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1289310
maj 20, 2013 - 3:04 e m
sp_Permalink sp_Print

Skulle nog kolla runt var man ska köpa datorn så att det är en seriös handlare. Det enda problemet med engelsk layout är att det kan vara svårt att hitta specialtecken, men jag antar att man lär sig. Du kan ju också köpa klistermärken med svensk layout och klistra på.

Robin_1
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
maj 26, 2013
sp_UserOfflineSmall Offline
1289382
maj 26, 2013 - 7:17 f m
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Det finns ett stort köpcentrum i Bangkok som heter Pantip Plaza. (4-5 våningar med bara IT-prylar)
De första våningarna innehåller typ småaffärer som mer påminner om en marknad. Överst finns en stor riktig affär, typ Elgiganten eller Mediamarkt. Där uppe höll jag på att handla en surfplatta, men den var trasig så jag hävde köpet på plats.

Glöm alltså inte att kontrollera att det du köper fungerar redan på plats, och tänk på att tangentbordslayouten kan se annorlunda ut där. Jag tror du kommer få leva med ett tangentbord utan åäö om du köper dator i Thailand tyvärr.

Mvh

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
88 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

AnthonyimamiHC AnthonyimamiHC

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL