February 9, 2006
February 9, 2006
November 26, 2002
Deuterium wrote: De flesta priserna är inte speciellt bra om man jämför med de man själv kan hitta i Tyskland, sedan blir frakten rätt hög. Att köpa öl kommer alltid vara billigast från blattarna, 100kr/flak när det gäller ex. Sort Guld når du inte från webbutikerna...
vissa bor inte i danmark =P
January 20, 2002
Deuterium wrote: De flesta priserna är inte speciellt bra om man jämför med de man själv kan hitta i Tyskland, sedan blir frakten rätt hög. Att köpa öl kommer alltid vara billigast från blattarna, 100kr/flak när det gäller ex. Sort Guld når du inte från webbutikerna...
Det börjar bli svårt med import nu pga dem skärpta tullarna och avgifterna + frakt...
Det börjar bli ovärt och jag tror inte en sekund på dig att dem kränger för 100:-st... Snarare i '100 vis' isåfall.
Edit:
Vilken sida värkar vara bäst då? Som det ser ut nu så är väll Vin&spritbolaget ganska överlägsna..?
Hur mycket vågar man köpa in som privatperson när man beställer hem sådär ? Åker man ned till tyskland är det ca 20-25 plattor/pers + 10-15L sprit + 10-15L vin.
Kan man beställa ca 25 plattor, 15 flaskor vodka typ utan att tullen tar det?
Är det mycket riskabelt när man förskottsbetalar sådär?
Edit:
Nu när jag skulle beställa så står detta när jag ska betala:
Fraktsätt
Det här är det enda fraktsättet du kan använda dig av för den här ordern.
Hämtas i affären, Tyskland av er eller på ert uppdrag av transportföretag. I slutet av beställningsprocessen när ni bekräftat ordern, kan ni välja transportör.
Why ? 🙁
August 2, 2001
Cezar wrote: Det här är det enda fraktsättet du kan använda dig av för den här ordern. Hämtas i affären, Tyskland av er eller på ert uppdrag av transportföretag. I slutet av beställningsprocessen när ni bekräftat ordern, kan ni välja transportör.
Why ? 🙁
Vad är det för sida? Själv beställde jag från lightprice för nåt halvår sen och det kom med bussgods efter ett par veckor utan problem. Har faktiskt en till beställning på G just nu med familj och vänner därifrån.
January 20, 2002
nXsty wrote: [quote=Cezar]Det här är det enda fraktsättet du kan använda dig av för den här ordern. Hämtas i affären, Tyskland av er eller på ert uppdrag av transportföretag. I slutet av beställningsprocessen när ni bekräftat ordern, kan ni välja transportör.
Why ? 🙁
Vad är det för sida? Själv beställde jag från lightprice för nåt halvår sen och det kom med bussgods efter ett par veckor utan problem. Har faktiskt en till beställning på G just nu med familj och vänner därifrån.
Fick det att fungera nu med Vinospritbolaget.
Man fick välja fraktbolag då man hade varifierat sina varor...
Beställde 14 plattor Harboe och 12st a´ 1L Explorer.
Med frakt och allting så blir det ~124:-st (26 olika produkter om man slår ihop både öl och sprit).
November 7, 2005
August 2, 2001
Ville bara bumpa den här tråden för att ge en liten varning angående lightprice, om det är fler som planerar att beställa.
Jag har som sagt handlat där två gånger. Första gången gick det fint och varorna kom som dom skulle. Så jag bestämde mig för att välja dom igen nu senast. Den här gången blev jag blåst på 2 flaskor jägermeister. Jag har mailat mailadresserna som finns på sidan men bara fått automatsvar. Och vad som också är intressant är att dom inte ens finns på den gatuadressen som står på hemsidan. Har kollat upp det i jakt på ett telefonnummer att ringa. Jag är inte direkt ensam, på pritso finns flera personer som blivit blåsta på samma sätt:
http://www.pritso.com/info.php.....Lightprice
Så varning för lightprice! Dom är inte pålitliga helt enkelt. Funkar det så funkar det men annars står du där och har betalt för flaskor du inte kommer att få.
January 6, 2003
Eller så går man till flyplatesen och köper en sista minuten tor billjet för typ 500 sek till tyskland och lastar en väska full och sen bara promenerar man förbi tullen i arlanda i inget att tulla filen och tar sen bussen hem och ställer in sina nyköpta varor i kylen sen har man ett ful spritföråd 😀
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
January 6, 2003
Cezar wrote: Nu så har man fått hem grejjerna ifrån vinospritbolaget.
Gick jättesmidigt!!
Tog ca 2½ vecka att få hem grejjerna och det vägde sammanlagt ~150kg.
Är du seriös hur jäkla mycket driker du igentligen. Fan 150 liter sprit det är inte direkt lite det. Måste man fan nästan ha en hel lastbil till ju.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
December 17, 2005
The Dragon wrote: [quote=Cezar]Nu så har man fått hem grejjerna ifrån vinospritbolaget.
Gick jättesmidigt!!
Är du seriös hur jäkla mycket driker du igentligen. Fan 150 liter sprit det är inte direkt lite det. Måste man fan nästan ha en hel lastbil till ju.
Jag tror inte han köpte allt åt sig själv ;P, men hur är det egentligen med åldersgränsen?, frågar dom efter legitimation på bussgods när man hämtar ut?
January 6, 2003
_Bjornstrom_ wrote: [quote=The Dragon][quote=Cezar]Nu så har man fått hem grejjerna ifrån vinospritbolaget.
Gick jättesmidigt!!
Jag tror inte han köpte allt åt sig själv ;P, men hur är det egentligen med åldersgränsen?, frågar dom efter legitimation på bussgods när man hämtar ut?
Men att beställa 150 liter sprit med posten lär ju vara rätt mycket frakt på. Sen att det tar rätt stor plats också.
3 Guest(s)