May 19, 2002
Hallå!
Fick igår min bärbara som jag har beställt. En Acer 1355LM.
Köpte den från JMEdata.se. Nu till saken: det är så att jag fick ett S3 savage nånting inbyggt grafikkort medans det stod på hemsidan när jag beställde att jag skulle få ett ati radeon 9200se. Har mailat dom om detta men de har stängt över helgen. VAd tror ni? kan jag få byta den jag fick?
Ska nog säga att jag givetvis har brytit alla förpackningar och sådant.(Stod ingenting om grafiken på kartong eller i manual, fick se det i windows).
August 27, 2003
De står att de reserverer sig för feltryck men eftersom de verkar vara ett ganska rejält feltryck så tycker jag att de ska ersätta dig på något sätt, likvärdig dator är ett tips.
Skärm & Grafik
* 15.0' XGA TFT LCD med 1024 × 768 uppl. 16.7M färger
* Chipset-integrerat S3 Graphics Savage8™ AGP graphics core, 64MB
* CRT Display at 1600x1200 @ 60Hz via non-interlaced CRT
* Simultaneous LCD and CRT display at 1280x1024 @ 75MHz
* DualView™ supported
* MPEG-2 DVD hardware Assisted capability
Det verkar inte som din dator ska ha 9200 grafik
EDIT: jmedata har inte alls skrivit att de ska vara 9200 grafik i den?
May 19, 2003
http://www.datorbutiken.com/se.....d=AC1355LM
verkar inte stå något om det på deras hemsida
December 31, 2001
copulator wrote: http://www.datorbutiken.com/se.....d=AC1355LM
verkar inte stå något om det på deras hemsida
Han köpte den ju från JMEdata.
Om det va feltryck så ska det ju stå där i så fall och jag tycker du ska få någon sorts ersättning för det.
Ring till dem det är det enda rätta, och fråga vad de tänk att göra.
May 19, 2002
Jag vet att de har ändrat nu. Men när jag beställde (9juli) så stod det klart och tydligt ATI MOBILITY RADEON 9200. Strax efter jag beställde så tog de bort den från hemsidan. Jag tyckte också det verkade konstigt med det grafikkortet. Men så kollade jag på acers hemsida och där står det att man visst kan få den med det grafikkortet. Det var därför jag köpte denna och inte en annan. Man fick både DVD brännare och det grafikkortet för 10500 ganska bra tycker jag.
March 21, 2003
phantom wrote: Hade inte spelat nån roll för de nämner inget om grafiken i artikel namnet. SKulle vara om jag tagit screenshot på själva sidan i sådana fall.Vilket jag inte gjorde 🙁 . Trodde ju allt skulle fixa sig normalt.
Tror inte det ska vara så stora problem ... Dom gånger jag fått fel/söndergrejjor så han jag fått nyaefter en vecka eller nått...
Jag menar dom förlorar ju mer på att fåickenöjda kunder än de gör på att lura folk....(Om dom har nått vett i skallen dvs ) 🙄
2 Guest(s)