August 19, 2001
silke wrote: Dessutom har SAAB för klent Chassi har jag läst. Så om man axar och svänger samtidigt så skevar chassit såpass mycket att styrningen belv helt uppfuckad. Tror iof att jag läste det på aftonbladet så det kanske inte betyder så mycket.
Men en SAAB skulle jag aldrig lägga ut pengar på ändå.
Däremot de nya Volvo R bilarna med aktivt chassi verkar ju förbannat-j**la-bra
De handlar om de gammla. Specielt gammla 9-3 . de håller jag med är kass.
De nya Volvo vilarna är skit fula.
Gueno wrote: Har du glömt BMW 2002 Turbo?
Anledningen till att BMW inte har turbo e att man helt enkelt inte behöver det om man gör en vettig motor.
Med en bra motor behövs ingen turbo, kraften finns endå.T.ex: En sådan dära luft (aerå eller vad dom nu heter) saab kom och ville rejsa vid rölyset (Kul som f-n ju).
Kan ju inte påstå att han hängde med min fina V12:a.
Nissen i saaben hade ju äcklig framhjulsdrift och spann bort sig.
En annan har ju automat med.
Jag de är väll klart att en V12 drar en SAAB 🙂 Specielt från start.
Jag saknar fyrhjuls drift och aninga kraftigare motorer. Men man får väll trimma. Ni kanske lästa om Uhrs Saab 9-3? Den hängde med hojar när man väl rullade. Men 4 hjulsdrift och fetare motorer behövs. Men de kommer.
June 3, 2001
silke wrote: Dessutom har SAAB för klent Chassi har jag läst. Så om man axar och svänger samtidigt så skevar chassit såpass mycket att styrningen belv helt uppfuckad. Tror iof att jag läste det på aftonbladet så det kanske inte betyder så mycket.
Men en SAAB skulle jag aldrig lägga ut pengar på ändå.
Däremot de nya Volvo R bilarna med aktivt chassi verkar ju förbannat-j**la-bra
🙂
Japp, å ha ALDRIG taklucka om ni vil ha en vridstyv bil.
Den gör mer än man kan tro.
Jo.. dom nya S60 R modellerna verkar lovande. 8)
4WD och 300hk orginal.. slå det ni saab.
February 19, 2003
"Men värre är att bilens chassi inte är tillräckligt bra ens när man fått upp farten. På slät asfalt går det bra men om man trampar ner gasen vid en snabb omkörning eller i en kurva där asfalten är sliten är det rena lotteriet om man ska komma dit man styr."
http://www.aftonbladet.se/vss/.....46,00.html
HAHAHA SAAB SUUUGER
August 19, 2001
silke wrote: "Men värre är att bilens chassi inte är tillräckligt bra ens när man fått upp farten. På slät asfalt går det bra men om man trampar ner gasen vid en snabb omkörning eller i en kurva där asfalten är sliten är det rena lotteriet om man ska komma dit man styr."
http://www.aftonbladet.se/vss/.....46,00.html
HAHAHA SAAB SUUUGER
Asså jag orkar inte börja klaga på alla volvos. Klart 305 i funkar på framhjulsdrivet vidare bra. Bilen är inte gjord för den effekten. Som sagtr väntar på 4 hjuls driften.
August 19, 2001
Gueno wrote: [quote=silke]Dessutom har SAAB för klent Chassi har jag läst. Så om man axar och svänger samtidigt så skevar chassit såpass mycket att styrningen belv helt uppfuckad. Tror iof att jag läste det på aftonbladet så det kanske inte betyder så mycket.
Men en SAAB skulle jag aldrig lägga ut pengar på ändå.
Däremot de nya Volvo R bilarna med aktivt chassi verkar ju förbannat-j**la-bra
🙂
Japp, å ha ALDRIG taklucka om ni vil ha en vridstyv bil.
Den gör mer än man kan tro.
Jo.. dom nya S60 R modellerna verkar lovande. 8)
4WD och 300hk orginal.. slå det ni saab.
Volvo har ju lyckats rätt bra med sina R modeller. Synd bara att de ser ut som nått katten har släpat in.
June 3, 2001
JuLmUnD wrote: Volvo har ju lyckats rätt bra med sina R modeller. Synd bara att de ser ut som nått katten har släpat in.
