February 1, 2002
Ingen aning, det är väl inte lagligt? 🙂
o fy fasen vad dyrt det va att adoptera btw!
Edit: http://www.adoptionscentrum.se.....dlista.asp
Föressten, varför funderar du på detta? 🙂
November 26, 2002
När man adopterar köper man inte rätten till barnets liv utan skyldigheten till att uppfostra, föda och utbilda barnet enligt landets lagar. Barnet är inte din ägodel, därav med människohandel så ser man människan som en produkt/ägodel. Nog borde du väl se en viss skillnad där?
March 21, 2003
John_lz wrote: När man adopterar köper man inte rätten till barnets liv utan skyldigheten till att uppfostra, föda och utbilda barnet enligt landets lagar. Barnet är inte din ägodel, därav med människohandel så ser man människan som en produkt/ägodel. Nog borde du väl se en viss skillnad där?
Ja det är ju självklart att man inte "Köper" barn...
April 14, 2002
MULLVADEN wrote: men då e det ju billigare att köpa en unge på svarta marknaden... Varför e det olagligt med det?
man hjälper ju en person till ett bättre liv då... eller sämre. beror ju på vem som köper ungen...
När du adopterar så kollar de ju dessutom så du är en vettig förälder.
June 17, 2002
ok... tack för svaren...
äh.. jag bara funderade... inget speciellt jag ville få fram...
Tänkte lixom.. fan... pröjsa massa cash för att få en unge.. o sen slösa ännu mer på massa saker till ungen...
kolla bara på mig själv...
- Pappa.. jag vill ha en ny dator...
- pappa.. jag vill ha nya megaman spelet..
- pappa.. jag vill ha nya consolen...
lixom.. dyrt att ha unge ju...
ska fan skaffa brud o en hund.. det räcker...
December 15, 2002
Man tänker nog knappast i ekonomiska termer de första man gör när de kommer till adoption. De finns, tro de eller ej människor som skaffar barn för att de verkligen vill bilda familj. De är väl bara härligt att möjligheten finns för de som ej kan få barn på egen hand att adoptera. Man hjälper en människa till ett nytt och meningsfullt liv utanför missären. De är en massa hinder att övervinna vid adoption, medans vilken looser som helst kan skaffa egna barn att behandla som skit. Alltså borde adopterade barn generellt få de mycket bra. De är dock bara tankar från min sida, då jag ej har erfarenhet själv.
2 Guest(s)