April 13, 2004
Hej
Är I Thailand och ska stanna här i 3 mån. Behöver en dator för att jobba och tänkte köpa en Asus Vivobook x202e (win8) här i Bangkok. Jag Har aldrig köpt en dator utomlands innan och vill inte göra ett misstag. Är något annorlunda jãmfört med att köpa i Sverige och vad ska jag tänka på? Det ska vara 2 års internationell garanti. Enda problemet jag hittar är att tangentbordet är eng/thai så jag får ändra inmatningsspråk i Windows till svenska vilket jag antar går. Men jag behöver inte titta på tangenterna när jag skriver så är det ett problem att tangentbordet är på Eng/thai?
May 26, 2013
Hej!
Det finns ett stort köpcentrum i Bangkok som heter Pantip Plaza. (4-5 våningar med bara IT-prylar)
De första våningarna innehåller typ småaffärer som mer påminner om en marknad. Överst finns en stor riktig affär, typ Elgiganten eller Mediamarkt. Där uppe höll jag på att handla en surfplatta, men den var trasig så jag hävde köpet på plats.
Glöm alltså inte att kontrollera att det du köper fungerar redan på plats, och tänk på att tangentbordslayouten kan se annorlunda ut där. Jag tror du kommer få leva med ett tangentbord utan åäö om du köper dator i Thailand tyvärr.
Mvh
2 Guest(s)