Är berädd att hålla med.. Volvos nya modeller har blivigt rätt tråkiga och alldagliga på utsidan.
Det är under skalet det roliga finns.
Hade en 850 T5-R å den tyckte jag var rätt frän i fronten + den snygga vingen i bak.
August 19, 2001
Gueno wrote: [quote=JuLmUnD]Volvo har ju lyckats rätt bra med sina R modeller. Synd bara att de ser ut som nått katten har släpat in.
Är berädd att hålla med.. Volvos nya modeller har blivigt rätt tråkiga och alldagliga på utsidan.
Det är under skalet det roliga finns.
Hade en 850 T5-R å den tyckte jag var rätt frän i fronten + den snygga vingen i bak.
Du verkar h lite smak endå.
Aaa de gammla volvo modellerna är snygga. specielt 850. den kan bli riktigt snygg med lite fix. Erkänn att bilarna på bilderna jag la upp är snygga.
June 3, 2001
JuLmUnD wrote: Du verkar h lite smak endå.
Aaa de gammla volvo modellerna är snygga. specielt 850. den kan bli riktigt snygg med lite fix. Erkänn att bilarna på bilderna jag la upp är snygga.
Klart jag har. 8)
Den gula saaben har snygga sidospeglar (hehe) och frontspoiler.. men resten e inte mycke att hurra över tycker jag.
September 5, 2001
Gueno wrote: [quote=Edhunter]4.Bara för att bmw inte fattar att man SKA ha turbo så är det inte minus att andra bilar har det, hjälper till att hålla adrenalinet på en stadig nivå 😉
Har du glömt BMW 2002 Turbo?
Anledningen till att BMW inte har turbo e att man helt enkelt inte behöver det om man gör en vettig motor.
Med en bra motor behövs ingen turbo, kraften finns endå.
T.ex: En sådan dära luft (aerå eller vad dom nu heter) saab kom och ville rejsa vid rölyset (Kul som f-n ju). 😀
Kan ju inte påstå att han hängde med min fina V12:a. 8)
Nissen i saaben hade ju äcklig framhjulsdrift och spann bort sig.
En annan har ju automat med.
för det första. Saab är ingen super racer pga deras framhjulsdrift men deras motorer spinner gött å det är bra kvalite, å för det andra. vad har du för nån BMW?! vad jag har fattat det som har du en BMW 745I å dom har INGA V12:or, BMW:s första V12.a kom på 760 serien å den är fläng ny, så om du har en V12:a å race:ar mot en saab som har en rak 4-a vad hade du förväntat dig??? inte riktigt samma motor styrka om man säger så. Självklart skulle det gå att sätta i en större motor i en saab så det skulle bli lite mera jämnt, men nu pratar jag för Saab orginal vs BMW ORGINAL å du verkar i n t e ha en BMW orginal 😛
June 3, 2001
Edhunter wrote: vad har du för nån BMW?! vad jag har fattat det som har du en BMW 745I å dom har INGA V12:or, BMW:s första V12.a kom på 760 serien å den är fläng ny
BMW ORGINAL å du verkar i n t e ha en BMW orginal 😛
Du har fel min vän..
BMW 750 har V12:a.. en sådan finns här utanför på gården...
Min e chippad, nytt luftfilter och avgassysem.. en svensson trimmning bara men det gav endå 50 extra hk och 50 mer i vrid. 🙂
September 5, 2001
Gueno wrote: [quote=Edhunter]vad har du för nån BMW?! vad jag har fattat det som har du en BMW 745I å dom har INGA V12:or, BMW:s första V12.a kom på 760 serien å den är fläng ny
BMW ORGINAL å du verkar i n t e ha en BMW orginal 😛
Du har fel min vän..
BMW 750 har V12:a.. en sådan finns här utanför på gården...
Min e chippad, nytt luftfilter och avgassysem.. en svensson trimmning bara men det gav endå 50 extra hk och 50 mer i vrid. 🙂
asså, det va mer än vad jag visste, då tar jag tillbaks delar av det jag skrev 😉 vad har du för års modell? har du bilder så man kan få se på skönheten (under huven:))?
1 Guest(s)