January 15, 2004
abishai wrote: [quote=Gulzebra][quote=abishai][quote=Gulzebra] Sen har jag ju en fråga till utan svar också, det där om id-kort, någon som vet något om det?
Du ska spärra det så fort som möjligt ja.
Tack för svaret. Då får jag ta tag i det. Trodde inte det var möjligt. Hoppas det inte krånglar till det för mig själv sen när man skaffar nytt.
EDIT: Nähäpp. Det gick tydligen inte. Ringde till spärr-jouren.
Ok, då kanske det bara är så med pass. Anmäl ID-kortet hos polisen och gå till banken ang. bankkortet.
Jo, nu fick jag reda på hur man skulle göra. Konstigt att man har ringt polisen för förlustanmälan, 3 olika spärrnummer, pratat personligen med bankkontor och sen ringt polisen för att specifikt fråga om just det här för att bli hänvisad till rätt nummer. 😕
Dom kunde ju ha påpekat att möjligheten finns istället för att säga att det inte går tycker man.
Man ska i alla fall ringa Upplysningscentralen (0900-1012030 30kr/samtal) och Dun & Bradstreet (08-4703492) för att spärra id-kort, pass eller körkort om någon undrar.
Tack för hjälpen. Var beredd att strunta i det, men nu gick det ju till slut ändå.
1 Guest(s)